2015-01-16, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Från det ena till det andra - hur länge räcker bio-föräldrarnas visum? Har sökt men ej funnit uppgiften.
Nu ska jag måla fan på väggen här: Den stilfulla Madleen hinner visa sej vara höggravid när det är dags för hemresa. Då måste hon ju stanna tills barnet är fött...och sen.?
Varför jag ens tänker tanken är för att jag varit med om ett par fosterankare tidigare.
Ja, visst är jag cynisk och elak. Själv kallar jag det klok och erfaren. Jojo.

Fosterankare, jag tar mig för pannan.

Hemska tanke, Madleen är fertil i minst 15 år till och det var ju ett tag sen en unge ploppade ut. Ännu en inavlad unge de inte kan försörja. Vad är det som pågår inom advokatkåren och Migrationsverket?

För att denna kriminella sekt ska få asyl måste de stjäla andra människors sorgliga levnadsöden, göra andra människors lidande, till egna falsarier om asylskäl för att få till PUT.

Jag tror de gör vad som helst för att stanna här, de har hittills inte haft några skrupler. Vad är det för föräldrar som inte ens går på rättegången, och inte ens talar ut om vad de vet till åklagaren som gjorde sig så mycket besvär för att få hit den stilfulla Madleen?

Madeleen kan utan att blinka lura en åklagare, och sen under ed förtiga det hon vet.
Citera
2015-01-16, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Visst är det svårt att tänka sig in i vad folk tänker. Särskilt de som mördar ett barn och tycker det är en "normalt".

Jag tror också hon ville framstå som lite tokig när hon stod inför rätta för Yaras dödsmisshandel, för det var det "slugaste" för stunden.

Men det har pågått två saker samtidigt. Det är det andra målet, där förvaltningsrätten tar barnen ifrån henne som gör Amani till en looser. Amani kan inte vinna båda målen genom att vara tokig, för är hon tokig så förlorar hon barnen för all framtid. Om hon skulle bli frikänd för Yaras mord, och får ett lindrigt straff, så är barnen ändå förlorade. Moment 22, där det finns ingen lösning för Amani som slutar bra.

Jag tror att Amani börjar förstå att hon kommer bli dömd. Kanske polletten trillade in, när inga överklaganden beträffande hennes synpunkter om barnen hjälpte. Barnen togs om hand av samhället och det finns inga ventiler i den domen.

Det skedde efter att spektaklet i tingsrätten, där Amani lät Rami löpa. Helhetsbilden är inte så enkel att förutsäga, som en lyckad strategi om alla konskvenser när man bara är slug.

Om Amani hade varit klok, så hade hon tagit på sig offerkoftan och berättat om arabkvinnors helvete, eftersom till och med åklagaren bäddade för den strategin. Men hon saknar intelligens också, i tillägg till att hon inte är riktigt klok. Hon är bara slug , på det sätt det nasas och prutas på i basarerna i mellan östern. Det märks att det handlar om en kvinna med kontakter högt upp i samhället, som hamnat i en ny och främmande miljö. Amani har tidigare levt skyddad, och trodde inte på att hon kunde dömas av en domstol. När hon blev häktad levde hon i villfarelsen att hon räddar sin man och han blir tacksam. Som i en arabisk såpa.

Antagligen har de på psykiatrin fattat en hel del, och bett henne berätta om sig själv och sanningen om vad som skedde när Yara dog. Det är ju upp till hennes om hon vill sitta av Ramis tid. Barnen är inget hon har som påtryckning längre.

Bra skrivet.

Rami däremot har haft så låg profil att han nästan försvunnit i tapeten. MEN jag tror han är lika om inte rent av mer skyldig än Amani.

Hur som, bör båda dömas för mord.
Citera
2015-01-16, 22:56
Medlem
Citat:
Från det ena till det andra - hur länge räcker bio-föräldrarnas visum? Har sökt men ej funnit uppgiften.
Nu ska jag måla fan på väggen här: Den stilfulla Madleen hinner visa sej vara höggravid när det är dags för hemresa. Då måste hon ju stanna tills barnet är fött...och sen.?
Varför jag ens tänker tanken är för att jag varit med om ett par fosterankare tidigare.
Ja, visst är jag cynisk och elak. Själv kallar jag det klok och erfaren. Jojo.

