2014-04-30, 23:07
Medlem
Tog navelpiercing för ett par dagar sen. Tycker dock den hänger ner väldigt mycket.. Som om tyngdlagen är för kraftig haha.. Flera mm av staven syns, typ 4mm.. Kan man byta till kortare stav sen och med mindre stor kula där nere? kommer skinnet räta ut sig eller börja hänga ÄNNU mer?

Tacksam för svar. Ska se om jag kan ta nån bild o skicka. Jobbigt från mobilen >.<
Citera
2014-05-01, 06:08
Medlem
Nej den är inte för lång. Den extra längden är för att tillåta svullnad. Du kan självklart sätta i en kortare stav senare. Sköt läkningen och låt din piercare ta en titt innan du byter smycke.

Väntar själv otåligt på att min navel ska läka så jag kan börja töja den!

Lycka till
Citera
2014-05-01, 07:17
Medlem
Tack för svar är ute på resa nu men tänkte gå dit på fredag och låta hon dubbelkolla tycker även att det övre hålet har en tendens att bli lite "torrt", men det kanske är läkning? rinner eller varar inte iaf. Är inte där och pillar, vågar bara röra huden omkring hahah!
Citera
2014-05-01, 07:47
Medlem
Att det blir torrt är antagligen sårvätska som torkar vilket är en naturlig del av läkningsprocessen.

Med tanke på att din piercing är i princip nygjord så ska du inte ha alltför höga förhoppningar om att byta smycke nu på fredag. Navelpiercingar har vanligtvis en lång till längre läkningsperiod och svullnad kommer och går under denna tid. Min är ungefär ett halvår gammal och det kommer nog ta 3-5 månader innan den är färdigläkt.
Citera
2014-05-01, 08:03
Medlem
Nej gud, tänker inte byta förrän sommarn. Vill bara att dom ska kolla så läkningen ser ok ut!
Citera
2014-05-01, 21:21
Medlem
http://ifokus-assets.se/uploads/67f/...36319239-n.jpg så ser den ut.

En till fråga, om jag senare vill ta ut den, kommer det som står ut sjunka in igen? För jag hade mer som ett "dike" förut..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in