• 1
  • 2
2014-05-03, 15:53
Medlem
Under den senaste tiden har jag anvnt tv dejtingsidor ganska mycket: Happy Pancake (fr Stockholm) och OK Cupid (fr London). Det r en tydlig skillnad mellan dessa sidor: det r mnga fler tjejer som sker efter "casual sex" i London, mnga fler som r vldigt explicita med sina sexuella preferenser mm.

Det kan finnas flera frklaringar till det. En skulle kunna vara att HP r mer av en traditionell dejtingsida, OKC mer en sexsida. Jag r dock lite skeptisk till det. Det r faktiskt fler som skriver utfrliga presentationer p OKC (som en parentes r tjejernas presentationer helvetes mycket bttre och roligare i London - svenska tjejers presentationer r ju trkigare n att se mlarfrg torka).

En annan skulle kunna vara att OKC's system med frgor, varav mnga handlar just om sex, driver folk att bli mer sexuellt explicita. Man behver iofs inte svara p sexfrgorna (eller ngra frgor alls fr den delen) men mnga tjejer gr det.

nd tror jag att huvudfrklaringen helt enkelt r att brittiska tjejer r mer lsslppta. De har mnga fler sexuellt utmanande bilder, tramsbilder dr de tar nn staty p kuken, etc, n svenska tjejer. ven utlnningarna i London r mer t det hllet, ven om det varierar.

Tycker det r mycket lttare att f hngla eller ligga p frsta dejten i London ocks. Gller ven Badoo som jag anvnt bde i London och Stockholm (dock en scamsida som jag slutat anvnda - mycket bedrgerifrsk mm dr).

Kommentarer?
Citera
2014-05-03, 15:58
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetaMetaMeta
Kommentarer?

Vad vill du diskutera?
Citera
2014-05-03, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Key.
Vad vill du diskutera?

r det bara bullshit att svenska tjejer r lsslppta? (den svenska synden) r engelska tjejer enklare att f ligga med jmfrelsevis?
Citera
2014-05-03, 16:05
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herueba
r det bara bullshit att svenska tjejer r lsslppta? (den svenska synden) r engelska tjejer enklare att f ligga med jmfrelsevis?

Jag har testat bda och anvnder fr tillfllet Okcupid, vilket r najs ibland, finns dock inte s stort utbud p tjejer frn Sverige men de f som finns r antingen ok eller helt konstiga.

Matchingen r ganska trffsker och brukar stmma in p de olika personerna.

Jag instmmer p att de frn london r lite "lsaktigare" men drar du den jmfrelsen med svenskar frn HP t ex s r den enda skillnaden att det inte syns dr. P Okcupid r de mer ppna med sin personlighet vilket kan vara orsaken till varfr de vgar visa mer av sig sjlva och inte faller i ngon form av kategori av att vara en "good girl" ven fast de inte r det.

De som r "good girls" dr dock verkar ha bra vrderingar och avslr allt annat som inte r det.
Citera
2014-05-03, 16:07
Medlem
StyleWarss avatar
Det r mycket mer mnniskor i London n vad det r i hela Sverige. Dessutom har det engelska klassamhllet och har/har inte-uppdelningen gjort att det finns betydligt fler Paradise Hotel/Jersey Shore/WT-mnniskor dr.

En vldig massa tacky, gapiga brudar med solariebrnna, adidasoverall och allmnt chavbeteende helt enkelt. Bara att sa ur kllan om man r sugen.
Citera
2014-05-03, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Det r mycket mer mnniskor i London n vad det r i hela Sverige. Dessutom har det engelska klassamhllet och har/har inte-uppdelningen gjort att det finns betydligt fler Paradise Hotel/Jersey Shore/WT-mnniskor dr.

En vldig massa tacky, gapiga brudar med solariebrnna, adidasoverall och allmnt chavbeteende helt enkelt. Bara att sa ur kllan om man r sugen.

Det r verkligen inte vara dessa typer av tjejer som sker efter casual sex i London. Mnga r vldigt smarta och vlformulerade.
Citera
2014-05-03, 16:12
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Det r verkligen inte vara dessa typer av tjejer som sker efter casual sex. Mnga r vldigt smarta och vlformulerade.
Det anser jag mig sjlv vara ocks, men jag r jvligt lsslppt. Frstr inte hur det skulle hnga ihop. Jag pstod aldrig att de var dumma.
Citera
2014-05-03, 17:37
Medlem
Citat:
Det anser jag mig sjlv vara ocks, men jag r jvligt lsslppt. Frstr inte hur det skulle hnga ihop. Jag pstod aldrig att de var dumma.