Ja precis, fosterankare kan mkt väl bli aktuellt här. Skulle inte förvåna mig.
Nu måste jag fråga en sak jag har funderat på länge. I denna tråd har jag gång på gång läst att Madleen är så stilfull. Är hon det egentligen? Vad grundas det på? Eller är det ironiskt? Jag har bara sett några enstaka bilder på henne och min åsikt är väl att hon är så lagom stilfull (kommer inte på rättegång etc, klädseln är väl inget att hurra för heller). Vad säger ni?
Citera
2015-01-16, 22:59
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ingen av de båda misstänkta allvarligt psykiskt störda enligt resultat av RPU som överlämnades idag till Blekinge tingsrätt!

http://texttv.tv4.se

@Konfycius: jag undrar också när dom meddelas. Finns nån här som har en aning?
Nu är det fritt fram för fängelse iaf.
Måndagen blir intressant.

Tillägg: Lite mer kött på benen, kvinnans advokat Erik Widner och chefsåklagare Pernilla Åström kommenterar.
http://www.sydostran.se/karlskrona/misstankta-mordare-inte-sjuka/

Är det någon som begärt ut RPU:n? Det verkar som om journalisterna har läst åtminstone delar av den.
Citera
2015-01-17, 00:53
Medlem
Citat:
Visst är det svårt att tänka sig in i vad folk tänker. Särskilt de som mördar ett barn och tycker det är en "normalt".

Jag tror också hon ville framstå som lite tokig när hon stod inför rätta för Yaras dödsmisshandel, för det var det "slugaste" för stunden.

Men det har pågått två saker samtidigt. Det är det andra målet, där förvaltningsrätten tar barnen ifrån henne som gör Amani till en looser. Amani kan inte vinna båda målen genom att vara tokig, för är hon tokig så förlorar hon barnen för all framtid. Om hon skulle bli frikänd för Yaras mord, och får ett lindrigt straff, så är barnen ändå förlorade. Moment 22, där det finns ingen lösning för Amani som slutar bra.

Jag tror att Amani börjar förstå att hon kommer bli dömd. Kanske polletten trillade in, när inga överklaganden beträffande hennes synpunkter om barnen hjälpte. Barnen togs om hand av samhället och det finns inga ventiler i den domen.

Det skedde efter att spektaklet i tingsrätten, där Amani lät Rami löpa. Helhetsbilden är inte så enkel att förutsäga, som en lyckad strategi om alla konskvenser när man bara är slug.

Om Amani hade varit klok, så hade hon tagit på sig offerkoftan och berättat om arabkvinnors helvete, eftersom till och med åklagaren bäddade för den strategin. Men hon saknar intelligens också, i tillägg till att hon inte är riktigt klok. Hon är bara slug , på det sätt det nasas och prutas på i basarerna i mellan östern. Det märks att det handlar om en kvinna med kontakter högt upp i samhället, som hamnat i en ny och främmande miljö. Amani har tidigare levt skyddad, och trodde inte på att hon kunde dömas av en domstol. När hon blev häktad levde hon i villfarelsen att hon räddar sin man och han blir tacksam. Som i en arabisk såpa.

Antagligen har de på psykiatrin fattat en hel del, och bett henne berätta om sig själv och sanningen om vad som skedde när Yara dog. Det är ju upp till hennes om hon vill sitta av Ramis tid. Barnen är inget hon har som påtryckning längre.

