2014-04-30, 10:32
Medlem
Hej,

Jag kommer att köpa en begagnad bränslesnål bil.
Jag sökte på internet och jag tror att Kia Ceed verkar som en bra alternativ.
Vad tycker ni? finns det någon anledning till att du tror att jag har rätt eller jag har fel?
Vilken Ceed modell ni rekommendera? Jag tänker på den diesel kombi-modellen

Kan du ge mig lite information om de kostnader som jag kommer att ha med Kia bil? Hur mycket i
tjänstebil? det ingår i garantin? hur mycket är underhåll? är det en dyr bil för att hålla efter 7 år garanti?

någon annat som ni tror att jag borde tänka på ?

Och om ni har några andra förslag

Tack på förhand.
Citera
2014-04-30, 10:52
Medlem
mjps avatar
jag har kört den senaste modellen och den var helt under all kritik,skrammelburk.
Citera
2014-04-30, 11:13
Medlem
zoombos avatar
Man kan inte jämföra med en premiumbil som kostar över 300' men det ska man heller inte göra.
Kia ägs av Hyundai och är "dagens japaner".
Detta är i princip en Hyundai i30 med lite annan inredning och lite andra små skillnader. Lite sämre ljudisolering t ex. Nånstans måste ju bilarna skilja

En utmärkt vardagsbil. Välj 1.6 CRDi, den mindre motorn är för trött.

+ Bra kvalitet, ypperliga garantier, bra säkerhet och skapligt rostskydd. Snål. Bra andrahandsvärde.
- Lite burkig, "könlös". Taskigt helljus.
Citera
2014-04-30, 13:02
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjp
jag har kört den senaste modellen och den var helt under all kritik,skrammelburk.
Jag kan inte göra annat än att inte hålla med.
Jag är van med Volvo o Saab. Men den nya Ceeden höll jag på att köpa innan jag insåg vansinnet med en fabriksny bil.
Med tanke på priset så kändes bilen verkligen som ett bra köp. Sedan kan man inte jämföra med en bil som kostar mer än det dubbla.
Vad gäller underhållet så blir sju år, dyrt om man som jag, servar själv. Men tillhör man katergorin som lämnar in för service så är det redan en kostnad man dras med o just att Kia ska vara dyra på service är inget jag har hört.
Helt klart en avvägning man får ta in när man tar beslutet.
Citera
2014-04-30, 17:03
Medlem
BAB7s avatar
Kolla lacken runt hjulhusen, har varit något konstruktionsfel som innebär risk att stensprut blästrar bort lacken med rostangrepp som följd.
Citera
2014-05-01, 12:59
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Kolla lacken runt hjulhusen, har varit något konstruktionsfel som innebär risk att stensprut blästrar bort lacken med rostangrepp som följd.

Detta ska vara ordnat på nya Ceeds. Bilar som går till Sverige lägger dom ett extra skydd på bakskärmarna.

Läs mer här: http://www.vibilagare.se/reportage/k...vt-for-sverige

Har inte kört nya modellen. Körde den gamla en del för ett par år sedan då jag jobbade som tidningsbud. Tyckte att bilen hade helt okey kvalité. Men hög ljudnivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in