Detta problem har ju varit uppe ett par ggr och jag har samma svar nu som då. Be att få ut Papaverin Recip av din doktor. Säg att du har magproblem bara såsom förstoppning och diarré varvat med varann. Som sjukdomen Colon Irritabile som jag har (en tarmrubbning, syns inget utanpå eller inuti)
Hur som helst den gör så att tarmen rör sig normalt, dvs varken för snabbt (så man får diarré) eller för långsamt (så man blir förstoppad). Detta oavsett om man äter opiater dagligen. Annars så är ju laxermedel en hit, men om man käkar tunga opiater varje dag är det inte säkert MicroLax funkar. Kan däremot berätta om en receptbelagd vätska som jag prövat, som rensade tarmen helt och hållet, kan jag tala om. Fanns inte det minsta spår av matrester/avföring i tarmen efter den kuren. Det var inför en tarmröntgen och då måste tarmen va totalt ren för att de ska kunna se tarmarna på röntgenplåtarna, givetvis.
Man drack 1 glas på morgonen och ett glas på eftermiddagen och fick bara dricka vatten under hela den dagen. Inte ens en skorpa fick man äta
Efter första glaset tog det 20 minuter. Sen fick jag springa fram o tillbaka på muggen 15 gånger. Jag skojar inte. 15 gånger. Efter de 5 första gångerna var det inte roligt längre och jag bad till Gud att det skulle sluta verka snart. Ändå visste jag att jag ju hade mitt andra glas att se fram emot senare på dagen.
När man skitit flytande avföring 5 ggr så börjar anuset bli ganska mört kan jag tala om. Tillslut kom det bara ut ren jävla saltsyra. Vågade inte ens dricka vatten tillslut för tom det kom ut. Helt sjukt jävla laxermedel som jag inte önskar ge till min värsta fiende. För så ont som jag hade i anus och varje gång jag fick skita (läs kissa syra med röven) så ont har jag aldrig haft och jag har gått igenom en hel del smärta i mitt liv tro mig.
Totalt när jag gick till sängs den dagen hade jag varit på dass 21 ggr. Minns inte namnet på detta HEMSKA laxermedel men som tur är finns det bara på recept och ges bara inför operationer och röntgen då tarmarna måste vara totalt rena. Nån annan som druckit denna hemska dryck? Vore rätt festligt o hälla i en bål på en fest... (nej det vore djävulskt, på gränsen till misshandel).