Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-20, 17:13
  #15745
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Är det bekräftat att barnen kommer att växa upp i ett svenskt hem med svenska föräldrar? Eller kan det tänkas bli arabiska fosterföräldrar med samma religion som bioföräldrarna? Amani ville ju att de skulle bo på i en muslimsk familj, vill jag minnas. Inte för att jag tycker att hennes vilja behöver tas hänsyn till, men det går ju också att se det som att barn kanske ska placeras i familjer med samma religion.


För att kunna flytta på barnen måste saken upp till rättslig prövning, eftersom ingen hittills tagit notis till Amanis önskningar, som i övrigt inte är samma önskningar som Rami framfört. Så länge de är gifta måste de vara överens om vilken talan de ska inge om barnens framtid.

Motpart antar jag är de sociala myndigheter som placerat barnen, och de hade väl underbyggd dokumentation om saken och alla grunder till omhändertagandet var i sin ordning. Det har redan gått ett år och jag gör antagandet att barnen nu talar svenska och glömt sitt tidigare liv. De är just i en sådan ålder där allt går väldigt fort och barnen utvecklas varje dag. Mitt antagande är att fosterfamiljen är under uppsikt och får stöd av olika proffs som barnpsykologer och liknande. Och kan därmed dokumentera sin lämplighet.

Det blir inte lätt att rubba det omhändertagandet, för någon från Amani eller Ramis familj måste dyka upp och visa intresse och delta i en utredning som skulle visa att de kan ta hand om barnet på Gaza, om en annan utredning finner att det är i sin ordning att flytta på barnen. Så som det ser ut med föräldrarna bakom lås och bom kommer någon annan utredare att påstå är det viktigt att se till att kontakten mellan barnen och föräldrar inte bryts. Om de sen kommer stå varandra nära är en helt annan sak.

Sen så har vi situationen på Gaza, som inte gör att barnen sänds dit ensamma om det var så obeboligt för föräldrarna, till den grad att de sökte asyl! Nu har de också grottat ner sig i klanfejder och hur farlig klanen är, så varför låta någon av klanen få vantarna på barnen, när alla i klanen är kusiner och deltar i fejden?

Vi behöver inte gå in på vilken skitreligion Islam är!

Men det finns en poäng att växa upp med sin egen religion om man är religiös, men det var ju inte Amani och Rami, när de levde som familj. Att de nu i fängelset beter sig som gamla syndare som hittat Muhammed och Koranen och blivit goda människor, borde föranleda att det borde vara obligatoriskt för alla fångar att läsa Augustinus bekännelser i fängelserna.
Citera
2015-05-21, 21:03
  #15746
Medlem
Med tanke på att Rami på förhand lagt ut trådar om vad polisen skulle kunna tänkas hitta i lgh och inte, kan jag inte sluta hänga upp mig på det här med sexet. Han hävdar att han och Amani hade sex. Hon förnekar. Egentligen är det ju bara en skitgrej. Hade de haft sex kunde hon ju lika gärna erkänt det. Hon känns inte som typen som är för pryd för att inte berätta om så vore fallet. Kan det vara så att Rami vet att det kan finnas sperma på något konstigt ställe från mordkvällen och därför lägger han ut sådana hintar för polisen? Jag tror inte att han förgripit sig på Yara, men jag är inte främmande för att misstänka att han är en sexuell sadist som gått i gång på våldet och sedan onanerat. Så vitt jag vet har man inte hittat någon sperma i Amanis trosor vilket ju borde vara fallet om de verkligen haft sex...
Citera
2015-05-21, 21:07
  #15747
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolores1976
Med tanke på att Rami på förhand lagt ut trådar om vad polisen skulle kunna tänkas hitta i lgh och inte, kan jag inte sluta hänga upp mig på det här med sexet. Han hävdar att han och Amani hade sex. Hon förnekar. Egentligen är det ju bara en skitgrej. Hade de haft sex kunde hon ju lika gärna erkänt det. Hon känns inte som typen som är för pryd för att inte berätta om så vore fallet. Kan det vara så att Rami vet att det kan finnas sperma på något konstigt ställe från mordkvällen och därför lägger han ut sådana hintar för polisen? Jag tror inte att han förgripit sig på Yara, men jag är inte främmande för att misstänka att han är en sexuell sadist som gått i gång på våldet och sedan onanerat. Så vitt jag vet har man inte hittat någon sperma i Amanis trosor vilket ju borde vara fallet om de verkligen haft sex...

Jag har också tänkt att misshandel av Yara kanske var en krydda i deras sexliv. Som sedan spårade ur. Det framgår ju att Yara även hade skador sedan tidigare. Och hon hade själv berättat för sina kompisar om fimpandet av cigaretter på hennes fotsulor.
__________________
Senast redigerad av nantale 2015-05-21 kl. 21:11.
Citera
2015-05-22, 18:39
  #15748
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolores1976
Med tanke på att Rami på förhand lagt ut trådar om vad polisen skulle kunna tänkas hitta i lgh och inte, kan jag inte sluta hänga upp mig på det här med sexet. Han hävdar att han och Amani hade sex. Hon förnekar. Egentligen är det ju bara en skitgrej. Hade de haft sex kunde hon ju lika gärna erkänt det. Hon känns inte som typen som är för pryd för att inte berätta om så vore fallet. Kan det vara så att Rami vet att det kan finnas sperma på något konstigt ställe från mordkvällen och därför lägger han ut sådana hintar för polisen? Jag tror inte att han förgripit sig på Yara, men jag är inte främmande för att misstänka att han är en sexuell sadist som gått i gång på våldet och sedan onanerat. Så vitt jag vet har man inte hittat någon sperma i Amanis trosor vilket ju borde vara fallet om de verkligen haft sex...