Du har drivit tesen om att Rami är den som slog ihjäl Yara. Är Amani - enligt dig - en förtryckt stackare som trampar i blod i sitt eget kök utan att fatta att Yara är död '' i arabkvinnornas helvete'' är det kanske vanligt att en mamma halkar på blod i köket, och sedan chattar hon med en mamma till ett barn som hon har hemma och som är död vid tillfället för chatten. En förtryckt kvinna kanske måste göra så, i din värld, hon måste vanvårda och misshandla ett litet barn under två år därför att hennes man vill detta. Men varför skulle Rami velat Yara illa. Yara var hans systerdotter. Amani är den som dödat Yara. Hon är inte sjuk, hon var inte förtryckt.
Senast redigerad av nantale 2015-01-17 kl. 00:56.
Citera
2015-01-17, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Du har drivit tesen om att Rami är den som slog ihjäl Yara. Är Amani - enligt dig - en förtryckt stackare som trampar i blod i sitt eget kök utan att fatta att Yara är död '' i arabkvinnornas helvete'' är det kanske vanligt att en mamma halkar på blod i köket, och sedan chattar hon med en mamma till ett barn som hon har hemma och som är död vid tillfället för chatten. En förtryckt kvinna kanske måste göra så, i din värld, hon måste vanvårda och misshandla ett litet barn under två år därför att hennes man vill detta. Men varför skulle Rami velat Yara illa. Yara var hans systerdotter. Amani är den som dödat Yara. Hon är inte sjuk, hon var inte förtryckt.

Du har det inte lätt, du!

Med tanke på hur du uppfattar det som skrivs gör jag den kvalificerade gissningen att du har ett kaotiskt inre.

Inget av det du påstår jag skrivit kan tolkas så som du gör, om det inte är så illa att du har läs och skrivsvårigheter.
Citera
2015-01-17, 02:32
Medlem
Citat:
Du har det inte lätt, du!

Med tanke på hur du uppfattar det som skrivs gör jag den kvalificerade gissningen att du har ett kaotiskt inre.

Inget av det du påstår jag skrivit kan tolkas så som du gör, om det inte är så illa att du har läs och skrivsvårigheter.

Jag har noll intresse för dig som person. Därför låter jag bli att analysera dig. Den här tråden handlar inte om dig eller mig. Det är det skönt att Amani misslyckats att framstå som ett psykfall eller ett offer. Nu kommer hon att dömas för det brott som hon har gjort. Det kan vi väl skåla för
Senast redigerad av nantale 2015-01-17 kl. 02:46.
Citera
2015-01-17, 03:16
Medlem
Citat:
Jag har noll intresse för dig som person. Därför låter jag bli att analysera dig. Den här tråden handlar inte om dig eller mig. Det är det skönt att Amani misslyckats att framstå som ett psykfall eller ett offer. Nu kommer hon att dömas för det brott som hon har gjort. Det kan vi väl skåla för

Dom har inte kommit än, och jag tar inte ut något i förskott.

Mitt enda intresse beträffande Amani är att åklagaren får till bevisbördan, och att tingsrätten motiverar en dom enligt var som är styrkt. En dom vi alla kan förlika oss med.

Det ska till juridik på en högre nivå än rännstensjustis som vill ha random rätttvisa för ett mördat barn. För Amani är ingalunda ensam ansvarig för att ett barn dör i Bullerbyn.

Mina tankar är hos de som inte är åtalade, vill ha skadestånd, gråter krokodiltårar, skyller ifrån sig och upphöjer bristande ansvar till en dygd.
Citera
2015-01-17, 06:40
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Dom har inte kommit än, och jag tar inte ut något i förskott.

Mitt enda intresse beträffande Amani är att åklagaren får till bevisbördan, och att tingsrätten motiverar en dom enligt var som är styrkt. En dom vi alla kan förlika oss med.

Det ska till juridik på en högre nivå än rännstensjustis som vill ha random rätttvisa för ett mördat barn. För Amani är ingalunda ensam ansvarig för att ett barn dör i Bullerbyn.

Mina tankar är hos de som inte är åtalade, vill ha skadestånd, gråter krokodiltårar, skyller ifrån sig och upphöjer bristande ansvar till en dygd.

Nej, att det inte är för barns bästa man skickar sina barn med människosmugglare är svårt att ta in för oss som lever i en kultur där vi inte ser barn som handelsvaror.
Föräldrar i vissa länder använder barnen som brickor i det lukrativa PUT-spelet.

