2014-05-01, 22:03
Medlem
Hej

Säg att du vinner 1 miljon på triss, vilket är högsta vinsten direkt på skrapet. Lotten ska skickas med rek till svenska spel.

Nu till min fråga: vad händer om brevet försvinner i postgången? Vilken ångest det skulle vara om lotten försvann. Någon som kan det här om säkerheten?

Skulle själv hellre köra bil till adressen och överlämna lotten personligen. Snacka om ångest av att tappa bort en miljon...
Citera
2014-05-01, 22:07
Medlem
Kaustis avatar
Intressant fråga, även om den mer hör hemma i juridik än pokerforumet.

Frågan är väl om du kan bevisa att den var värd en miljon? Eftersom lotten inte är verifierad av Svenska Spel ännu så skulle jag säga att din lott, om den försvinner hos Posten, är värderad till inköpspriset från deras sida sett. För om du tänker efter kan du aldrig, hur många foton osv du tagit, bevisa att lotten var äkta då kontrollrutan inte skrapats ännu. Och skrapar du kontrollrutan så är lotten värdelös.

Men ja, en intressant fråga minst sagt.
Citera
2014-05-01, 22:09
Medlem
igl0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
Hej

Säg att du vinner 1 miljon på triss, vilket är högsta vinsten direkt på skrapet. Lotten ska skickas med rek till svenska spel.

Nu till min fråga: vad händer om brevet försvinner i postgången? Vilken ångest det skulle vara om lotten försvann. Någon som kan det här om säkerheten?

Skulle själv hellre köra bil till adressen och överlämna lotten personligen. Snacka om ångest av att tappa bort en miljon...
Vadå? Hela grejen med rekomenderat är ju att du skickar något med värde, och försvinner de så får du tillbaka värdet
Citera
2014-05-01, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av igl0
Vadå? Hela grejen med rekomenderat är ju att du skickar något med värde, och försvinner de så får du tillbaka värdet

Upp till 5000kr vad jag läst...
Citera
2014-05-01, 22:19
Medlem
BerraBes avatar
Läste ett inlägg här på FB om en snubbe som hade vunnit x antal kronor på triss. Dock inte i 1 000 000 klassen men några 10 tusingar i alla fall. Lotten försvann med posten och han fick snällt ta den smällen.
Citera
2014-05-01, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Intressant fråga, även om den mer hör hemma i juridik än pokerforumet.

Frågan är väl om du kan bevisa att den var värd en miljon? Eftersom lotten inte är verifierad av Svenska Spel ännu så skulle jag säga att din lott, om den försvinner hos Posten, är värderad till inköpspriset från deras sida sett. För om du tänker efter kan du aldrig, hur många foton osv du tagit, bevisa att lotten var äkta då kontrollrutan inte skrapats ännu. Och skrapar du kontrollrutan så är lotten värdelös.

Men ja, en intressant fråga minst sagt.

Tycker att det borde finnas ett nummer på lotten man kan uppge. Detta nummer finns i deras databas och vilken vinst lotten har.
Citera
2014-05-01, 22:30
Medlem
Strodes avatar
Jag skickade ett rek paket för några månader sen värt runt 5000 kr. Fick 3 månader senare efter en jävla massa om och men en ersättning på 400 kr. Posten suger rövhål.
Citera
2014-05-01, 22:37
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
Hej

Det var länge sen vinstlotten behövde skickas nånstans.

http://media.svenskaspel.se/sv/vinna...nar-du-vinner/
Citera
2014-05-01, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki

Ibland får man intrycket att många trådar skapas för att slå ihjäl dötid.
Varför inte bara googla?
Citera
2014-05-02, 08:18
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki

"Min" spelbutik gör ibland/ofta så att när man vinner en del tusingar att de betalar ut till bankkontot om man är villig att uppge det, det förutsätter givetvis att det ett spelställe där möjligheten finns men då kontanter mer och mer försvinner är det ett smidigt sätt för en att slippa böka med banker etc om man inte vill (Ja,vinster över 20tusen går ju bara hos bank) och det uppskattas.
Självfallet får du kvitto på insättningen precis som om du betalat en räkning (ja, ungdomar man kunde förr betala räkningar på postkontor och banker och fick då kvitto, det var en fin tid...).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in