• 1
  • 2
2014-05-05, 15:56
Medlem
Åt lunch på en thai-restaurang i ett bättre område. Rätten hette:

Kaeng ped gai
Kycklingfilé med rödcurry och blandade grönsaker.

Till det var det ris i den klassiska skålstorleken de använder. Risportionen var ca 1dm och jag åt halva riset men all gryta.

Om ni skulle höfta till med en siffra. Hur många kalorier var rätten med kyckling + halva riset?
Var typ något sådant: http://ashleyabroad.com/wp-content/u...0/IMG_8767.jpg
Citera
2014-05-05, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av help

Kaeng ped gai

Till det var det ris i den klassiska skålstorleken de använder. Risportionen var ca 1dm och jag åt halva riset men all gryta.

Om ni skulle höfta till med en siffra. Hur många kalorier var rätten med kyckling + halva riset?
Jag skulle nog räkna ca 100- 130 kalorier per 100 gram ungefär.
Citera
2014-05-05, 16:25
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 132
Jag skulle nog räkna ca 100- 130 kalorier per 100 gram ungefär.

Garanterat mer än det.
Citera
2014-05-05, 17:00
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
365 kalorier per 100 gram i ris. Sedan är det ju omöjligt att säga hur mycket grädde, kokosnötmjölk och annat som har använts i såsen.

Skulle nog räkna med att du fick i dig minst 6-700 kalorier.
Citera
2014-05-05, 17:07
Medlem
TheShapes avatar
Skulle man tillaga något liknande hemmavid, så kanske man skulle komma undan med 150-200kcal/dl, men på restaurang, där de sällan snålar på det feta och söta, så kan man utan större bekymmer lägga till 100kcal på det, vilket motsvarar sådär grovt med riset.

Höftar (då det egentligen är omöjligt att svara på) 8-900kcal. Lika bra att lägga på lite för marginal, om det är att räkna kalorier som räknas.
Citera
2014-05-05, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
365 kalorier per 100 gram i ris. Sedan är det ju omöjligt att säga hur mycket grädde, kokosnötmjölk och annat som har använts i såsen.

Skulle nog räkna med att du fick i dig minst 6-700 kalorier.

365 kcal per 100 g i otillagat tillstånd.. Men du kanske tror att han fick en näve okokt ris serverat.
Citera
2014-05-05, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnar.Hermansson
365 kcal per 100 g i otillagat tillstånd.. Men du kanske tror att han fick en näve okokt ris serverat.

Nu specificerade inte jag om det var i kokt eller okokt tillstånd, så försök inte rätta mig din idiot. Ska du kommentera, så hjälp TS istället.
Citera
2014-05-05, 17:28
Medlem
@TS, jag sitter med ett paket Chicken Curry från Knorr som innehåller allt förutom just kycklingen och oljan som den ska stekas i.
Näringsvärdet anges dock med kycklingen inkluderad:

(Per 100 gram)

Energi: 170 kcal
Protein: 9 gram
Kolhydrater: 21 gram
Fett: 5 gram

Per portion, ca 380 gram = 690 kalorier.
Citera
2014-05-05, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
@TS, jag sitter med ett paket Chicken Curry från Knorr som innehåller allt förutom just kycklingen och oljan som den ska stekas i.
Näringsvärdet anges dock med kycklingen inkluderad:

(Per 100 gram)

Energi: 170 kcal
Protein: 9 gram
Kolhydrater: 21 gram
Fett: 5 gram

Per portion, ca 380 gram = 690 kalorier.

Din lilla luffartomte; tror du att du kan översätta en färdiggryta från knorr till restaurangmat? . Nittitalisterna slutar aldrig att förvåna.
Citera
2014-05-05, 17:34
Medlem
torrenttobbes avatar
har arbetat i thaikök, kan inte säga hur mycket kalorier det är i men du kan räkna med att basen består av en hel del socker.
Citera
2014-05-05, 18:12
Medlem
Amazingthings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av help

Kaeng ped gai

700. Max.

sluta nojja och kör på som vanligt
Citera
2014-05-05, 18:36
Medlem
Citat:
Genom att skriva som du gjorde, så behövs inget specificerande göras, din lobotomerade luffartomte. Ungefär som att skriva 1000000, och sen säga "jag menar en miljon".

Pucko.

Citat:
Din lilla luffartomte; tror du att du kan översätta en färdiggryta från knorr till restaurangmat? . Nittitalisterna slutar aldrig att förvåna.

Angivelserna på paketet ger ett HUM om vad grytan kan tänkas innehålla. Sedan får väl TS tänka lite själv, även om just du inte klarar det.

Du klarar ju överhuvudtaget inte ens att hjälpa TS, utan du är ett förbannat lite troll som ska "veta bäst" fast du inte har ett skit att komma med.

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in