2014-11-21, 22:28
Medlem
Bajsfacistens avatar
Det är oerhört roligt och oerhört äckligt. Man minns från när man var liten och det fanns ju alltid några sådana familjer i omgivningen, den man aldrig ville på kalas hos.
Citera
2014-11-21, 22:35
Medlem
Fiskmånglarens avatar
En helt fantastisk humorserie. Löjligt att den inte går på vanlig tv bara. Jag snackade med en polare om att sån här humor inte görs längre. Lite som "Svullo grisar vidare".
Allt är ju så äckligt pk nuförtiden.
Citera
2014-11-21, 22:36
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Det är oerhört roligt och oerhört äckligt. Man minns från när man var liten och det fanns ju alltid några sådana familjer i omgivningen, den man aldrig ville på kalas hos.
Nu är ju serien överdriven men jag vet precis vad du menar!
Citera
2014-11-21, 23:37
Medlem
En ganska ovanlig men mycket rolig serie . Rhenborgs språk och kroppspråk sen Roberts repliker och galna påhitt. Gillar även filmningen. Som när Morran duschar och det kommer in "sexiga" bilder på Rhenborgs fläsk i duschen eller när Morran försöker klättra in genom fönstret i slutet av ett avsnitt .
Citera
2014-11-22, 09:21
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Ja, jag 'ser' direkt en gammal klasskamrats familj framför mig, även om Morran och Tobias är den familjen gånger 10.
*Aldrig riktig mat hemma - oboyglas överallt och alltid oboypulver och lite spilld mjölk på köksbänken.
*Katter som gjorde vad dom ville vilket ledde till att grabben i huset ibland körde över ett kattunge som tagit sig ut på gården med
*Crossmotorcykeln som det rejsades med (då den fungerade)
*Alkohol, inte överdrivet men vi fick åka moppe dit, dricka öl och sen åka hem utan att nån brydde sig!
*Stökigt på tomten, crossdelar, grillar, däck, gamla bilar, allt skit.
*Oinredd övervåning. Dom höll på med den när jag var där första gången som 7-åring, min kompis skulle få ett eget rum där skröt han om. Sista gången jag var där var jag 18. Det såg exakt likadant ut på övervåningen..

Synd att den inte går på vanliga svt, tror det är lätt att missa på playen.
Citera
2014-11-22, 21:00
Medlem
Ustyugov2s avatar
Den bästa svenska humorn som någonsin skapats.

Hatkärleken från Tobias gentemot Morran ("flytta på dig fetto!"), Morrans hjärn- och livsskadade idioti och tragiska återblickar, den otroligt sunkiga miljön, Tobias vanvettiga impulsivitet och uppfinningsrikedom, Tobias kloka redogörelser om kvinnor och varför ett dragigt och dysfunktionellt hus är så bra o.s.v. i all oändlighet. Detta har verkligen flugit under radarn men satan så bra det är. Tror aldrig att jag skrattat så mycket åt en humorserie.
Citera
2014-11-22, 21:25
Medlem
tigerpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Ja, jag 'ser' direkt en gammal klasskamrats familj framför mig, även om Morran och Tobias är den familjen gånger 10.
*Aldrig riktig mat hemma - oboyglas överallt och alltid oboypulver och lite spilld mjölk på köksbänken.
*Katter som gjorde vad dom ville vilket ledde till att grabben i huset ibland körde över ett kattunge som tagit sig ut på gården med
*Crossmotorcykeln som det rejsades med (då den fungerade)
*Alkohol, inte överdrivet men vi fick åka moppe dit, dricka öl och sen åka hem utan att nån brydde sig!
*Stökigt på tomten, crossdelar, grillar, däck, gamla bilar, allt skit.
*Oinredd övervåning. Dom höll på med den när jag var där första gången som 7-åring, min kompis skulle få ett eget rum där skröt han om. Sista gången jag var där var jag 18. Det såg exakt likadant ut på övervåningen..

Synd att den inte går på vanliga svt, tror det är lätt att missa på playen.

Känner också igen det. En mobbad överviktig kille med dysfunktionell familj. Pappan var mentalt efterbliven (tror han är död nu). Satt i sina militärbyxor i fåtöljen dagarna i ända. Alldeles för vek mamma som tar skit. Hon var trevlig men socialt utanför och nedbruten av skällsord av maken. Var hemma hos killen när jag gick ettan i grundskolan.
- Alltid helfabrikat. Vid nyttiga tillfällen kunde det bli halvfabrikat.
- Tilltalar mamman sin med ord som håll käften, CP och smällfitta.
- Otrevlig mot lärare
- Kom snabbt efter i skolan.
- Ser alla tjejer som slampor och horor
- Oreda och smutsigt hem
- Pappan samlar bidrag. Mamman jobbar heltid. På golvet jobb.
- Killen mobbade yngre elever. Sköt ungarna med rör som han fyllde med ärtor.
- Bott på samma adress hela livet. Bor fortfarande med mamman i vuxen ålder. Har inget jobb enligt gemensamma klasskamrater. Kör trimmad moped. Borde vara 25 i alla fall.
- Åt aldrig det nyttiga som sallad under skollunchen. Kunde ta fem hamburgare när det stod på menyn.
- Riktig byfåne som kunde få damp utan anledning i klassrummet eller under rasterna.

Morran och Tobias IRL

Jag och tre andra försökte inkludera han i gänget i småskolan Alla ska få en chans. Gav upp när mellanstadiet stod för dörren.
Citera
2014-11-23, 19:50
Medlem
Azpers avatar
Någon som vet hur många avsnitt som kommer visas? Kommer det ut två stycken i veckan eller är det flera?
Citera
2014-11-23, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Någon som vet hur många avsnitt som kommer visas? Kommer det ut två stycken i veckan eller är det flera?
Tro det var 16 avsnitt och det kommer ut två avsnitt i veckan. Onsdagar och fredagar!
Citera
2014-11-24, 03:49
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=N-UeZ8UVRPI

2 killar som citerar lite ur serien. =)
Citera
2014-11-24, 10:14
Bannlyst
Helt jävla brilljant!
När Morran skulle på charter och packar ned engångslakan "för man vet ju aldrig var man hamnar på kvällen" och sedan försöker titta in sexigt i kameran! Det är så jävla bra gjort
Det här kommer bli en klassiker!

Rheborgs och Gustavssons bästa arbete på mycket mycket länge!

Och ja man känner igen en del från folk från uppväxten, men x10 som sagt några poster ovanför!
Mycket bra det här!

Edit:Morrans facebook :
Morran Kärringjävel

Intressen: Gubbkuk och gula blend!

Senast redigerad av VitiumVirginis 2014-11-24 kl. 10:24.
Citera
2014-11-25, 00:48
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
"Det e svårt å veta vad man behöver. I förväg. Efteråt vet man ju alltid vad man behövde. Men innan e det ju så svårt å veta. Vad behöver jag imorgon? Jag vet inte. Det kanske e det jag ska packa upp å var e det då? Ligger det i kartonger eller har vi packat upp det?

Bara det sista kvar, sen börjar livet! Då kan vi bara leva å mysa här, å vara här.
De sista dagarna innan vi måste flytta ut igen."

Bästa programmet från SVT på mycket länge!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in