2021-03-05, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Kan man slippa se honom och hans familj? De är överallt....

Ja det verkar så åtminstone på TV4. Kanske Sveriges svar på The Kardashians?

Han är en liten ful bögig midget som inte kan sjunga.
Citera
2021-03-20, 08:24
Medlem
goosehunters avatar
Benjamin har ju ett eget program på tv4 numera där han lagar mat o sjunger ihop med andra kändisar. Faktum är att grabben är ödmjuk, bjuder på sig och programmet fungerar.

Man får väga in att han är född känd. Att han varit känd sedan barnsben och att hans missöden och snedsteg får 10ggr mer uppmärksamhet än en okänd unge. Har noll problem med honom. Skulle lätt kunna dra o laga lite pasta med honom, sänka några glas och sedan dra ur o ragga lite brudar. Finns inget att hata på med honom. Han verkar utvecklats o mognat till det bättre.
Citera
2021-03-27, 05:00
Medlem
Bdonks avatar
Såg precis i nattens avsnitt av Wahlgrens Värld, en episod när Benjamin och Philippe "råkar" ut för ett missöde i köket. Philippe skall hälla i en skvätt vodka i en stekpanna och det slår upp meterhöga lågor. Inte en chans att vodka brinner så explosivt och så länge och det avslöjar hur regisserat programmet är. Det måste ha varit typ tändvätska dom hällde i stekpannan eller något liknande. Väldigt genomskinligt skådespel men lite roligt ändå.

https://youtu.be/7P0upQT70_w
Citera
2021-03-27, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idiotpuckofittunge
Ja det verkar så åtminstone på TV4. Kanske Sveriges svar på The Kardashians?

Han är en liten ful bögig midget som inte kan sjunga.

Om du inte tycker han kan sjunga så är du ju kraftigt tondöv.
Citera
2021-03-27, 05:10
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Såg precis i nattens avsnitt av Wahlgrens Värld, en episod när Benjamin och Philippe "råkar" ut för ett missöde i köket. Philippe skall hälla i en skvätt vodka i en stekpanna och det slår upp meterhöga lågor. Inte en chans att vodka brinner så explosivt och så länge och det avslöjar hur regisserat programmet är. Det måste ha varit typ tändvätska dom hällde i stekpannan eller något liknande. Väldigt genomskinligt skådespel men lite roligt ändå.

Har du aldrig flamberat? Nu gjorde du bort dig.
Citera
2021-03-27, 05:27
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Har du aldrig flamberat? Nu gjorde du bort dig.
Jag har aldrig flamberat. Däremot har jag försökt få eld på en shot med vodka och det brinner med en högst måttlig låga. Jag får väl prova att sätta eld på lite vodka i en stekpanna och se om det slår upp meterhöga lågor ...

Edit: Kollade några videos på Youtube där dom flamberar. Visserligen såg en del lågor hyfsat höga ut men inte alls som i Benjamin-videon och det brann inte heller lika kraftfullt. Jag är nog fortsatt lite tveksam till att det bara var en skvätt vodka som brann så explosivt för Benjamin och Philippe när dom skulle laga mat.
Senast redigerad av Bdonk 2021-03-27 kl. 05:45.
Citera
2021-03-28, 22:15
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Jag har aldrig flamberat. Däremot har jag försökt få eld på en shot med vodka och det brinner med en högst måttlig låga. Jag får väl prova att sätta eld på lite vodka i en stekpanna och se om det slår upp meterhöga lågor ...

Edit: Kollade några videos på Youtube där dom flamberar. Visserligen såg en del lågor hyfsat höga ut men inte alls som i Benjamin-videon och det brann inte heller lika kraftfullt. Jag är nog fortsatt lite tveksam till att det bara var en skvätt vodka som brann så explosivt för Benjamin och Philippe när dom skulle laga mat.

Jag är verkligen ingen professionell arsenist och inte heller har jag sett programmet. Men min uppfattning är ändå att alkohol om man får fart på det brinner betydligt bättre än tändvätska. Tändvätska är gjord för att brinna lagom. Alkoholbränder är det värsta som finns om man inte räknar obskyra extrema kompotioner.
Citera
2021-03-28, 22:30
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Jag är verkligen ingen professionell arsenist och inte heller har jag sett programmet. Men min uppfattning är ändå att alkohol om man får fart på det brinner betydligt bättre än tändvätska. Tändvätska är gjord för att brinna lagom. Alkoholbränder är det värsta som finns om man inte räknar obskyra extrema kompotioner.
Ok, det kanske stämmer. Jag tyckte bara det var ett så osannolikt och explosivt förlopp på lågorna när dom slog i en skvätt vodka i stekpannan. Jag la upp länken ovanför och det blev ju spektakulär tv-underhållning hursomhelst; kolla om du har lust:

Citera
2021-03-28, 23:31
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ok, det kanske stämmer. Jag tyckte bara det var ett så osannolikt och explosivt förlopp på lågorna när dom slog i en skvätt vodka i stekpannan. Jag la upp länken ovanför och det blev ju spektakulär tv-underhållning hursomhelst; kolla om du har lust:

Det är bra att vara skeptiskt till dokusåpor såsom denna. Det är inte alls omöjligt att dom fejkade. Jag ville bara påpeka att det kanske inte var så.
Citera
2021-03-28, 23:40
Medlem
Citat:

En skvätt? Det ser ju mer ut som minst 1dl.
Att tända el på alkohol är ju inte jättelätt, iaf inte med en vanlig braständare eller tändsticka. Det du får ha i åtanke här är ju att pannan redan är varm samt att de lagar ju mat vid en gasspis, dvs vid en otroligt het låga. Troligtvis är det väl en del gas som brinner också.

Det är därför man har ett lock i närheten när man friterar och flamberar
Citera
2021-03-29, 01:00
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
... Det du får ha i åtanke här är ju att pannan redan är varm samt att de lagar ju mat vid en gasspis, dvs vid en otroligt het låga.

Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Det är bra att vara skeptiskt till dokusåpor såsom denna. Det är inte alls omöjligt att dom fejkade. Jag ville bara påpeka att det kanske inte var så.
Jag är skeptisk och speciellt när jag ser sådant som ser så spektakulärt ut, som klippet med Benjamin och Philippe. Jag är säker på att scenen är regisserad om man säger så, att dom planerat "incidenten" med att nästan bränna ner hela köket, som en konsekvens av att det går lite fel i matlagningen. Säkert har dom övat på det några gånger innan dom spelade in scenen, hur dom skall göra för att få det att se så häftigt och dramatiskt ut som möjligt.

Som FlashEnter nämnde här ovan så har dom säkert hettat upp stekpannan väldigt mycket och mer än man gör vid normal matlagning, för att få vodkan att brinna så intensivt som möjligt och att nästan explodera i stekpannan. Allt för att göra bra TV och scenen blev ju bra också och väldigt dramatisk.
Citera
2021-03-29, 08:16
Medlem
Håller med.

Vid vanlig flambering ser inte lågorna ut på det där sättet - varken i färg eller höjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in