2014-11-13, 10:29
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Mamman är inte där.
Synd tycker jag. Han borde ha tvingats möta henne - hon är symboliserar inte bara löftet att han gett om Yara - hon symboliserar hans och hennes familj.

Fast jag förstår att hon inte orkar.
Citera
2014-11-13, 10:30
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Amanis förklaring till att likhunden markerade vid klädkammaren (där alla blodspåren fanns och Yara träffades av minst åtta slag) är att hon "kan ha lagt Yara där när hon försökte väcka liv i henne på väg mot badrummet" - som ligger i motsatt riktning.
Troligare är att de lagt in en död Yara där innan de fixar scenen och försöker få ihop en trolig historia ...
Citera
2014-11-13, 10:33
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Troligare är att de lagt in en död Yara där innan de fixar scenen och försöker få ihop en trolig historia ...
Men det är märkligt att de i så fall inte ens plockade bort det blodiga papperet med Amanis fotavtryck (!) som låg fullt synligt på golvet utanför klädkammaren.
Citera
2014-11-13, 10:36
Medlem
Citat:
Amanis förklaring till att likhunden markerade vid klädkammaren (där alla blodspåren fanns och Yara träffades av minst åtta slag) är att hon "kan ha lagt Yara där när hon försökte väcka liv i henne på väg mot badrummet" - som ligger i motsatt riktning.

Ja när man ljuger så finns det ingen logisk grund för ens redogörelse. Speciellt när man befinner sig i en sån situation som de gör. Det är bra, hoppas de fortsätter tabba sig!!
Citera
2014-11-13, 10:38
Medlem
Citat:
Men det är märkligt att de i så fall inte ens plockade bort det blodiga papperet med Amanis fotavtryck (!) som låg fullt synligt på golvet utanför klädkammaren.
De kanske inte trodde att gripandet skulle ske så fort och att de skulle få komma hem innan de blir en misstänksamhet emot dem.
Citera
2014-11-13, 10:39
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Det tror inte jag, jag tror att misshandeln slutade inne i garderoben och sen lämnades hon där.
Jag kan också tänka mig att någon av dem hittade henne medvetslös/död där inne och flyttade henne till sängen någon gång mellan 19:30 - 20:00, då utgår jag från Madis meddelande till mamman om att Yara lagt sig innan 20.00.
Citera
2014-11-13, 10:40
Medlem
Citat:
Synd tycker jag. Han borde ha tvingats möta henne - hon är symboliserar inte bara löftet att han gett om Yara - hon symboliserar hans och hennes familj.

Fast jag förstår att hon inte orkar.

DE har väl hittills inte närvarat samtidigt i salen. Jag tänker att en av dem måste vara med barnen.
Citera
2014-11-13, 10:41
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
De verkar ha fastnat i att skapa videofilmer som skall "bevisa" att Yara levde efter att hon var död och att de "trodde" hon var trött ...

Videofilmer som Rami sedan ändrar förutsättningarna för och använder för att försöka sätta allt ansvar på frun ...

Gökade de mellan 19.00 och 19.50 som Rami hävdar - troligen inte. Vad sysslar de med, klurar på hur de skall ta sig ur knipan?
Slagen har nog fallit i det långa uppehållet vid maten .. senare uppehåll handlar nog om tidpunkten när de inser att hon är död....
Citera
2014-11-13, 10:50
Medlem
KiaWs avatar
Det är en sak jag hakat upp mig på, och det är att Madi envist har sagt att Yara kom hem 16:00 och att hon då gick och la sig.
Rami säger att när han kom hem från affären strax innan 16:00 låg Yara och svarade inte när han frågade ifall hon ville äta.

Jag får då för mig att något hände mellan 14:00 och 16:00.
Citera
2014-11-13, 11:00
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Men när hon kom (februari 2013) så åkte de till Migrationsverket med henne.

Rami berättar om när Yara kom till Sverige. Precis som väntat. Återigen bekräftas det att det hela tiden var meningen att hon skulle bo hos Rami och Amani. Det var inte så att Yara kom ensam gående i någon flygplatsterminal och fick hjälp av okända vuxna att komma i kontakt med myndigheter.

Inte för att det är så det har sagts alltså, men jag är lite fixerad vid det här med att just Rami blev vårdnadshavare och att bioföräldrarna ska vara så himla oskyldiga till att det blev just han.

Citatet taget från Sveriges Radios onlinerapportering.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=6016567
Citera
2014-11-13, 11:34
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Än så länge undviker Rami att direkt anklaga Amani för att ha slagit Yara. Men han påpekar att Amani brukade använda brödkaveln och förlängningssladden som tillhyggen mot honom - och därav följer ju (utan att han behöver säga det rent ut) att hon också kan ha gjort det mot Yara. Och det bekräftas ju sedan av blodet både på kaveln och sladden.

Han låter alltså bli att uttryckligen anklaga Amani och låter i stället rätten dra sina egna slutsatser av den tekniska bevisningen - som ju pekar helt på Amani.
Han vågar inte säga rakt ut att han såg Amani slå Yara för då skulle det kunna brista för Amani. Det sista han vill ska komma fram är sanningen.
Citera
2014-11-13, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Han vågar inte säga rakt ut att han såg Amani slå Yara för då skulle det kunna brista för Amani. Det sista han vill ska komma fram är sanningen.

Rami har ju fått Amanis hot. Inte som det var tänkt via hemliga texter utan upplästa i rättegången. Så han vet förmodligen vad som gäller. Jag tror att han spelar ner anklagelserna för att inte Amani ska berätta hur det verkligen ligger till.
Senast redigerad av VemKom 2014-11-13 kl. 11:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in