Citat:
Ursprungligen postat av
Isnatt
Ja, jag 'ser' direkt en gammal klasskamrats familj framför mig, även om Morran och Tobias är den familjen gånger 10.
*Aldrig riktig mat hemma - oboyglas överallt och alltid oboypulver och lite spilld mjölk på köksbänken.
*Katter som gjorde vad dom ville vilket ledde till att grabben i huset ibland körde över ett kattunge som tagit sig ut på gården med
*Crossmotorcykeln som det rejsades med (då den fungerade)
*Alkohol, inte överdrivet men vi fick åka moppe dit, dricka öl och sen åka hem utan att nån brydde sig!
*Stökigt på tomten, crossdelar, grillar, däck, gamla bilar, allt skit.
*Oinredd övervåning. Dom höll på med den när jag var där första gången som 7-åring, min kompis skulle få ett eget rum där skröt han om. Sista gången jag var där var jag 18. Det såg exakt likadant ut på övervåningen..
Synd att den inte går på vanliga svt, tror det är lätt att missa på playen.
Känner också igen det. En mobbad överviktig kille med dysfunktionell familj. Pappan var mentalt efterbliven (tror han är död nu). Satt i sina militärbyxor i fåtöljen dagarna i ända. Alldeles för vek mamma som tar skit. Hon var trevlig men socialt utanför och nedbruten av skällsord av maken. Var hemma hos killen när jag gick ettan i grundskolan.
- Alltid helfabrikat. Vid nyttiga tillfällen kunde det bli halvfabrikat.
- Tilltalar mamman sin med ord som håll käften, CP och smällfitta.
- Otrevlig mot lärare
- Kom snabbt efter i skolan.
- Ser alla tjejer som slampor och horor
- Oreda och smutsigt hem
- Pappan samlar bidrag. Mamman jobbar heltid. På golvet jobb.
- Killen mobbade yngre elever. Sköt ungarna med rör som han fyllde med ärtor.
- Bott på samma adress hela livet. Bor fortfarande med mamman i vuxen ålder. Har inget jobb enligt gemensamma klasskamrater. Kör trimmad moped. Borde vara 25 i alla fall.
- Åt aldrig det nyttiga som sallad under skollunchen. Kunde ta fem hamburgare när det stod på menyn.
- Riktig byfåne som kunde få damp utan anledning i klassrummet eller under rasterna.
Morran och Tobias IRL
Jag och tre andra försökte inkludera han i gänget i småskolan

Alla ska få en chans. Gav upp när mellanstadiet stod för dörren.