2018-11-17, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Det här var alltså sista avsnittet, det kändes kortare än en långfilm, det kändes snarare än mer defragmenterat än det kunnat vara som långfilm att göra episoder, jag trodde dom skulle leta
rätt på farsan
utifrån vad jag läst om storyn, istället kraschar dom med flygplanet som skulle ta dom någonstans, jag hade även kunnat tänka mig se M&T krascha Paris, men det berövades vi också, vi fick
som ursäkt till slut att Morran bara levererade det skaparna tror att alla blir nöjda utav, gimmicken
det är en dag imorgon också samt parafraserar titeln "en skänk från ovan" för tydlighetens skull, efter att ha kraschat hydroplanet från ovan

Jag förstår att betyget blev 1r och 2r
Budgeten är väl ungefär noll, man hade kunnat gjort mer Morgan Pålsson världsreporter utav detta.

ja grät inte en enda gång... varför jag är bättre än dig, det gick inte att ta Robert *prutt* Gustafsson på allvar när han instämde i den lik-giltiga visan
Dom hittade ju honom i vägtrumman, huset var ju Tobias arv efter honom. Jag tog filmen som att den förklarade varför dom är som dom är, hur Åke behandlade dom.
Citera
2018-11-17, 09:28
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Dom hittade ju honom i vägtrumman, huset var ju Tobias arv efter honom. Jag tog filmen som att den förklarade varför dom är som dom är, hur Åke behandlade dom.
Det känner jag inte igen att jag sätt....bara läst om, då ha jag missat partier, så kan det gå med episod-serier
Citera
2018-11-17, 10:16
Medlem
Citat:
Det känner jag inte igen att jag sätt....bara läst om, då ha jag missat partier, så kan det gå med episod-serier
Avsnitt 16 på svtplay.
Citera
2018-11-17, 10:59
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Avsnitt 16 på svtplay.
det finns inte 16 avsnitt av filmen 😉 alltså är det serien som förklarar det å inte långfilmen
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-11-17 kl. 11:02.
Citera
2018-11-17, 11:06
Medlem
Citat:
det finns inte 16 avsnitt av filmen 😉 alltså är det serien som förklarar det å inte långfilmen
I sista avsnittet i serien så hittar dom Åke i vägtrumman. I början av filmen så framgår det att dom hittade Åke, senare framkommer det att Tobias ärvt hus nummer två av den döde Åke.
Citera
2018-11-17, 11:13
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
I sista avsnittet i serien så hittar dom Åke i vägtrumman. I början av filmen så framgår det att dom hittade Åke, senare framkommer det att Tobias ärvt hus nummer två av den döde Åke.
okay då, helt onödig cach-in
att göra film utav det, utan att göra en sagan om ringen tvålogi av det
Citera
2018-11-17, 11:16
Medlem
Citat:
okay då, helt onödig cach-in
att göra film utav det, utan att göra en sagan om ringen tvålogi av det
Jag svarade på din kommentar om att du trodde dom skulle leta efter Åke i filmen, det hade ju gått dåligt ihop med att han redan var hittad död.
Citera
2018-11-17, 11:17
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Jag svarade på din kommentar om att du trodde dom skulle leta efter Åke i filmen, det hade ju gått dåligt ihop med att han redan var hittad död.
Just, då är jag bara besviken på att dom inte åkte till caen istället, va är du besviken på?
Citera
2018-11-24, 05:50
Medlem
carass avatar
Citat:
Det här var alltså sista avsnittet, det kändes kortare än en långfilm, det kändes snarare än mer defragmenterat än det kunnat vara som långfilm att göra episoder, jag trodde dom skulle leta
rätt på farsan utifrån vad jag läst om storyn, istället kraschar dom med flygplanet som skulle ta dom någonstans, jag hade även kunnat tänka mig se M&T krascha Paris, men det berövades vi också, vi fick
som ursäkt till slut att Morran bara levererade det skaparna tror att alla blir nöjda utav, gimmicken
det är en dag imorgon också samt parafraserar titeln "en skänk från ovan" för tydlighetens skull, efter att ha kraschat hydroplanet från ovan

Jag förstår att betyget blev 1r och 2r
Budgeten är väl ungefär noll, man hade kunnat gjort mer Morgan Pålsson världsreporter utav detta.

ja grät inte en enda gång... varför jag är bättre än dig, det gick inte att ta Robert *prutt* Gustafsson på allvar när han instämde i den lik-giltiga visan

Som sagt värdelös som film. Tv-serien (webb-tv) dessförinnan gick ju bra och var en hype och hade många fans på nätet.
Blev Johan Rheborg (Morran) och Robert Gustafsson (Tobias) giriga och tänkte att de kan klippa ihop material till en bio-film och tjäna miljoner kronor på sina fans som kommer rusa till bio-salongerna och glatt betala 120 kronor för att se en film som egentligen inte är en film utan ett ihopklipp..
Citera
2018-11-24, 06:03
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:

Nja. Det framgår att man gjort DNA test på liket och det visar sig inte vara åke (alternativt att åke inte är Tobias biologiska far)

Desutom, är drt inte åke som levt i hemlighet i utrymmet /lönnrummrt under huset?
Senast redigerad av Trevligt.konto 2018-11-24 kl. 06:07.
Citera
2022-11-01, 13:23
Kommer vi få se mer av morran och Tobias
Citera
2022-11-02, 13:14
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslen
Kommer vi få se mer av morran och Tobias

Ja, det spelas in nytt material as we speak tydligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in