2005-08-16, 18:48
Bannlyst
Nu ska jag äntligen köpa en kaffemal, så jag kan börja mala lite hemma. Någon som kan rekkomendera något trevligt runt tusenlappen?
Citera
2005-08-16, 19:16
Bannlyst
Kaffemal, är det en variant på mjölbagge fast det ger sig på kaffe istället?
Citera
2005-08-16, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dotoar
Kaffemal, är det en variant på mjölbagge fast det ger sig på kaffe istället?

Fattar du inte vad jag menar så är du mer än lovligt dum. Jag är visserligen ganska säker på att du förstod vad jag menade, och om du inte har någonting att tillföra, så kan Du ju pröva med att inte skriva någonting.

Att tala är silver, att försöka hitta på något jättetråkigt och krystat i ett försök att vara tramsroligt är inte ens en fjärdeplats...
Citera
2005-08-16, 19:42
Medlem
Hurkels avatar
Kaffemal = kaffekvarn?
Citera
2005-08-16, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hurkel
Kaffemal = kaffekvarn?

Ja... En mal är ju inte bara ett flygande nattdjur.

En mal är någonting som maler, och jag önskar alltså en kaffemal eller kvarn, men det skall vara riktiga malskivor i.

EDIT: Hade varit enklare att beskriva på engelska dock; en GRINDER vill jag ha, inte en blender...
Citera
2005-08-16, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irganox
En mal är någonting som maler, och jag önskar alltså en kaffemal eller kvarn, men det skall vara riktiga malskivor i.

Jag ska inte säga att du har fel, men det har du. En mal kan aldrig vara samma sak som kvarn! Du förstår väl att ordvalet i huvudinlägget var rena rama fikabordet för sarkastiska inlägg. Fattar du inte det så är du mer än lovligt dum.

Nog för att jag skulle kunna bekräfta att det finns massvis med kaffekvarnar för under tusenlappen men din otrevliga ton raderade all lust att bidra med nåt annat än det faktum att jag inte tror du kommer hitta nån som säljer "kaffemalar".
Citera
2005-08-16, 21:10
Bannlyst
Citat:
Jag ska inte säga att du har fel, men det har du. En mal kan aldrig vara samma sak som kvarn! Du förstår väl att ordvalet i huvudinlägget var rena rama fikabordet för sarkastiska inlägg. Fattar du inte det så är du mer än lovligt dum.

Nog för att jag skulle kunna bekräfta att det finns massvis med kaffekvarnar för under tusenlappen men din otrevliga ton raderade all lust att bidra med nåt annat än det faktum att jag inte tror du kommer hitta nån som säljer "kaffemalar".

Även om jag har fel, och även om mitt inlägg är upplagt för sarkastiska kommentarer, så tycker jag det är otroligt irriterande med allt trams. Såvida man inte är utvecklingsstörd, så borde man väl fatta vad jag var ute efter?

Ingen behöver bekräfta att det finns kaffekvarnar runt tusenlappen, då jag kollat upp olika modeller själv. Frågan var om någon kunde rekommendera någon...

Har du något mer att tillägga kan du PMa mig istället...
Citera
2005-08-16, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irganox
Även om jag har fel, och även om mitt inlägg är upplagt för sarkastiska kommentarer, så tycker jag det är otroligt irriterande med allt trams. Såvida man inte är utvecklingsstörd, så borde man väl fatta vad jag var ute efter?

Ingen behöver bekräfta att det finns kaffekvarnar runt tusenlappen, då jag kollat upp olika modeller själv. Frågan var om någon kunde rekommendera någon...

Har du något mer att tillägga kan du PMa mig istället...

Vad du behöver är knappast mer kaffe, så lättstött som du är. Lyd ett gott råd från en utvecklingsstörd och ta en springrunda på några km så ska du nog se att toleransnivån höjs ett par pinnhål.
Citera
2005-08-16, 21:25
Bannlyst
Citat:
Vad du behöver är knappast mer kaffe, så lättstött som du är. Lyd ett gott råd från en utvecklingsstörd och ta en springrunda på några km så ska du nog se att toleransnivån höjs ett par pinnhål.

Jag kanske inte behöver mer kaffe, men jag behöver defenitivt inte en massa trams. Trams, trams, trams... Ni kan väl tramsa i loungen eller skapa ett eget tramstillhåll, men jag tycker det är tråkigt att varenda jävla tråd på forumet skall behöva bli söndertramsad... Vilken jävla tråd man än läser...
Citera
2005-08-16, 22:45
Medlem
Tevildos avatar
Magic Bullet från TV-shop (eller nåt sånt företag) funkar utmärkt. Går lös på tusingen ungefär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in