Citat:
Ursprungligen postat av
FrankieOcean
Fast det ar ju delvis sant... Cannabis ar relaterat till schizofreni. Det "skapar" inte schizofreni, men det ar en bidragande faktor till utbrottet av det...
Samma sak med depression, om du ar deprimerad ar det store chans for en snetrippm, och darmed ar det relaterat till depression
Manniskor som du stoppar endast en legalisering. Las pa lite och sluta komma med efterblivna asikter och pastaenden som "vill bränna den jäveln på bål". Han uttryckte sig fel, men han har en poang i det han sager.
Ber om ursakt for Amerikanskt tangentbord...
(Postade förra inlägget i fel tråd men jag svarar ändå.)
Fred Nyberg har spridit sin dynga i media så länge nu så det börjar bli tröttsamt.
Kolla länken. Bruket har ökat med över 20 gånger de senaste 40 åren, antalet fall av schizofreni har minskat under samma period. Man drog kopplingen till schizofreni för att man var desperat.
Så varför drar han upp schizofreni hela tiden? Han kan lika gärna prata om global uppvärmning på mars, för det har inte heller någonting med cannabis att göra.
Men det är ändå bra på ett sätt: förbudsivrarnas bästa argument är sämre än förespråkarnas sämsta argument.
De pissar verkligen i motvind. Jag är glad att jag inte är på deras sida, det är ett sjunkande skepp.