2014-05-05, 09:41
Medlem
Socialdemokraterna har tagit "fulkampanjerna" till en ny nivå:
http://minfil.org/08t9f0b9b3/sossarna.jpg

Det ni ser där är att man anslutit sina sympatisörer till Thunderclap och använder alla personers konton till att spamma twitter med förskrivna tweets direkt från Sveavägen 68. Samma tweet går ut exakt likadant i exakt samma stund från alla konton.

Socialdemokraternas ledning har alltså satt i system att använda privatpersoners konton för att sprida partibudskap. Inget utrymme för egna tankar, utan partibudskapet ska ut på bred front oavsett medel.

Media kommer INTE att belysa att Socialdemokraternas ledning kör ut förskrivna budskap på automatik via vanliga användares konton. Det kommer aldrig att ske, trots att det är rätt uppenbart äckligt i mina ögon.

Är detta ett ok sätt att kampanja på?
Kan inte sossar tänka själva?
Citera
2014-05-05, 09:45
Medlem
Scraps avatar
Mycket fult gjort, men inget som egentligen förvånar. Tvivlar också på att de är det enda partiet som gör på detta sätt. Kommer media ta upp det?
Citera
2014-05-05, 09:48
Medlem
TrotsTrollets avatar
Tycker det är sjukt! Man förväntar sig dumt nog att de större partierna ska hålla en högre nivå än denna.
Citera
2014-05-05, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
Mycket fult gjort, men inget som egentligen förvånar. Tvivlar också på att de är det enda partiet som gör på detta sätt. Kommer media ta upp det?

Du får gärna säga till om du ser fler som gör det. Jag har bara sett S.

Jag kan tycka att det är ok att dela ut material som kan användas om man vill kombinerat med eget skrivande.

Däremot är det djupt sjukt att ta kontroll över användares konton.
Citera
2014-05-05, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap

Jag kan tycka att det är ok att dela ut material som kan användas om man vill kombinerat med eget skrivande.

Citera
2014-05-05, 09:55
Medlem
TrotsTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funkofoben

Tilltaget ger en bild av S som en organisation där medlemmarna bara tillåts yttra åsikter under strikt kontroll av ledarna. Riktigt så illa är det ju inte, men det ger dem absolut mindre pk-goodwill...
Citera
2014-05-05, 09:56
Medlem
Shuffless avatar
Behöver jag ens nämna vilket drev det skulle bli ifall detta gällde SD? Jag är förvånad över att dom använder sådana metoder som upptäcks så lätt, undrar vem mongot bakom detta är.
Citera
2014-05-05, 10:04
Medlem
TrotsTrollets avatar
Vad tror ni aftonblasket skulle göra om man ringde in och ville sälja storyn? Skulle de glatt hosta upp kosingen, eller skulle de skicka en torped?
Senast redigerad av TrotsTrollet 2014-05-05 kl. 10:38.
Citera
2014-05-05, 10:18
Medlem
Ingen tidning kommer skriva om detta, trots att det är solklart snusk.
Citera
2014-05-05, 10:35
Medlem
Testa att lägg upp det på reddit.com/r/sweden då folket där inte är lika 'biased' som här. Då får du också en annan typ av publicitet.
Citera
2014-05-05, 10:37
Medlem
envackerblommas avatar
liknar spam ja, poängen är att när alla dessa föranmälda tweets skickas samtidigt kommer Twitter visa det som trendande, dvs ännu mer uppmärksamhet. Folk tror det är spontan folkvilja när det är planerat centralt.
sossar kört med detta trick ett tag, vid alla mediadebatter t.ex
Viktor Barth-Kron har uppmärksammat det

https://twitter.com/viktorbk/status/460530768188813312/photo/1

https://twitter.com/viktorbk/status/460492148627226624

krävs visst att 500 föranmäler sig på thunderclap för sånt här,
Senast redigerad av envackerblomma 2014-05-05 kl. 10:39.
Citera
2014-05-05, 10:50
Medlem
Människor väljer ju helt själv om de vill delta i thunderclapen eller inte så jag ser inte riktigt problemet här.

Det är självklart inte den smartaste eller mest tilltalande kampanjen jag sett, men whatever.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in