2014-04-30, 00:16
Medlem
OneDirections avatar
Jag har en acer aspire laptop (15") som jag råkat radera en partition på. Det gjorde jag i tron om att jag fått virus av något slag och för att det är en extra laptop som jag "vågar" experimentera på. partitionen var på under 100gb och jag gissar på att det var viktiga acer backup filer på den. Är inte riktigt säker. Går det att återställa den på något sätt?

Problemet jag har nu är att jag installerat win 8. Och allt är segt. Oftast går det inte att starta upp själva systemet. Såhär var det också när jag installerade win 7 innan (då var denna partition också borttagen).
Citera
2014-04-30, 15:48
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Värt ett försök -> http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

TestDisk is powerful free data recovery software! It was primarily designed to help recover lost partitions and/or make non-booting disks bootable again when these symptoms are caused by faulty software: certain types of viruses or human error (such as accidentally deleting a Partition Table). Partition table recovery using TestDisk is really easy.
Citera
2014-04-30, 18:49
Medlem
Använd DVD skivorna som datorn tjatade på dig upprepade gånger att stoppa in tomma DVD skivor och bränna samma dag du köpte och startade datorn för första gången.

Att Win 7 och Win 8 som du installerade efteråt var segt beror nog på att du inte laddat ned och installerat drivrutinerna från dator tillverkarens hemsida.
Citera
2014-05-07, 22:50
Medlem
gandihellfishs avatar
Testa dig fram i partitionmagic, det borde finnas en lösning där i, är jag säker på. Helst körs det via live cd eller usb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in