2014-05-04, 00:09
Medlem
Professor.Wers avatar
Jag snusar vanligen General original portion. Jag lade dock märke till att det fanns ett snus som hette Smålandssnus.

Är det någon som har smakat detta snus? Vad tycker ni? Smakar det som general?

Funderar på att köpa en dosa men skulle vilja höra folks åsikter först.
Citera
2014-05-04, 00:13
Medlem
Hadessss avatar
Rätt så små dosor om jag inte minns fel annars så var smaken heller inget märkvärdigt.
Citera
2014-05-04, 00:13
Medlem
NeedleFreaks avatar
Ingen höjdare som portion tycker jag, små prillor samt intetsägande smak. Håller mig till LD som gammal general.
Citera
2014-05-04, 00:43
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Professor.Wer
Jag snusar vanligen General original portion. Jag lade dock märke till att det fanns ett snus som hette Smålandssnus.

Är det någon som har smakat detta snus? Vad tycker ni? Smakar det som general?

Funderar på att köpa en dosa men skulle vilja höra folks åsikter först.

ja jag har testat det inget märkvärdigt den är god men du får 20 prillor på 0,6 gram respektive 0,75 eller så till ett pris på runt 20 kronor dosan 180 kronor stock kanske men det skiljer ifrån ställe till ställe det som är skrämmande är gramkostnaden på smålands vit den är vissa fall dyrare än general och kronan

till smaken den smakar likt Knox/general eller nåt liknande så den smakar enligt mig inte illa men gillar vissa andra snus mer däremot tycker jag absolut du kan testa en dosa utav varje variant
Citera
2014-05-04, 01:30
Medlem
nsbmras avatar
Tyckte smålands lös var helt okej faktiskt och då kör jag general egentligen.
Citera
2014-05-07, 01:20
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
Var till kiosken idag och skulle köpa General och en Kaliber vit, som för sitt pris är ganska fint snus. Bra att varva med general. Den var dock slut varpå jag rekommenderades Smålands vit. Det smakar fanimig ingenting. Prillan i sig är ganska hård och inte lika mjuk och len som kaliber. Totalt smaklöst iallafall, rinner ingenting. Jättetråkigt. Får bli min bjuddosa framöver.
Citera
2014-05-07, 15:11
Medlem
Smålands vit prillorna var stenhårda senast jag testade, lite i dosorna som har nämnts tidigare i tråden.
Citera
2014-05-07, 21:57
Medlem
NeedleFreaks avatar
För fylla på med svaren har jag idag fått en dosa smålands vit lakrits portion av min granne.

Som sagt små prillor och laktrits smaken är som något dåligt budget godis. Känner igen smaken men kan inte placera den riktigt. Ingen distinkt lakrits smak knappt och väldigt sött.

Smakar inte vedervärdigt men knappt någon snus heller.

Läpp karamell?
Senast redigerad av NeedleFreak 2014-05-07 kl. 22:00.
Citera
2014-05-08, 12:32
Medlem
Professor.Wers avatar
Jag gillar inte vitportion. Fört torrt och rinner inte nog mycket.

Smålans orginal är väl inte vitportion?

Blev sugen på att testa Smålands efter att jag sett deras reklam..

www.youtube.com/watch?v=WGUFdX6FKIs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in