Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-03, 21:48
  #1
Medlem
Har precis börjat kika på olika systemlösningar för måleriföretag.

Ska gå in i ett företag till nästa år och håller på att bygga upp en struktur kring lön, tidredovisning, projekthantering, fakturering, matrial osv.

Det är i dagsläget ett litet företag, när jag kliver på tåget kommer det vara tre anställda ink mig själv som ska driva firman och måla.
Jag har som ambition att expandera och jobba mot större beställare och i slutändan flytta fokus från privatpersoner till medelstora och stora projekt inom måleri, så en lösning vi kan växa med är kanske att föredra?

Har börjat med att titta på affärssystem från SoftOne, Fortnox och Hantverksdata, men det verkar finnas en uppsjö av alternativ.

Är det nån som har erfarenhet kring detta och kan komma med tips, råd , input eller frågeställningar jag bör ta hänsyn till i mitt beslut?
__________________
Senast redigerad av dendärsnubbend 2014-05-03 kl. 22:07.
Citera
2014-05-03, 22:22
  #2
Medlem
I vilken region utgår ni ifrån, behöver säga exakt stad utan mer, kring sthlm, kring malmö?

osv...

Har nämligen byggt upp en struktur med olika mjukvaruleverantörer som du antagligen eftersöker...
Citera
2014-05-03, 22:24
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ptvz3d
I vilken region utgår ni ifrån, behöver säga exakt stad utan mer, kring sthlm, kring malmö?

osv...

Har nämligen byggt upp en struktur med olika mjukvaruleverantörer som du antagligen eftersöker...


Hej!

Vi verkar i hela storstockholmsområdet.
Citera
2014-05-03, 23:11
  #4
Medlem
Du har fått ett PM av mig.
Citera
2014-05-04, 16:48
  #5
Medlem
Mextremes avatar
Mitt tips efter att gått på nitar är att se till att du verkligen har alla delar du behöver och att det är utbyggbart så att du inte sitter i "skiten" när du behöver fler delar.
Välj någon av de större som har bra support.
Jag har bra erfarenhet av VISMA administration 2000. Det är ganksa komplett och det går att hänga på fler program som CRM etc.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback