2014-05-03, 12:01
Medlem
WeedWhackers avatar
Intressant nyhet sannerligen.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/greps-med-cannabisoljan--nu-testas-lagligheten/

Mvh Weedwhacker.
Citera
2014-05-03, 12:14
Medlem
Kom att tänka på denna
https://www.youtube.com/watch?v=-CRa27KzTH8

Är det något liknande preparat det handlar om alltså?
Citera
2014-05-03, 12:36
Medlem
irriterad jag blir av äckel polisernas oengagerade inställning:

"– Om det finns THC så finns det THC, och det är varken tillåtet att ta in i landet eller inneha här, säger hon.

Att jämföra med industrihampa, som är laglig om THC-halten inte överstiger 0,2 procent, är inte relevant, anser hon."

allt är ju för fan relevant när det handlar om man att man kan dömas för ett brott eller inte.
Senast redigerad av hoxpuff07 2014-05-03 kl. 12:41.
Citera
2014-05-03, 12:49
Medlem
WeedWhackers avatar
Ja.

Och de har sannerligen inga problem med att åka hem till vanligt folk och hämta in plantor.
Så yes, du är inte ensam om att vara förbannad.
Citera
2014-05-03, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoxpuff07
irriterad jag blir av äckel polisernas oengagerade inställning:

"– Om det finns THC så finns det THC, och det är varken tillåtet att ta in i landet eller inneha här, säger hon.

Att jämföra med industrihampa, som är laglig om THC-halten inte överstiger 0,2 procent, är inte relevant, anser hon."

allt är ju för fan relevant när det handlar om man att man kan dömas för ett brott eller inte.
Citat:
Åklagaren Tanja Johansson är av en annan uppfattning. Enligt henne finns ingen praxis för hur höga THC-halterna ska vara för att klassas som narkotika.

– Om det finns THC så finns det THC, och det är varken tillåtet att ta in i landet eller inneha här, säger hon.
Vilken omänsklig fitta som säger så där. Har hon ingen sympati för personen som hjälper folk. Undrar var hon bor.
Citera
2014-05-03, 13:12
Medlem
WeedWhackers avatar
så så så, va nu inte så elak...
Tanja är nog bara totalt indoktrinerad som så många andra...

Hon är tyvärr inte ensam, tyvärr kan man inte bemöta sådana här människor på samma sätt.
då de har en ovilja att ta sill sig saklig fakta, och nyanserat tänkande...

Men det finns hjälp att få även för dem, tror det kallas för empati.
Och det kan man ju lära sig om...
Citera
2014-05-03, 13:30
Medlem
Så om jag lägger ner 0,1 gram weed i Tanjas bag in a box vin där hemma. Sedan åtalar henne, så kommer hon med sin egen logik ha 2 kilo cannabis. Det blir många år fängelse för henne...
Citera
2014-05-03, 13:34
Medlem
WeedWhackers avatar
Lol, ungefär.

Narkotikalagen i sig gör ju inte skillnad på missbruk eller bruk heller.
Så jodå, det är najs i sverige 2014, (Obs ironi).
Citera
2014-05-07, 15:55
Medlem
Cannabis mycket starkare än på 70-talet
Citat:
Att THC godkänts av Läkemedelsverket kan inte tas till intäkt för att använda cannabis, menar Fred Nyberg. Koncentrationerna är betydligt mindre i läkemedlen och stora doser vid rökning har visat sig kunna leda till psykiska besvär och sjukdom. Det finns en koppling till depression och schizofreni.
Ibland önskar jag att det var år 1672 så att vi godtyckligt kunde bränna den jäveln på bål. Fy fan vilken dynga han sprider omkring sig.

Istället för att lyssna på den dåren så kan ni se lite sanning om ämnet HÄR. (klicka)

edit: Oj, råkade posta i fel tråd, var meningen att postas här: (FB) Den Stora tråden med Skvaller och Notiser om cannabis. Läs första inlägget! (/Mod)
Senast redigerad av cleft 2014-05-07 kl. 16:55.
Citera
2014-05-07, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Cannabis mycket starkare än på 70-talet

Ibland önskar jag att det var år 1672 så att vi godtyckligt kunde bränna den jäveln på bål. Fy fan vilken dynga han sprider omkring sig.

Istället för att lyssna på den dåren så kan ni se lite sanning om ämnet HÄR. (klicka)

Fast det ar ju delvis sant... Cannabis ar relaterat till schizofreni. Det "skapar" inte schizofreni, men det ar en bidragande faktor till utbrottet av det...

Samma sak med depression, om du ar deprimerad ar det store chans for en snetrippm, och darmed ar det relaterat till depression

Manniskor som du stoppar endast en legalisering. Las pa lite och sluta komma med efterblivna asikter och pastaenden som "vill bränna den jäveln på bål". Han uttryckte sig fel, men han har en poang i det han sager.

Ber om ursakt for Amerikanskt tangentbord...
Citera
2014-05-07, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieOcean
Fast det ar ju delvis sant... Cannabis ar relaterat till schizofreni. Det "skapar" inte schizofreni, men det ar en bidragande faktor till utbrottet av det...

Samma sak med depression, om du ar deprimerad ar det store chans for en snetrippm, och darmed ar det relaterat till depression

Manniskor som du stoppar endast en legalisering. Las pa lite och sluta komma med efterblivna asikter och pastaenden som "vill bränna den jäveln på bål". Han uttryckte sig fel, men han har en poang i det han sager.

Ber om ursakt for Amerikanskt tangentbord...
(Postade förra inlägget i fel tråd men jag svarar ändå.)

Fred Nyberg har spridit sin dynga i media så länge nu så det börjar bli tröttsamt.

Kolla länken. Bruket har ökat med över 20 gånger de senaste 40 åren, antalet fall av schizofreni har minskat under samma period. Man drog kopplingen till schizofreni för att man var desperat.

Så varför drar han upp schizofreni hela tiden? Han kan lika gärna prata om global uppvärmning på mars, för det har inte heller någonting med cannabis att göra.

Men det är ändå bra på ett sätt: förbudsivrarnas bästa argument är sämre än förespråkarnas sämsta argument.

De pissar verkligen i motvind. Jag är glad att jag inte är på deras sida, det är ett sjunkande skepp.
Citera
2014-05-07, 20:03
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
(Postade förra inlägget i fel tråd men jag svarar ändå.)

Fred Nyberg har spridit sin dynga i media så länge nu så det börjar bli tröttsamt.

Kolla länken. Bruket har ökat med över 20 gånger de senaste 40 åren, antalet fall av schizofreni har minskat under samma period. Man drog kopplingen till schizofreni för att man var desperat.

Så varför drar han upp schizofreni hela tiden? Han kan lika gärna prata om global uppvärmning på mars, för det har inte heller någonting med cannabis att göra.

Men det är ändå bra på ett sätt: förbudsivrarnas bästa argument är sämre än förespråkarnas sämsta argument.

De pissar verkligen i motvind. Jag är glad att jag inte är på deras sida, det är ett sjunkande skepp.

Ett sjunkande skepp indeed är var det är...så här vill jag att de svenska politikerna ska behandla Fred Nyberg :

http://www.upworthy.com/congressman-yells-at-drug-policy-director-when-he-refuses-to-answer-a-simple-marijuana-question

Med tanke på ´hur svensk media börjar svänga kanske inte den dagen är så långt borta nu....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in