• 1
  • 2
2014-04-29, 23:59
Medlem
Flera skadade vid Gärdshyttans flyktingförläggning utanför Askersund.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18799570.ab

Citat:
En större polisinsats inleddes vid Gärdshyttans flyktingboende i Askersund vid 21-tiden på tisdagskvällen.
Tre personer har förts till Universitetssjukhuset i Örebro med ambulans.
Polisen misstänker mord- eller dråpförsök.
Enligt polisen har de tre personerna utsatts för allvarliga brott och är svårt skadade.
Området kring boendet är avspärrat.
Polis arbetar med utredningsåtgärder på platsen men vill inte berätta närmare vad som hänt.
– Vi har poliser på plats, mer än så kan jag inte säga just nu, säger vakthavande befäl vid Örebropolisen, Jens auf der Heide.
Citera
2014-04-30, 00:10
Medlem
HBOLLs avatar
Ullenhag åker dit och medlar, men visst är det spännande DET NYA SVERIGE.
Citera
2014-04-30, 00:14
Medlem
Snålt med info och flera allvarligt skadade bäddar för en liten större händelse. Vilken är lokaltidningen, NA?
Citera
2014-04-30, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Snålt med info och flera allvarligt skadade bäddar för en liten större händelse. Vilken är lokaltidningen, NA?

Instämmer, verkar som det kan vara allvarligt.
Ja, det är NA. Men de verkar inte ha snappat upp det än.
Citera
2014-04-30, 00:19
Medlem
Balkan-Kings avatar
Ser inte bra ut for BOs, "allvarliga brott " betyder som regel livshotande skador. Hvem bor på den flyktninförläggning? I Danmark har albaner og afghaner flere gange tørnet sammen i DKs største flyktninförläggning Sandholm, 2 dödsofre indtil nu.
Senast redigerad av Balkan-King 2014-04-30 kl. 00:23.
Citera
2014-04-30, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VergeOfInsanity
Instämmer, verkar som det kan vara allvarligt.
Ja, det är NA. Men de verkar inte ha snappat upp det än.

Nu ligger http://na.se/nyheter/orebro/1.247149...flyktingboende ute, men verkar vara en rak rip från ab (eller vice versa) än så länge. Dock borde NA ha lite mer folk på plats o mer info snart eller?

Inte för att jag tror dom är skyldiga men har SvP och dom nån avdelning i askersund?
Citera
2014-04-30, 00:28
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Inte för att jag tror dom är skyldiga men har SvP och dom nån avdelning i askersund?
Varför undrar du det om du nu inte tror SvP är skyldiga? Egentligen så tror du alltså med andra ord att dom är skyldiga? Hmmm...
Senast redigerad av My-Time 2014-04-30 kl. 00:31.
Citera
2014-04-30, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My-Time
Varför undrar du det om du nu inte tror SvP är skyldiga? Du tror med andra ord att dom är skyldiga?

Nej jag tror det är en intern grej på förläggningen som det nästan alltid visar sig vara men om inte annat för att media kommer gå banana-split om det skulle va nazister som låg bakom...
Citera
2014-04-30, 00:51
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Nej jag tror det är en intern grej på förläggningen som det nästan alltid visar sig vara men om inte annat för att media kommer gå banana-split om det skulle va nazister som låg bakom...
Nej jag tror inte heller att det är några utomstående inblandade i det här.
På Gärdshyttan är det vanligt med misshandel, våldtäkt, vandalisering, mordbrand etc.
Däremot har ingen blivit mördad än, (vad man vet).
Det låter nästan som det här kan bli premiären.
Citera
2014-04-30, 00:57
Medlem
Som det ser ut nu så har vi två personer som är allvarligt skadade, och vårdas för tillfället på USÖ. Deras tillstånd och skador kommer jag inte att gå in på just nu.

Enligt uppgifter som vi har fått in från övriga boenden samt allmänheten, så har detta varit en intern händelse, och inte en attack mot varken boendet eller de skadade. Utredningsåtgärder är i full gång för att få fram vad det var för bakomliggande faktor, som orsakade hela situationen - vi har även tekniker på plats just nu.

På grund av de skador som dem utsatta har, så har vi valt att rubricera ärendet som mordförsök, den brottsrubriceringen kan dock ändras senare. Nu väntar vi bara på att vi ska kunna hålla förhör med de som ligger på USÖ just nu.
Citera
2014-04-30, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Nej jag tror inte heller att det är några utomstående inblandade i det här.
På Gärdshyttan är det vanligt med misshandel, våldtäkt, vandalisering, mordbrand etc.
Däremot har ingen blivit mördad än, (vad man vet).
Det låter nästan som det här kan bli premiären.

Då frågar jag som Balkan king vet du vilka nationaliteter som placeras där? Kan ju säga en hel del, t.ex om folk från båda sidor i Syrien placeras på samma ställe, liknande klantmissar har gjorts förut...
Citera
2014-04-30, 01:07
Medlem
SpecialEditions avatar
Inte en lugn stund i det nya spännande Sverige

Är det inte knarksmugglare som försöker köra ihjäl poliser eller någon gruppvåldtäkt så pucklar de på varandra istället. Halleluja!

Vart i Askersund ligger förläggningen? Är det långt ifrån centrum? Vilken nationalitet är det på majoriteten av den boende?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in