Så kan det mycket väl vara - att Rami är en sexuell sadist. I detta fall har ju det absolut värsta skett, ett barn har blivit fullkomligt sönderslaget och dog
Då kan man spekulera fritt

Men det kan också vara så att Rami vet att han varit ensam med Yara en timme och han vet vad som hände då.
Den timmen är viktig att förklara i förhör och om Rami och Amani har olika stories då kan han ju säga att "hon vill inte berätta att vi hade sex"

Eller så var det lite försoningssex
Paret bråkar, hon tar barnen med sig och går ner i tvättstugan en timme men tyvärr glömde hon Yara
Hon försöker ringa Rami men han svarar inte eftersom han håller på att jaga flickan runt i lgh
Efter en timme kommer Amani tillbaka, nu är han lugn och dom går in i sovrummet
Citera
2015-05-22, 18:41
  #15749
Medlem
...och Yara lilla flickan håller på att dö
Citera
2015-05-22, 21:37
  #15750
Medlem
Stackars den lilla tjejen....Vila i frid♡
Citera
2015-05-24, 17:25
  #15751
Medlem
Kaliber i P1 idag handlade om Yara och en del av omständigheterna kring mordet.
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=1316
Citera
2015-05-24, 20:21
  #15752
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Kaliber i P1 idag handlade om Yara och en del av omständigheterna kring mordet.
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=1316

Ja det är svårt att förstå att en kvinna kan misshandla ett barn så svårt med inställningen att detta ska dö.
Citera
2015-05-25, 05:32
  #15753
Medlem
bits1975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Ja det är svårt att förstå att en kvinna kan misshandla ett barn så svårt med inställningen att detta ska dö.

När jag lyssnar på programmet, och i synnerhet Anette Gladhers (osäker på stavningen) förklaring till om Yara skulle ha överlevt om Polisens fax hade lästs, så tänker jag att nej, det hade hon nog inte gjort ändå. Det enda som i slutändan skulle kunnat rädda Yara hade varit en rådig granne med 90 kilo muskler, och rejält med civilkurage som hade bankat på dörren under pågående misshandel, alternativt en lika skvallrig granne som jag, som ringer polisen vid vartenda "lägenhetsbråk", i synnerhet när det finns barn i lägenheten. Att ringa och terrorisera polisen tills de ledsnar på att åka dit, och själva säger till socialförvaltningen att nu får ni ta tag i det här ordentligt.

Citera
2015-05-25, 15:13
  #15754
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bits1975
När jag lyssnar på programmet, och i synnerhet Anette Gladhers (osäker på stavningen) förklaring till om Yara skulle ha överlevt om Polisens fax hade lästs, så tänker jag att nej, det hade hon nog inte gjort ändå. Det enda som i slutändan skulle kunnat rädda Yara hade varit en rådig granne med 90 kilo muskler, och rejält med civilkurage som hade bankat på dörren under pågående misshandel, alternativt en lika skvallrig granne som jag, som ringer polisen vid vartenda "lägenhetsbråk", i synnerhet när det finns barn i lägenheten. Att ringa och terrorisera polisen tills de ledsnar på att åka dit, och själva säger till socialförvaltningen att nu får ni ta tag i det här ordentligt.

Om det hade funnits gilla-knappar, så hade jag trippelgillat ditt inlägg. Fast jag tror mina 62 kg hade räckt långt. Den som ger sig på små barn törs sällan mopsa upp sig mot en bestämd och ilsken tant.
Citera
2015-05-25, 18:58
  #15755
Medlem
bits1975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Om det hade funnits gilla-knappar, så hade jag trippelgillat ditt inlägg. Fast jag tror mina 62 kg hade räckt långt. Den som ger sig på små barn törs sällan mopsa upp sig mot en bestämd och ilsken tant.

Ja, visst är det hemskt när man kommer till den insikten, att hon skulle ha dött så länge hon tilläts vara kvar i det s.k hemmet. Det slog mig när jag hörde hur ansvariga skyller på vem som helst. Ingen brydde sig, den enda chansen hon hade var att någon handgripligen lyfte bort morbrorn och mostern från henne, tagna på bar gärning. Yara skulle aldrig vågat tala med någon från socialtjänsten, hon visste att det skulle bli repressalier, som innebar stark psykisk stress och fysiskt lidande. Varför kastade sig inte någon jobbig granne på telefonen och ringde 112 varje gång det hördes ett knyst från deras lägenhet?

Jag tror du med dina 62 kilon hade gjort ett bra jobb, jag tror till och med jag med mina 52 kilon hade klarat det. Jag är försiktig och mån om att vara till lags i allmänhet, men inte heller jag tål att man ger sig på barn.
Citera
2015-05-26, 00:11
  #15756
Medlem
Är det nån som vet när en eventuell fortsättning i HD kan tänkas ske?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback