Citat:
Tjaa, visst verkligheten har en programmering.
Men den är inte skapad av någon.
Den finns för den måste finnas.
och koden möjliggör att allt är oändligt möjligt i oändligt många situationer, oändligt många gånger i all oändlighet.
programmeringen innebär regler som allt innebär i sin oändlighet.
Men varför?
Allt är för att allt verkligheten. Verkligheten kan inte förklaras eftersom den är allt och inget annat.
Allt är för att allt är..
Frågor?
Men den är inte skapad av någon.
Den finns för den måste finnas.
och koden möjliggör att allt är oändligt möjligt i oändligt många situationer, oändligt många gånger i all oändlighet.
programmeringen innebär regler som allt innebär i sin oändlighet.
Men varför?
Allt är för att allt verkligheten. Verkligheten kan inte förklaras eftersom den är allt och inget annat.
Allt är för att allt är..
Frågor?
Varför är den inte skapad av någon eller något?
Varför måste den finnas?, för att den finns?
Vad finns som verkligen går att bevisa?
Håller med om att det är verkligheten, men hur är den formad och av vad?
Det du skriver motbevisar inte tanken om att det vi är är en upplevelse som skapats av någon annan livsform eller existens.
Skaparen behöver inte vara medveten om vår medvetenhet för att vi ska vara skapade.
Ett exempel är Andre Lindes teori om hur vi kan skapa nya universums via vår teknologiska kunskap. Ur nästan inget föds nya universum fram, och om vi kan beräkna tillräckligt mycket, så kanske vi kan inse att intelligent liv och medvetenhet skapas.
Detta kanske är en av andreis lilla spel, programmerar materia och energi.
Men frågan jag ställer mig är,
hur motbevisar man att vi inte är skapade och simulerade i någon typ av program?
Sedan har andra i tråden tagit upp intressanta saker,
som att vi utgår ur vår virtualiserade kunskap om verkligheten utanför.
Utanför oss kan på vilken otänkbar sätt som helst verkligheter existera,
Vi är begränsade till den syn och verklighet vi lever i.
De intressanta i denna fråga, är att man börjar se världen med nya visioner.
Man kan som jag, se buggar och leta buggar i vår verklighet. Fantasifyllda tankar som att vårat medvetande vill hitta lösningen på universums, eller vår virtuella värld, för att vi som mjukvara vill fly ut ur matrix till den verkliga världen, kvantfysikens rumtid kanske är buggar eller gränser för vad systemet tål, kanske paranormala fenomen som skådats är glitchade fel.
Tja, man skulle nog kunna göra en massa nya roliga filmer på temat.
Det är bara fantasin och våra ramar som sätter stopp.. Detta är ett steg i att flytta på ramen en bit och försöka se utifrån och in.
Tja, det var ett par frågor och lite om min tanke med tråden.
Senast redigerad av peertop 2014-05-13 kl. 20:04.
Senast redigerad av peertop 2014-05-13 kl. 20:04.