2014-05-04, 23:14
Medlem
Cytosins avatar
Hojt, jag fyllde 18 igår och tänkte fira med några polare imorgon, vi tänkte dra in till Västerås och äta på restaurang och köpa cigarrer efteråt. Nu är jag ju helt novis vad gäller cigarrer dock, även mina polare (Alla utom en är 18 förövrigt.) vet inte mycket om de, men man måste ju köpa nu bara för att man kan. Jag bor utanför Västerås så det är den närmsta storstaden så vad för ställe kan det finnas där omkring som jag kan köpa fina cigarrer? Gärna runt centralen då jag åker buss.

Tack på förhand.

P.S. Även andra tips om att röka cigarrer för första gången uppskattas.

EDIT: Anledningen till att jag inte gick ut nu på helgen är för att jag har haft en del problem att ta tag i så det får bli en måndag helt enkelt, ingen krog tyvärr.
Senast redigerad av Cytosin 2014-05-04 kl. 23:16.
Citera
2014-05-04, 23:17
Medlem
Finns ju på varenda tobaksaffär
Citera
2014-05-04, 23:28
Medlem
Cytosins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampan.
Finns ju på varenda tobaksaffär
Ja, men det verkar som att de flesta tobaksaffärer säljer cigarrer av ytterst låg kvalité så därför skulle det vara bra att veta vilka affärer som säljer bättre cigarrer.

Sen en till fråga, vilken sort är av bättre kvalité, men även vanlig? Jag har ju ingen aning om vilka sorter som är bra.
Citera
2014-05-05, 13:48
Medlem
Cytosins avatar
BUMP

Kom igen, är det ingen som vet? Jag ska nämligen iväg snart.
Citera
2014-05-07, 00:00
Medlem
"Dra in till Västerås" tyder på att du bor i någon mindre ort utanför stan, korrekt? Och nu fyller du 18 och ska leka Allan Ballan och gå på krogen iklädda din allra finaste Dressman-kostym och sedan röka cigarr, för det har du sett på film att så gör man. Vad du och dina polare inte har tänkt på är att det är rökförbud på krogen, så istället för glidande a la Stureplan så blir det till att småhuttrandes sitta och röka på någon bänk i duggregnet. Med tanke på de förutsättningarna, och att du aldrig rökt cigarr förut, så duger nog standardutbudet av cigarrer åt dig. Allt annat vore att strö pärlor för svin.
Citera
2014-06-05, 07:25
Medlem
Cytosins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitro74
"Dra in till Västerås" tyder på att du bor i någon mindre ort utanför stan, korrekt? Och nu fyller du 18 och ska leka Allan Ballan och gå på krogen iklädda din allra finaste Dressman-kostym och sedan röka cigarr, för det har du sett på film att så gör man. Vad du och dina polare inte har tänkt på är att det är rökförbud på krogen, så istället för glidande a la Stureplan så blir det till att småhuttrandes sitta och röka på någon bänk i duggregnet. Med tanke på de förutsättningarna, och att du aldrig rökt cigarr förut, så duger nog standardutbudet av cigarrer åt dig. Allt annat vore att strö pärlor för svin.
Tjäna, lite sent att svara nu, men jag skulle bara säga att det blev inte av att handla cigarrer. Jag hade i alla fall trevligt, vi gick och käka ute och sen gick jag och köpte snus bara för att jag kunde, även lite därför jag ville prova cigarr, men också för att fira lite grann att jag blivit "vuxen" (Vilket jag inte är, är sjukt omogen ska du veta.). Krogen planerade jag inte att gå på då det inte är min grej, föredrar att hänga med mina nära och kära istället för att festa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in