Skulle man tillaga något liknande hemmavid, så kanske man skulle komma undan med 150-200kcal/dl, men på restaurang, där de sällan snålar på det feta och söta, så kan man utan större bekymmer lägga till 100kcal på det, vilket motsvarar sådär grovt med riset.
Höftar (då det egentligen är omöjligt att svara på) 8-900kcal. Lika bra att lägga på lite för marginal, om det är att räkna kalorier som räknas.
@TS, jag sitter med ett paket Chicken Curry från Knorr som innehåller allt förutom just kycklingen och oljan som den ska stekas i.
Näringsvärdet anges dock med kycklingen inkluderad:
@TS, jag sitter med ett paket Chicken Curry från Knorr som innehåller allt förutom just kycklingen och oljan som den ska stekas i.
Näringsvärdet anges dock med kycklingen inkluderad:
Genom att skriva som du gjorde, så behövs inget specificerande göras, din lobotomerade luffartomte. Ungefär som att skriva 1000000, och sen säga "jag menar en miljon".
Pucko.
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnar.Hermansson
Din lilla luffartomte; tror du att du kan översätta en färdiggryta från knorr till restaurangmat? . Nittitalisterna slutar aldrig att förvåna.
Angivelserna på paketet ger ett HUM om vad grytan kan tänkas innehålla. Sedan får väl TS tänka lite själv, även om just du inte klarar det.
Du klarar ju överhuvudtaget inte ens att hjälpa TS, utan du är ett förbannat lite troll som ska "veta bäst" fast du inte har ett skit att komma med.
Och det heter "nittiotalister" din dumma apa, och nittiotalist är det nog du som är.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!