• 2
  • 3
2014-05-03, 19:58
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maj-Lee
Jo, jag förstår absolut vad du menar... jag bara skojade lite.

Jaha, busigt

Citat:
men vibrationer då... ???
En vibration är en svängningsrörelse kring ett jämviktsläge i ett system (oftast ett mekaniskt), du får nog specificera dig en aning, eller skojar du mera din skojare
Citera
2014-05-03, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Jaha, busigt

En vibration är en svängningsrörelse kring ett jämviktsläge i ett system (oftast ett mekaniskt), du får nog specificera dig en aning, eller skojar du mera din skojare

Nä, ingen skoj här behöver lite betänketid....
Citera
2014-05-03, 21:55
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Så är det, intressant att du ändå förhåller dig till att tro. Jag brukar ibland fundera över även min egen tro, för mig är tro som att fantisera i princip, är det ens någon poäng med att "tro" vad upplysning är för något? För mig är det nästan som att fantisera ihop massa olika aspekter om vad upplysning kan vara. Oftast kommer jag till slutsatsen: nej det är nog ingen ide att tro heller, för jag fantiserar bara ihop massa saker som jag heller aldrig kommer att kunna konfirmera på något vis.
Jag vet inte annars hur jag ska benämna det jag vill säga. Då gör jag det genom att skriva tro. Det med fantasin var det jag skrev. Inte ordagrant, men innebörden av att veta innebär att man håller ut kunskap som inte passar in i sitt vetandet.

Jag anser egentligen inte att det är fel att bestämma sig för något. Det som är fel är när man inte kan ändra sig. De flesta människor bestämmer sig för något och håller sig kvar hela livet. Den åsikten blir en del av deras identitet, ego. De tror att de är åsikten och åsikten blir viktig att skydda. Det är som en mor som har ett olydig barn - hon blir oförmögen att se bristerna för hennes lilla solstråle skulle aldrig gör något elakt.
Citera
2014-05-03, 22:10
Medlem
frozendragons avatar
Citat:
Hej...
Vill du utveckla lite mer det med att skapa och som kommer bestå efter du (man) dött??
vad gör du? vad har du elr kommer att skapa????

//mvh
Visst kan jag det. Skapade kan vara vad som helst. Det kan t.ex. vara konst, det kan vara politik eller det kan vara något praktiskt som en byggnad. I mitt fall är det spel/grafik/film/politik (Jag har många järn i ugnen samtidigt). Jag ser det som så att ens liv är resultat av det när det är slut. Visst var omtyckt bland vänner och familj kan vara skönt när man lever men det är inget som varar. Alla måste vi dö även ditt namn. Om du har tur att vara en av de få väldigt kända personerna på denna planeten så lever du vidare igenom resten av mänskligheten för en tid men även det har en begränsning och förvrängs med tiden.

Vad blir då kvar efter att vi dött det är de saker vi skapade under vår livstid. Dessa saker påverka ännu världen idag. Så som artefakter hittade från antiken, eller böcker som folk bevarat under all denna tiden. Vi lever dessutom i en guld ålder för att bevara saker till eftervärlden. Detta ger en mening med livet genom att få en permanent effekt på vår värld och hur stor den blir avgörs helt av hur lyckad du är men oavsett så har du lämnat efter dig något.
Citera
2014-05-06, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frozendragon
Visst kan jag det. Skapade kan vara vad som helst. Det kan t.ex. vara konst, det kan vara politik eller det kan vara något praktiskt som en byggnad. I mitt fall är det spel/grafik/film/politik (Jag har många järn i ugnen samtidigt). Jag ser det som så att ens liv är resultat av det när det är slut. Visst var omtyckt bland vänner och familj kan vara skönt när man lever men det är inget som varar. Alla måste vi dö även ditt namn. Om du har tur att vara en av de få väldigt kända personerna på denna planeten så lever du vidare igenom resten av mänskligheten för en tid men även det har en begränsning och förvrängs med tiden.

Vad blir då kvar efter att vi dött det är de saker vi skapade under vår livstid. Dessa saker påverka ännu världen idag. Så som artefakter hittade från antiken, eller böcker som folk bevarat under all denna tiden. Vi lever dessutom i en guld ålder för att bevara saker till eftervärlden. Detta ger en mening med livet genom att få en permanent effekt på vår värld och hur stor den blir avgörs helt av hur lyckad du är men oavsett så har du lämnat efter dig något.

Om ditt namnäven dör med tider/generationer hur vet du då att ditt skapande kommer bestå... !!

//MVH
Citera
2014-05-06, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frozendragon

Spelar vår existens nån roll om 100 år??
Citera
2014-05-06, 19:14
Medlem
Citat:

Vibrationer för mig är en sort språk, där det inte används några ord elr kropp språk... antingen samtalar man via spitrits, telepatiskt. Och för övrigt så finns det tvillinig själar som agerar på samma vibrationer
fast på olika ställen... min mening med livet är att ge det goda och bli ihåg kommen för det goda så länge mitt namn existerar i dess världsligt väsen.... Kallar du det för mekaniskt?
Citera
2014-05-06, 19:14
Medlem
Citat:
Vibrationer för mig är en sort språk, där det inte används några ord elr kropp språk... antingen samtalar man via spitrits, telepatiskt. Och för övrigt så finns det tvillinig själar som agerar på samma vibrationer
fast på olika ställen... min mening med livet är att ge det goda och bli ihåg kommen för det goda så länge mitt namn existerar i dess världsligt väsen.... Kallar du det för mekaniskt?
2014-05-13, 20:42
Bannlyst
Visste du vad meningen med livet eller döden är, hade du aldrig kunnat sova idag.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in