2005-08-16, 18:48
Bannlyst
Nu ska jag ntligen kpa en kaffemal, s jag kan brja mala lite hemma. Ngon som kan rekkomendera ngot trevligt runt tusenlappen?
Citera
2005-08-16, 19:16
Bannlyst
Kaffemal, r det en variant p mjlbagge fast det ger sig p kaffe istllet?
Citera
2005-08-16, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dotoar
Kaffemal, r det en variant p mjlbagge fast det ger sig p kaffe istllet?

Fattar du inte vad jag menar s r du mer n lovligt dum. Jag r visserligen ganska sker p att du frstod vad jag menade, och om du inte har ngonting att tillfra, s kan Du ju prva med att inte skriva ngonting.

Att tala r silver, att frska hitta p ngot jttetrkigt och krystat i ett frsk att vara tramsroligt r inte ens en fjrdeplats...
Citera
2005-08-16, 19:42
Medlem
Hurkels avatar
Kaffemal = kaffekvarn?
Citera
2005-08-16, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hurkel
Kaffemal = kaffekvarn?

Ja... En mal r ju inte bara ett flygande nattdjur.

En mal r ngonting som maler, och jag nskar allts en kaffemal eller kvarn, men det skall vara riktiga malskivor i.

EDIT: Hade varit enklare att beskriva p engelska dock; en GRINDER vill jag ha, inte en blender...
Citera
2005-08-16, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irganox
En mal r ngonting som maler, och jag nskar allts en kaffemal eller kvarn, men det skall vara riktiga malskivor i.

Jag ska inte sga att du har fel, men det har du. En mal kan aldrig vara samma sak som kvarn! Du frstr vl att ordvalet i huvudinlgget var rena rama fikabordet fr sarkastiska inlgg. Fattar du inte det s r du mer n lovligt dum.

Nog fr att jag skulle kunna bekrfta att det finns massvis med kaffekvarnar fr under tusenlappen men din otrevliga ton raderade all lust att bidra med nt annat n det faktum att jag inte tror du kommer hitta nn som sljer "kaffemalar".
Citera
2005-08-16, 21:10
Bannlyst
Citat:
Jag ska inte sga att du har fel, men det har du. En mal kan aldrig vara samma sak som kvarn! Du frstr vl att ordvalet i huvudinlgget var rena rama fikabordet fr sarkastiska inlgg. Fattar du inte det s r du mer n lovligt dum.

Nog fr att jag skulle kunna bekrfta att det finns massvis med kaffekvarnar fr under tusenlappen men din otrevliga ton raderade all lust att bidra med nt annat n det faktum att jag inte tror du kommer hitta nn som sljer "kaffemalar".

ven om jag har fel, och ven om mitt inlgg r upplagt fr sarkastiska kommentarer, s tycker jag det r otroligt irriterande med allt trams. Svida man inte r utvecklingsstrd, s borde man vl fatta vad jag var ute efter?

Ingen behver bekrfta att det finns kaffekvarnar runt tusenlappen, d jag kollat upp olika modeller sjlv. Frgan var om ngon kunde rekommendera ngon...

Har du ngot mer att tillgga kan du PMa mig istllet...
Citera
2005-08-16, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irganox
ven om jag har fel, och ven om mitt inlgg r upplagt fr sarkastiska kommentarer, s tycker jag det r otroligt irriterande med allt trams. Svida man inte r utvecklingsstrd, s borde man vl fatta vad jag var ute efter?

Ingen behver bekrfta att det finns kaffekvarnar runt tusenlappen, d jag kollat upp olika modeller sjlv. Frgan var om ngon kunde rekommendera ngon...

Har du ngot mer att tillgga kan du PMa mig istllet...

Vad du behver r knappast mer kaffe, s lttsttt som du r. Lyd ett gott rd frn en utvecklingsstrd och ta en springrunda p ngra km s ska du nog se att toleransnivn hjs ett par pinnhl.
Citera
2005-08-16, 21:25
Bannlyst
Citat:
Vad du behver r knappast mer kaffe, s lttsttt som du r. Lyd ett gott rd frn en utvecklingsstrd och ta en springrunda p ngra km s ska du nog se att toleransnivn hjs ett par pinnhl.

Jag kanske inte behver mer kaffe, men jag behver defenitivt inte en massa trams. Trams, trams, trams... Ni kan vl tramsa i loungen eller skapa ett eget tramstillhll, men jag tycker det r trkigt att varenda jvla trd p forumet skall behva bli sndertramsad... Vilken jvla trd man n lser...
Citera
2005-08-16, 22:45
Medlem
Tevildos avatar
Magic Bullet frn TV-shop (eller nt snt fretag) funkar utmrkt. Gr ls p tusingen ungefr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in