Vi har i Sverige äntligen förstått att barn säljs via tvångsäktenskap till PUT-hugade spekulanter i hemlandet. Det är stora pengar det handlar om och sätter sej barnet på tvären kan det sluta med att de blir mördade av sin egen familj. Hederskultur har blivit ett känt begrepp.
Det är inte för barnets bästa.

Vad gäller ankarbarnen har vi fortfarande långt kvar. Just nu finns en uppgift om att det finns c:a 7000 ensamkommande flyktingbarn och att antalet väntas fördubblas inom snar framtid.
Dessa barn är många gånger spjutspetsen in i Sverige för en familj, kanske en hel klan. Det är inte svårt att förstå vilken börda man lägger på dessa barn som försetts med en historia de måste hålla fast vid.
Det är inte för barnens bästa.

Jag vill att Yara blir en ögonöppnare för de som tror att föräldrar alltid handlar i barnens bästa.
Hennes PTSD som orsak till att hon sändes iväg försvann i och med att hon korsade gränsen hit?
Ingenstans har det nämnts ett ord om hur man hanterat det här. Inte från soc, inte från skola och inte från nån av de fyra föräldrarna.

Hennes biologiska föräldrar visste att Amani var människosmugglare och de försåg henne med smuggelgodset.
Så länge Sverige sänder ut signaler att man ska återförena föräldrar med sina barn istället för barn med sina föräldrar bidrar vi till att barn far illa.
Senast redigerad av LaScala 2015-01-17 kl. 06:57.
Citera
2015-01-17, 07:06
Medlem
Citat:

Om hon levt tätt med sin familj tidigare och nu blivit "inlåst" i detta kala hem av en svartsjuk man..
OM det skulle vara så, då är det inte helt omöjligt att tänka att en bortskämd narcissist blir explosiv och galen med tiden.
Men, det kan aldrig vara en ursäkt för att behandla barn illa och absolut inte vara en orsak till att man dödar ett barn!
Hur synd det än är om en vuxen person så är det aldrig ok att låta det gå ut över barnen.
Har ingen aning om Amani, det man ser i lägenheten och läser mellan raderna ger en bild av en deprimerad kvinna instängd med barnen i lägenheten. Frivilligt eller inte, men isolerad i detta vansinnigt kala och tråkiga hem, och med blåmärken som tyder på att hon utsatts för någon form av trubbigt våld. Yara var inte utåtagerande så vi kan nog avföra henne som misstänkt för de skadorna. De egna barnen? Kanske ett gravt understimulerat barn slår sin mamma men troligast är att Rami gjort det.

Blä, hela fallet är så tragiskt.
Vill ta Yara i min famn och rädda henne från dem, ge henne ett normalt "barnliv" men det är ju försent.
Citera
2015-01-17, 07:17
Medlem
Vad jag inte får ihop,
Bilden av Amani där på sängen med laptopen och jobbiga ungar som stör.. Den deppiga Amani som inte ens går ner till tvättstugan..
Jag får inte ihop det med att hon åker till Gaza och hämtar hem Yara och ett litet spädbarn?!
Det funkar inte.
Kanske var hon inte den deppiga isolerade innan Yara kom, men iom att Yara kom fick hon stanna hemma och när det drog ut på tiden tappade hon helt självbehärskningen och blev denna misshandlande och mördande monsterkvinna?
Citera
2015-01-17, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Vad jag inte får ihop,
Bilden av Amani där på sängen med laptopen och jobbiga ungar som stör.. Den deppiga Amani som inte ens går ner till tvättstugan..
Jag får inte ihop det med att hon åker till Gaza och hämtar hem Yara och ett litet spädbarn?!
Det funkar inte.
Kanske var hon inte den deppiga isolerade innan Yara kom, men iom att Yara kom fick hon stanna hemma och när det drog ut på tiden tappade hon helt självbehärskningen och blev denna misshandlande och mördande monsterkvinna?

Jag vet inte varifrån du - och en del andra - hämtat informationen om att Amani inte fick gå ut eller att hon satt hemma jämt och ständigt. Enligt grannarnas utsagor satt Yara ofta i trappen efter skolan - antagligen eftersom ingen var hemma och hon saknade nyckel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in