De r inga chavs heller. Finns skert massa chavs som hller p s men dem ser jag knappt p OKC, frmodligen eftersom jag fr s lg matchprocent med dem.
Citera
2014-05-03, 17:50
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
De r inga chavs heller. Finns skert massa chavs som hller p s men dem ser jag knappt p OKC, frmodligen eftersom jag fr s lg matchprocent med dem.
Okej, du knullar fina, smarta flickor i mngder internationellt. Har vi kommit till kontentan av trden d?
Nej vnta, glmde: Dina matchningsresultat ger ocks vid handen att du r fuckin' awesome, smart och snygg.

Detta har allts inget alls att gra med den demografiska uppbyggnaden av London (metropol) gentemot Stockholm (byhla), utan r direkt avhngigt till trdens slutsats: du knullar fint, du knullar mycket, du r generellt jvligt alfa. P globetrottermanr dessutom.

Humblebrag, ngon?
Senast redigerad av StyleWars 2014-05-03 kl. 17:59.
Citera
2014-05-03, 18:01
Medlem
AssJohns avatar
Citat:
svenska tjejers presentationer r ju trkigare n att se mlarfrg torka

Jag tror till 100% att det beror p att englands alkohol- och knullarkultur r ganska mkt grvre n den svenska.
Du anses som en good girl om du "bara" har legat med 15 stycken i 20+ rs lder dr, hr i Sverige blir du stmplad som slampa med samma antal sexpartners (med all rtt).

ven statistik fr just England och knssjukdomar, sexdebut, antal sexpartners, sexmissbrukare, alkoholrelaterade brott m.m, toppar listorna vrlden ver.

England r ett riktigt supar-land full av drggiga mnniskor och depression.
Citera
2014-05-03, 18:01
Medlem
Citat:
Okej, du knullar fina, smarta flickor i mngder internationellt. Har vi kommit till kontentan av trden d?
Humblebrag, ngon?

Frgan handlade om attityder till sex p dejtingsidor i Stockholm vs London och inget annat.

Min tes r att det inte bara r chavs utan ven andra tjejer hr som har en ganska lsslppt, sexuellt ppen attityd. Definitivt i hgre grad n svenska medelklasstjejer.
Citera
2014-05-03, 19:11
Bannlyst
Citat:
Under den senaste tiden har jag anvnt tv dejtingsidor ganska mycket: Happy Pancake (fr Stockholm) och OK Cupid (fr London). Det r en tydlig skillnad mellan dessa sidor: det r mnga fler tjejer som sker efter "casual sex" i London, mnga fler som r vldigt explicita med sina sexuella preferenser mm.

Det kan finnas flera frklaringar till det. En skulle kunna vara att HP r mer av en traditionell dejtingsida, OKC mer en sexsida. Jag r dock lite skeptisk till det. Det r faktiskt fler som skriver utfrliga presentationer p OKC (som en parentes r tjejernas presentationer helvetes mycket bttre och roligare i London - svenska tjejers presentationer r ju trkigare n att se mlarfrg torka).

En annan skulle kunna vara att OKC's system med frgor, varav mnga handlar just om sex, driver folk att bli mer sexuellt explicita. Man behver iofs inte svara p sexfrgorna (eller ngra frgor alls fr den delen) men mnga tjejer gr det.

nd tror jag att huvudfrklaringen helt enkelt r att brittiska tjejer r mer lsslppta. De har mnga fler sexuellt utmanande bilder, tramsbilder dr de tar nn staty p kuken, etc, n svenska tjejer. ven utlnningarna i London r mer t det hllet, ven om det varierar.

Tycker det r mycket lttare att f hngla eller ligga p frsta dejten i London ocks. Gller ven Badoo som jag anvnt bde i London och Stockholm (dock en scamsida som jag slutat anvnda - mycket bedrgerifrsk mm dr).

Kommentarer?

En annan "frklaring" r att svenska tjejer vill ge en bild av sig sjlva som pryda, oskyldiga flickor som aldrig pillat p en kuk, medans de engelska kvinnorna r raka med sina intentioner?

De flesta tjejer p HP skulle med stor skerhet enbart vilja ha "casual sex". Det frutstter dock att killen ifrga r tillrckligt snygg i ansiktet och i (en del fall) fin kropp!

Sammanfattningsvis: svenska tjejer vill ligga......om du r tillrckligt attraktiv, dock s r de iinte lika ppna med det. Precis som allt annat i Sverige. Fast vi vet ju vad svenska tjejer gr nr de ker utomlands, d frsvinner denna "pryda" attityden och slynan i de kommer fram
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in