Citat:
Nej, att det inte är för barns bästa man skickar sina barn med människosmugglare är svårt att ta in för oss som lever i en kultur där vi inte ser barn som handelsvaror.
Föräldrar i vissa länder använder barnen som brickor i det lukrativa PUT-spelet.
Vi har i Sverige äntligen förstått att barn säljs via tvångsäktenskap till PUT-hugade spekulanter i hemlandet. Det är stora pengar det handlar om och sätter sej barnet på tvären kan det sluta med att de blir mördade av sin egen familj. Hederskultur har blivit ett känt begrepp.
Det är inte för barnets bästa.
Vad gäller ankarbarnen har vi fortfarande långt kvar. Just nu finns en uppgift om att det finns c:a 7000 ensamkommande flyktingbarn och att antalet väntas fördubblas inom snar framtid.
Dessa barn är många gånger spjutspetsen in i Sverige för en familj, kanske en hel klan. Det är inte svårt att förstå vilken börda man lägger på dessa barn som försetts med en historia de måste hålla fast vid.
Det är inte för barnens bästa.
Jag vill att Yara blir en ögonöppnare för de som tror att föräldrar alltid handlar i barnens bästa.
Hennes PTSD som orsak till att hon sändes iväg försvann i och med att hon korsade gränsen hit?
Ingenstans har det nämnts ett ord om hur man hanterat det här. Inte från soc, inte från skola och inte från nån av de fyra föräldrarna.
Hennes biologiska föräldrar visste att Amani var människosmugglare och de försåg henne med smuggelgodset.
Så länge Sverige sänder ut signaler att man ska återförena föräldrar med sina barn istället för barn med sina föräldrar bidrar vi till att barn far illa.
Föräldrar i vissa länder använder barnen som brickor i det lukrativa PUT-spelet.
Vi har i Sverige äntligen förstått att barn säljs via tvångsäktenskap till PUT-hugade spekulanter i hemlandet. Det är stora pengar det handlar om och sätter sej barnet på tvären kan det sluta med att de blir mördade av sin egen familj. Hederskultur har blivit ett känt begrepp.
Det är inte för barnets bästa.
Vad gäller ankarbarnen har vi fortfarande långt kvar. Just nu finns en uppgift om att det finns c:a 7000 ensamkommande flyktingbarn och att antalet väntas fördubblas inom snar framtid.
Dessa barn är många gånger spjutspetsen in i Sverige för en familj, kanske en hel klan. Det är inte svårt att förstå vilken börda man lägger på dessa barn som försetts med en historia de måste hålla fast vid.
Det är inte för barnens bästa.
Jag vill att Yara blir en ögonöppnare för de som tror att föräldrar alltid handlar i barnens bästa.
Hennes PTSD som orsak till att hon sändes iväg försvann i och med att hon korsade gränsen hit?
Ingenstans har det nämnts ett ord om hur man hanterat det här. Inte från soc, inte från skola och inte från nån av de fyra föräldrarna.
Hennes biologiska föräldrar visste att Amani var människosmugglare och de försåg henne med smuggelgodset.
Så länge Sverige sänder ut signaler att man ska återförena föräldrar med sina barn istället för barn med sina föräldrar bidrar vi till att barn far illa.
Det du säger är mycket mycket allvarligt
och jag vill fråga våra politiker: tar ni ert ansvar för dessa kanske 7000 barn?
Vet ni om dessa barnen slussas vidare till en bättre och säkrare miljö här i Sverige - jämfört med den dom flydde ifrån?
Yaras flykt hit blev en mardröm för henne. Som kom att innebära misshandel, psykisk terror, tortyr och gud vet vad
Och med alla vuxna människor runtomkring henne som gjorde ingenting
Förutom några hjälpsamma grannar som försökte hjälpa men som fick beskåda eländet i väntan på att socialkärringarna skulle hjälpa flickan.
Och då fick dom vänta förgäves - naturligtvis.
Från ett barnperspektiv har jag svårt omöjligt att tänka mig att detta var Yaras vilja att komma hit.
Att våra myndigheter ursäktar sig med att dom har för mycket att göra och går på knäna - det är ingen ursäkt
Om jag arbetar som läkare och patienten dör pga felbehandling av mig - är det lämpligt att jag förklarar för dom anhöriga att deras barn dog pga att jag går på knäna och har för mycket att göra?
Jag har förstått nu att våra myndigheter "underhåller" sig själva med jobb.
Dvs migrationsverk socialtjänst advokater jurister m fl borde buntas ihop och kalla sig för ARBETSFÖRMEDLINGEN.
Jag räknar inte in rättsväsendet ännu - dom är inte klara med domarna för Yaras mördare.
Men jag fick höra en otrolig siffra vad gäller pengar och omkostnader: bara när tingsnotarien ropar ut målet i högtalaren så kostar det 150 000 svenska kronor

Då har vi fått veta Amanis psyk personlighet. Narcissist och bipolär
Men Rami?
Jag har också som några skriver i tråden, svårt att få ihop bilden av denna kvinnas handlande med utgpunkt av det psyk utlåtandet.
Att hon i pricip offrar sig för att rädda Rami fr straff? Som narcissist borde hon väl rädda sitt eget skinn? Om barnen och gubben stryker med är mycket sorgligt och inte meningen men ett måste för att rädda sig själv då det är hon som har rätten på sin sida från första början. Dom som går mot henne är idioter?