• 1
  • 2
2014-05-04, 16:26
Medlem
Jag vet inte om jag ska lägga den här tråden på psykisk ohälsa eller på drog-akuten, men testar här.
Jag lider av tvångstankar ( allvarliga sådana), vilket gör att jag hakat upp mig på en grej. SÅ SNÄLLA LUGNA MIG.

Jag tror att jag är ren om jag skulle kissa nu, men under en nyårsfest bjöd jag en avlägsen kompis. Som jag vet gillar att dra lite kokain. Jag skrev då på facebook-chatten, (när jag var för påverkad och oeftertänksam) att jag hade fest med snittar och koks. Har även hänt att andra berättat om sina drogupplevelser över facebook-chatten.

Nu har dolt nummer ringt mig och jag har missat att svara. Finns det någon risk, att polisen kollat min Facebook-logg kring och en konversation som var för 3 månader sedan? Gör poliser ens sådant, när man är tidigare ostraffad och ser ut att dricka X-cider med tjejkompisarna en lördagskväll...? Nästa fråga är också hur mycket bevis det skulle krävas? Jag skulle ju kunna säga att någon tog min telefon för att få henne till festen. Eller något. Vad är det för straff på ett sådant uttalande?

SNÄLLA svara seriöst, och inga svar om att jag kommer få sitta 3 år i fängelse osv osv. Jag har verkligen tvångstankar kring detta, även om det kanske kan låta löjligt. SNÄLLA LUGNA MIG, ÅTERIGEN.
Citera
2014-05-04, 16:29
Medlem
DarkDemonGirls avatar
Tror inte du behöver oroa dig. Bara för någon ringer med skyddat nummer så behöver det inte vara snuten. Det kan lika gärna vara vårdcentralen, telefonförsäljare eller någon kompis som har "dölj mitt nummer" funktionen påsatt. Vilken dag var det?

Varför skulle snuten helt plötsligt kolla genom din facebook för?
Citera
2014-05-04, 16:30
Medlem
Det är lugnt.
Chansen att polisen skulle kollat är mikroskopisk.
Och även om de hade kollat är bevisläget för jävla dåligt för att de öht ska bry sig.
Citera
2014-05-04, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkDemonGirl
Tror inte du behöver oroa dig. Bara för någon ringer med skyddat nummer så behöver det inte vara snuten. Det kan lika gärna vara vårdcentralen, telefonförsäljare eller någon kompis som har "dölj mitt nummer" funktionen påsatt. Vilken dag var det?

Tisdag kl 10.40. Känns som en läskig tid. haha
Citera
2014-05-04, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnkenLuft
Det är lugnt.
Chansen att polisen skulle kollat är mikroskopisk.
Och även om de hade kollat är bevisläget för jävla dåligt för att de öht ska bry sig.

Tack. Så hemskt mycket.
Citera
2014-05-04, 16:32
Medlem
DarkDemonGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luas
Tisdag kl 10.40. Känns som en läskig tid. haha

Jobbar du? För vissa arbetsplatser har ju skyddat nummer på sina telefoner.
Men du kan lugna dig, tror knappast det är någon fara.

Har du pratat med en läkare om dina problem eller psykolog angående din tvångstankar?
Citera
2014-05-04, 16:34
Medlem
Citat:
Jobbar du? För vissa arbetsplatser har ju skyddat nummer på sina telefoner.
Men du kan lugna dig, tror knappast det är någon fara.

Har du pratat med en läkare om dina problem eller psykolog angående din tvångstankar?

Nej, jag studerar. Men jag har ständigt kontakt med en läkare kring mina problem, så det kan ju lika gärna vara han som ringde för att kolla om jag behövde nya mediciner. Men tvångstankarna gör att jag går under om jag missar att svara på okänt nummer, ett tag trodde jag att jag hade HIV varje gång. Trots att jag testat mig. Jobbiga grejer. Haha
Citera
2014-05-04, 16:38
Medlem
DarkDemonGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luas
Nej, jag studerar. Men jag har ständigt kontakt med en läkare kring mina problem, så det kan ju lika gärna vara han som ringde för att kolla om jag behövde nya mediciner. Men tvångstankarna gör att jag går under om jag missar att svara på okänt nummer, ett tag trodde jag att jag hade HIV varje gång. Trots att jag testat mig. Jobbiga grejer. Haha

Jag kan förstå dig, jag har i olika perioder själv haft tvångstankar. Precis som jag nämnde så kan det vara läkaren som ringde. Vilka mediciner har du?
Citera
2014-05-04, 16:41
Medlem
Citat:
Jag kan förstå dig, jag har i olika perioder själv haft tvångstankar. Precis som jag nämnde så kan det vara läkaren som ringde. Vilka mediciner har du?

Quatepin? eller hur det stavas, och flouxetin. När jag får ångest tar jag stesolid.
Citera
2014-05-04, 16:42
Bannlyst
Det är 3 som ringer ( https://www.tre.se/ ) och vill kränga på sina kunder Ipads.....
Citera
2014-05-04, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterWhite321
Hade en polare som skrev till en annan polare och erbjöd koks. Polisen knackade på några veckor senare, han sitter inne nu.

Fan är detta sant? Det är inte snällt om du ljuger.
Citera
2014-05-04, 16:52
Medlem
WalterWhite321s avatar
Felpost.
Senast redigerad av WalterWhite321 2014-05-04 kl. 17:07.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in