Jag har sedan en vecka tillbaka varit öm i axlarna, mest i musklerna som angränsar till nacken. Det gör riktigt ont när jag rör vid axlarna.
Jag har alltså lika ont på båda sidor om nacken och nu har det dessutom blivit ganska svullet. På min ena axel syns dessutom någonting blåmärksliknande som är ömt, eller det är mer likt ett sugmärke kanske, och nu har jag blivit superstel i nacken.
Idag började det klia som attan i nacken dessutom (!!), känner mig torr osv. Jag fick liknande utslag, som tar vid där håret slutar och lite ner i nacken, när jag hade näringsbrist för ett par år sedan. Kliar mer än det syns.
Jag äter bra och somnar sent men går inte upp tidigt heller för den delen. Är den här kombinationen av symptom bara stress eller kan det vara någonting annat? Jag pluggar ju mycket och jobbar också några kvällar i veckan, så stressad är jag och dessutom händer det mycket hemma just nu.
Bör jag vänta ut det? Finns det någon risk att det kan vara någonting annat än stress det här? Borde jag kolla upp det? Det blir ju trots allt värre hela tiden, även om jag inte känt det så länge.