2014-12-05, 21:30
Medlem
succubusans avatar
Inte för att vara sån men Amani kan ju ha varit jävligt jävlig med Rami, det här som han säger om att hon misshandlade honom och var aggro osv.

Har faktiskt dejtat en kille en gång som berättade att hans tjej misshandlade honom, min första tanke var ju men du är ju en man kan du liksom inte bara putta bort henne? Men saken är ju att det inte är så enkelt...

min tanke är alltså. Hur många mammor ser inte bara på när pappor misshandlar deras barn?Utan att våga ingripa. Rami kanske inte vågade för att han var rädd för Amani. Hennes vittnesmål är ju helt skruvade och poliserna verkar inte få fram direkt mycket av vad hon säger, medans Ramis vittnesmål är rätt tydliga om hur det var hemma.

Säger inte att det på något vis gör Rami till en bra kille MEN det kan ju varit så att han, som han också säger, försökte liksom få bort Amani från Yara men inte vågade göra det helt ut...

Yara hade också mönstade blåmärken på typ magen tror jag det var som barnläkten trodde kunde komma från en sko, det dyker inte heller upp någonstans mer än när barnläkaren säger det (lika som med bitmärken på tex bröstvårtan)

En annan sak.. ambulanspersonal(tror jag det var) berättade om att en benpipa stack upp ur Yaras smalben men ser inte att rättsläkaren skrev om det?
Citera
2014-12-05, 21:38
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Inte för att vara sån men Amani kan ju ha varit jävligt jävlig med Rami, det här som han säger om att hon misshandlade honom och var aggro osv.

Har faktiskt dejtat en kille en gång som berättade att hans tjej misshandlade honom, min första tanke var ju men du är ju en man kan du liksom inte bara putta bort henne? Men saken är ju att det inte är så enkelt...

min tanke är alltså. Hur många mammor ser inte bara på när pappor misshandlar deras barn?Utan att våga ingripa. Rami kanske inte vågade för att han var rädd för Amani. Hennes vittnesmål är ju helt skruvade och poliserna verkar inte få fram direkt mycket av vad hon säger, medans Ramis vittnesmål är rätt tydliga om hur det var hemma.

Säger inte att det på något vis gör Rami till en bra kille MEN det kan ju varit så att han, som han också säger, försökte liksom få bort Amani från Yara men inte vågade göra det helt ut...

Yara hade också mönstade blåmärken på typ magen tror jag det var som barnläkten trodde kunde komma från en sko, det dyker inte heller upp någonstans mer än när barnläkaren säger det (lika som med bitmärken på tex bröstvårtan)

En annan sak.. ambulanspersonal(tror jag det var) berättade om att en benpipa stack upp ur Yaras smalben men ser inte att rättsläkaren skrev om det?

Mja. Amani hade blåmärken till skillnad från Rami. Men han kan ju vara lika känslig som prinsessan på ärten förstås ...
Citera
2014-12-05, 21:41
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Mja. Amani hade blåmärken till skillnad från Rami. Men han kan ju vara lika känslig som prinsessan på ärten förstås ...

mm sant iof men skulle inte förvåna mig om hon slog sig själv, hon verkar vara en mycket ond människa.

Så sjukt hur Yara haft det, bara en sån sak som när grannen pingade på för dom hade tvätt kvar i tvättstugan så skickade dom ner Yara, en 8 ÅRING, för att hämta den blöta tvätten..stackars flicka.
Citera
2014-12-05, 21:45
Medlem
Rami hade mer makt än Amani Madi därmed större ansvar, enligt mig.
Citera
2014-12-05, 21:46
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av commandaria
"Remark" håller YARAS bioföräldrar om ryggarna i denna tråd.
Det kan INTE jag göra p g a de FAKTA som redovisats och förtigits.

(De skickade sin "traumatiserade" 7-åriga dotter till släkternas svarta får UTAN INSYN, utan fickpengar. SVENSKA STATEN SKULLE FÖRSÖRJA...)

Men hörru,vaddå håller om ryggen? Även om de gjorde som de gjorde så var väl knappast misshandel till döds i deras sinnevärld?

Jag förstår inte varför bioföräldrarnas syften med att skicka Yara ska diskuteras i denna tråd över huvud taget? Tråden handlar ju inte om dem.

Rätt eller fel handlat av dem- de har hur som helst fått sitt straff tiofalt och det räcker väl så tänker jag.
Citera
2014-12-05, 21:54
Medlem
Rompetrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan

(min markering)
Det var flera som uppgav att det var ett öppet benbrott där man kunde se skelettet. Var väl i närheten av ena knät.
Vilket det enl röntgen inte var.
Det är väl så att allt blod som Yara varit insmetad i hade blivit avduschat och torkats torrt.
Fettvävnad, senor och skelett ser vitt ut i färgen när det är "rent". Nu fanns väl inte så mycket fett på flickstackarn men det måste ha varit något av det andra. Trasiga senor över/mot skelettet.
Otroligt nog så var det många som drog slutsatsen om ben som stack ut.
Men jag antar att ALLA - även akutläkarna - var så påverkade av detta som var det allra värsta dom sett så det var vad det "liknade". Dom hade ju inte undersökt henne.

Det absurda är ju att hon var ren på kroppen efter att duschats och blodet slutat rinna pga av dödens inträde.
En så "ren" stor sårskada ser man ju i stort sett endast direkt före den opereras.
Citera
2014-12-05, 22:08
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Men hörru,vaddå håller om ryggen? Även om de gjorde som de gjorde så var väl knappast misshandel till döds i deras sinnevärld?

