Citat:
Sidan 30 i FUP finns Rami's första kontakt med länsman och då via grannen (tolken).
Polisen frågar vad som hänt när de möter Rami och grannen efter blivit insläppta i trapphuset.
S*mi (*a) tilltalar mannen på arabiska och får ett svar tillbaka:
"Mannen säger att han varit i skolan och sedan gått och fiskat. När han kom hem så hittade han flickan i sängen och då han såg att hon inte andades fick han panik och försökte få igång henne".
Om polismannen uppfattat rätt och tolken översatt rätt så kan det ge en viss ledtråd då inte Rami var s.a.s. förberedd och sa precis som det var vilket han senare har ändrat i förhör.
Bara en tanke för första utsagorna brukar oftast ha bärighet när det kommer spontant och oplanerat.
Det ger tycker jag en antydan om att han vet långt tidigare än han uppger i förhören att Yara är död och han vidtager sin egen "damage controll" för att klara sitt eget skinn.
Långskott möjligen men inte osannolikt.
Polisen frågar vad som hänt när de möter Rami och grannen efter blivit insläppta i trapphuset.
S*mi (*a) tilltalar mannen på arabiska och får ett svar tillbaka:
"Mannen säger att han varit i skolan och sedan gått och fiskat. När han kom hem så hittade han flickan i sängen och då han såg att hon inte andades fick han panik och försökte få igång henne".
Om polismannen uppfattat rätt och tolken översatt rätt så kan det ge en viss ledtråd då inte Rami var s.a.s. förberedd och sa precis som det var vilket han senare har ändrat i förhör.
Bara en tanke för första utsagorna brukar oftast ha bärighet när det kommer spontant och oplanerat.
Det ger tycker jag en antydan om att han vet långt tidigare än han uppger i förhören att Yara är död och han vidtager sin egen "damage controll" för att klara sitt eget skinn.
Långskott möjligen men inte osannolikt.
Men kan han verkligen verka lugn inför kameran då han filmar 21.20-21.23 för att sedan bryta ihop 22.00 då han ringer ambulansen?
Kan det inte vara så att han och Madi slog yara då hon kom från skolan, han gick och fiskade, sedan då han kommer hem igen ser de pappret från skolan, misshandlar henne ytterligare, han chattar och äter, Yara ligger och dör av bland annat kvävning i sin säng, sen vid 21.18 går de till henne i sängen och märker att hon inte andas, får panik och ringer ambulansen.
Bara för att han uppger vad som har hänt betyder inte att inget anant har hänt. Att han har varit ute och fiskat är dessutom helt ovidkommande. "Nej, jag är oskyldig, jag fiskade"