2014-11-13, 11:42
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Det tror inte jag, jag tror att misshandeln slutade inne i garderoben och sen lämnades hon där.
Jag kan också tänka mig att någon av dem hittade henne medvetslös/död där inne och flyttade henne till sängen någon gång mellan 19:30 - 20:00, då utgår jag från Madis meddelande till mamman om att Yara lagt sig innan 20.00.
Jag tror att hon dog där inne för då släpper ju alla musklerna och all avföring och sekret rinner ut. Det var nog det som likhunden kände
Citera
2014-11-13, 11:45
Medlem
Pethruss avatar
Rami fortsätter att uttrycka sig väldigt milt angående Amani - att han aldrig sett henne slå ett barn, t ex, vilket ju strider helt mot hans uppgifter i polisförhören.
Citera
2014-11-13, 11:51
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Rami fortsätter att uttrycka sig väldigt milt angående Amani - att han aldrig sett henne slå ett barn, t ex, vilket ju strider helt mot hans uppgifter i polisförhören.

Jag undrar om det beror på att han är feg eftersom Amani sitter mitt emot honom eller om han nu uttrycker sig närmre sanningen än förut.

Det är märkligt att man inte hör några ifrågasättanden från åklagaren. Men det kan såklart bero på att reportern inte hinner förmedla allt.
Citera
2014-11-13, 11:52
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Rami berättar om när Yara kom till Sverige. Precis som väntat. Återigen bekräftas det att det hela tiden var meningen att hon skulle bo hos Rami och Amani. Det var inte så att Yara kom ensam gående i någon flygplatsterminal och fick hjälp av okända vuxna att komma i kontakt med myndigheter.

Inte för att det är så det har sagts alltså, men jag är lite fixerad vid det här med att just Rami blev vårdnadshavare och att bioföräldrarna ska vara så himla oskyldiga till att det blev just han.

Citatet taget från Sveriges Radios onlinerapportering.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=6016567
Oskyldiga?

De skickar sitt barn till en släkting, självklart är avsikten att han skall ha vårdnaden över henne. De får besked att han är godkänd av svenska myndigheter, God mannen tycker att de skall låta honom vara vårdnadshavare..

Vad är konstigt i det?

Och på vilket sätt skulle det innebära skuld (var oskyldiga?) att de fullt ut litar på den människa som de litat så mycket på att de anförtrott sin dotter i hans vård - och som dessutom svenska myndigheter är adekvat för rollen?

De borde väl istället kunna ifrågasätta hur svenska myndigheter kunde godkänna honom och varför de inte haft kontroll på vad som hände henne när hon av myndigheterna överlämnades i hans vård fullt ut...
Citera
2014-11-13, 11:53
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Det finns nog flera skäl till det.
Dels de skrivna "hoten" från Madi, dels tror jag att han insett att han kan fällas för att han inte gjorde något om han sett slag.
Citera
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Rami har ju fått Amanis hot. Inte som det var tänkt via hemliga texter utan upplästa i rättegången. Så han vet förmodligen vad som gäller. Jag tror att han spelar ner anklagelserna för att inte Amani ska berätta hur det verkligen ligger till med Ramis medverkan.
Dom gjorde nog sig själva en björntjänst när de vidarebefodrade hennes hemliga meddelanden till honom, dumskallar!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Jag undrar om det beror på att han är feg eftersom Amani sitter mitt emot honom eller om han nu uttrycker sig närmre sanningen än förut.

Det är märkligt att man inte hör några ifrågasättanden från åklagaren. Men det kan såklart bero på att reportern inte hinner förmedla allt.

Eller så hoppas han att Amani ska fortsätta hålla tyst om det de båda vet om Ramis medverkan. Jag tror han försöker blidka henne.
Citera
2014-11-13, 11:54
Avstängd
micro113s avatar
Citat:

Självklart beror det på att hon sitter där och att hon kommer att höras efter honom. Nu gäller det för honom att ge sken av att han försöker "skydda henne" - för att förhindra att hon slutar skydda honom.
Citera
Medlem
Citat:

Han har ju hört hennes hotelser upplästa i rätten tidigare. Han vet förstås vad hon menar. Vill därför mildra sin bild av henne. Rädd för vad hon kan berätta om hon vill.
Citera
Medlem
Citat:

Johan som rapporterar på BLT sa att det finns forskning som visar på att om man pressar för hårt under en rättegång så låser sig den som blir förhörd. Åklagaren försöker istället få fram så mycket info som möjligt istället för att ifrågasätta. Ibland tar hon fram stycken från polisförhören.
Citera
2014-11-13, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Dom gjorde nog sig själva en björntjänst när de vidarebefodrade hennes hemliga meddelanden till honom, dumskallar!!

Jag tänkte också på det när jag hörde att det lästes upp i rätten. Att nu fick Rami veta i vilket fall.
Citera
2014-11-13, 11:58
Medlem
Citat:
Jag tycker att det var rent katastrofalt att åklagaren läste upp Madis meddelanden redan första dagen. Nu har hennes hotelser gått fram - det är så tydligt. Första intryck jag får nu är att han anpassar sig efter hennes tänkta scenario, att han inte varit närvarande. Nu går ju inte det att ändra alltför grovt, men han gör sitt bästa. Illa,mycket illa för åtalet är min spontana reaktion. Ändå gör han just därför mycket sämre intryck nu än någonsin.
Sjukt! Alla ser det, hoppas jag, så att han inte kan slira sig ur det här.
Men paradoxalt nog blir han väl ändå lika skyldig som hon, med den här "nyanserade" bilden av dagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in