Jag förstår inte varför bioföräldrarnas syften med att skicka Yara ska diskuteras i denna tråd över huvud taget? Tråden handlar ju inte om dem.

Rätt eller fel handlat av dem- de har hur som helst fått sitt straff tiofalt och det räcker väl så tänker jag.

Eftersom Yaras plågsamma liv och död här var en följd av föräldrarnas beslut att skicka henne ensam hit så är det nog många som undrar - och ifrågasätter föräldrarnas beslut.
Det är normalt, som Rami skulle säja.
Citera
2014-12-05, 22:12
Medlem
Jag är skit trött på vissa saker ex:
jag skiter i Amis och Ramis kultur !
Varför ska jag bry mig om deras kultur ? dom
bodde i Sverige och begåtts brott i Sverige ! och
dom ska straffas som alla andra !

Varför lägga pengar på alla tolkar : som ändå tolkar fel ?!

Yaras föräldrar kommit hit för att stanna
Dom bryr sig inte att vara i domstolen för Yaras skull
och Vi alla ska betala för deras boende ! och allt annat !

Skicka hela jävla familjen tillbaka till Gaza ! utan skadestånd !
det är det som Yaras föräldrar väntar på och PUT

Mina skattepengar ska gå till nåt bättre än den skit familj !

Yara vila i frid
Senast redigerad av nivijag 2014-12-05 kl. 22:20.
Citera
2014-12-05, 22:16
Medlem
Till "Addhoc" Likväl som att tona ner bioföräldrarnas betydelse till att Yara for illa, torterades och mördades i sin roll som deras ANKARE
är det väl tillåtet att markera att man anser att bioföräldrarna är partiska och de inte är trovärdiga.
Senast redigerad av commandaria 2014-12-05 kl. 22:20.
Citera
2014-12-05, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Eftersom Yaras plågsamma liv och död här var en följd av föräldrarnas beslut att skicka henne ensam hit så är det nog många som undrar - och ifrågasätter föräldrarnas beslut.
Det är normalt, som Rami skulle säja.

Jag, men det är jag, tycker att här är ett långvarigt, utdraget och grovt våldsbrott begånget mot en värnlös liten 8-åring inom väggarna av en lägenhet där två vuxna och ytterligare två små barn befunnits sig.

Varför inte börja med att reda ut det först? Hur gick detta till? Vem gjorde vad?

För mig känns det viktigast.
Citera
2014-12-05, 22:24
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Viktig nyhet

Vi har nu kontakt med en ny agent, som går under det provisoriska kodnamnet
kyyhky

Genom dens försorg har vi fått tillgång till en viktig aktbilaga, nämligen
förhöret med Yaras mamma, 2014-11-04

https://anonfiles.com/file/279637e317b80dfe213790df441bdae4

Citat:
Ursprungligen postat av Ljudfil
Förklara för valfri förskolegrupp.

I år går det tyvärr inte att lyssna på radions julkalender. Det sitter en barnförbjuden bild på väggen i studion.

Barnen kommer att protestera unisont. Barn tänker nämligen logiskt. De tänker själva. Det går ju inte att se bilden i radion!

Det begriper vem som helst. Eller?

6/11 vittnade rättsläkare Neringer i Blekinge tingsrätt.
Rättens ordförande beslutade att vittnesmålet skulle ske inom stängda dörrar. Motiveringen var att det skulle visas bilder under förhöret. Alla accepterade detta. Lagman Laila Kirppu hade fattat beslutet. En domare kan ju ingen ifrågasätta. Det var inte tal om att enbart släcka ner bildskärmen i media- och åhörarsalen och låta ljudet gå.

Chefsåklagare Pernilla Åström, Blekinge tingsrätts personal m fl upprepade som ett mantra i en månads tid att målets viktigaste förhör är sekretessbelagt. Begäran att utfå ljudfil till rättsläkare Neringer förhalades. Lokalmedia i Blekinge ska efter förhöret ha uttalat att det är "omöjligt" att få ut materialet i form av ljudfiler. Därför har de ännu inte gjort något försök. De har helt enkelt struntat i att rapportera om det mest avgörande i hela målet.

Tänk om andra yrkeskårer hade samma inställning som Blekingejournalisterna i fråga. Om ambulanssjukvårdaren som hittade en livlös, sönderslagen 8-årig flicka hade skakat på huvudet och sagt "omöjligt" istället för att ta fram defibrillatorn och försöka.

Eftersom ni som hänger här, till skillnad från media, verkar ha ett intresse för tingsrättsförhandlingen. Målets kärna, utfrågningen av rättsläkaren, och de frågor som därmed väcktes under huvudförhandlingen:

http://www.speedyshare.com/jqFbd/Neringer-forts.mp3

Julkalendern väntar.

Till trådstarten.

/Mod
Citera
2014-12-05, 22:31
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag, men det är jag, tycker att här är ett långvarigt, utdraget och grovt våldsbrott begånget mot en värnlös liten 8-åring inom väggarna av en lägenhet där två vuxna och ytterligare två små barn befunnits sig.

Varför inte börja med att reda ut det först? Hur gick detta till? Vem gjorde vad?

För mig känns det viktigast.

ja, vi har alla olika livs-och yrkeserfarenheter och därmed intresse av olika delar av ett drama.
Det borde finnas utrymme i tråden att diskutera alla aspekter av en så sorglig händelse.
Om inte annat för att se till att inte fler barn drabbas.
Jag läser med intresse alla inlägg,även om mitt fokus (av olika skäl) ligger på ankarbarnsproblematiken.
Man lär sej mycket av varandra.
Idag t ex gav Adina mej en insikt jag saknade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in