Mamma: ”Varför får
vi ingen hjälp?”
Citat:
Under de två åren som gått sedan hon kom på sin son med att använda cannabis har hon haft kontakt med både socialen och polisen vid ett flertal tillfällen, men hjälpen hon fått har varit minimal menar hon.
– Jag har varit på flera olika ställen med honom, men han vill inte sluta röka cannabis. Därför tycker jag att kommunen och polisen borde kunna ta i hårdare för han är ju trots allt inte myndig förrän han fyller 18, och om jag som vårdnadshavare vill att han ska sluta borde det räcka, säger Petra.
...
Sedan dess har Petra bland annat anmält Martin till polisen eftersom hon hittade cannabis på hans rum.
Bra förälder som skickar polisen på sitt minderåriga barn. [ironi]Jag tycker också de ska ta i hårdare, sätt honom i fängelse, för fängelser är ju narkotikafria! Eller varför inte avrätta honom på torget för att sätta exempel? Det fungerar ju så bra i de länder som gör det.[/ironi]
Lås inne henne istället för ungen.
(Nej, ingen vill eller tycker att barn ska använda droger (förutom alla förbudsivrare och langare då, de tycker ju att det ska vara enklare för barn att få tag på droger).)