• 1
  • 2
2014-04-29, 04:17
Medlem
crystalbullets avatar
Ja hur ofta/hur mycket hörs ni på sms, telefon, chatt etc.? Början av dejting avser tiden från att man börjar träffas fram till att man är exklusivt dejtande (bestämt man bara träffar varandra, inga andra). Alltså några månader(?) Skriv ut timmar eller dagars mellanrum...

Och hur ofta och Hur hörs ni när ni väl är ihop? (Innan ni blir sambos).

SKRIV OM DU ÄR KILLE ELLER TJEJ SOM SVARAR
Senast redigerad av crystalbullet 2014-04-29 kl. 04:32.
Citera
2014-04-29, 04:19
Bannlyst
Så ofta som möjligt. Går från 0 till 100 ganska snabbt och det svåra är väl snarare att hålla tillbaka lite fram till det att man vet att ens partner är på samma nivå som en själv.
Citera
2014-04-29, 04:27
Medlem
Beror på hur intresserad jag är av personen men ofta så har man kontakt ofta och mycket. Är det känsligare och man måste vara försiktig för att inte skrämma bort personen är man ju mer restriktiv men aldrig så att det kan uppfattas som att man inte är intresserad.

Vill folk spela spel lägger jag ner.
Citera
2014-04-29, 09:15
Medlem
ToaRingens avatar
Det tog 1 månad av chattande och träffandes innan vi blev tillsammans
Citera
2014-04-29, 11:49
Medlem
Aghartas avatar
Jag vet inte riktigt vad man skall räkna som början på dejting. Vi har känt varandra sedan 2011 men det var i augusti förra året vi började umgås lite mer intimt med varandra. Strax innan och strax efter vi blev ihop var det väldigt intensivt. I januari innan vi blev ihop sov hon här 10 nätter och i februari när vi var ihop sov hon här 12 nätter. I mars träffades vi bara några få gånger på grund av renovering i lägenheten och det var just då jag blev kär i henne eftersom jag hann sakna henne och nu saknar jag henne hela tiden. Hon sov här inatt, dock inte i min säng. Jag tror inte hon vågar detta längre. Hennes mamma hade frågat om hon skulle sova med mig men hon hade svarat nej, hon får förmodligen inte sova här om hon ligger med mig.
Citera
2014-04-30, 19:53
Medlem
crystalbullets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agharta
Jag vet inte riktigt vad man skall räkna som början på dejting. Vi har känt varandra sedan 2011 men det var i augusti förra året vi började umgås lite mer intimt med varandra. Strax innan och strax efter vi blev ihop var det väldigt intensivt. I januari innan vi blev ihop sov hon här 10 nätter och i februari när vi var ihop sov hon här 12 nätter. I mars träffades vi bara några få gånger på grund av renovering i lägenheten och det var just då jag blev kär i henne eftersom jag hann sakna henne och nu saknar jag henne hela tiden. Hon sov här inatt, dock inte i min säng. Jag tror inte hon vågar detta längre. Hennes mamma hade frågat om hon skulle sova med mig men hon hade svarat nej, hon får förmodligen inte sova här om hon ligger med mig.

Har ni hunnit lega då? Hur gamla är ni? Fint att du blev kär i henne när du sakna henne... verkar vara ett bra "recept" hehe.
Citera
2014-04-30, 20:36
Medlem
Aghartas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crystalbullet
Har ni hunnit lega då? Hur gamla är ni? Fint att du blev kär i henne när du sakna henne... verkar vara ett bra "recept" hehe.

Hon är för trång att penetrera så det blir mest kel och smek. Hon är 7 och jag är över 40.
Citera
2014-04-30, 20:40
Bannlyst
Nu är det väldigt olika vad folk anser vara kärlek, att vara ihop osv. I dagens samhälle säger man "jag älskar dig" efter att man har träffats i en vecka, max två. Det är alltså efter att man har blivit ihop, att bli ihop i dagens samhälle tar nog de flesta mellan 2-4 veckor.

För en normal människa så tar det minst 2 månader innan man vet om man är ihop, om det kommer att fungera. Och det tar minst 6 månader innan man är säker på om det är en person man älskar eller inte. Allting annat är bara sjukt vidrigt. Speciellt dagens 15-25 åringar som har haft ca 5 förhållanden om året med olika män/kvinnor, och dom älskar allihopa.
Citera
2014-04-30, 22:28
Medlem
AegWyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crystalbullet
Ja hur ofta/hur mycket hörs ni på sms, telefon, chatt etc.? Början av dejting avser tiden från att man börjar träffas fram till att man är exklusivt dejtande (bestämt man bara träffar varandra, inga andra). Alltså några månader(?) Skriv ut timmar eller dagars mellanrum...

Är man, 32 år. Har bara varit sammanboende med två kjoltyg. Det första tog det väl någon månad av uppvaktning innan vi föll i säng med varandra, och kanske 3 månader innan vi flyttade ihop. Den andra tog tre dagar av uppvaktning innan vi föll i säng med varandra och i princip inte kunde vara isär efter det. Hon flyttade in i praktiken mer eller mindre efter en vecka, även om hon hade kvar egen bostad ett tag så sov vi ihop var natt mer eller mindre. Rent formell sammanflyttning skedde väl kanske efter 4 månader.

Jag pysslar bara med exklusiv "dejting", inget jävla runtkacklande med flera människor, sådant modernt otyg är inte för mig.

I den mån tid finns beroende på arbete/studier eller andra åtaganden så vill jag väl i alla fall höras av lite nästan dagligen.

Citat:
Hon är för trång att penetrera så det blir mest kel och smek. Hon är 7 och jag är över 40.

Flashback...
Citera
2014-05-01, 09:25
Medlem
keller68s avatar
Om tycke uppstår och om det finns något som kittlar intresset för båda.
Så krävs det ju att båda är lite drivande i kontakten. På telefon och i möten. Sms o liknande.
Annars så dör det ut rätt snabbt skulle jag tro. Många har ju alla dörrar öppna med reservutgångar i olika forum. Många verkar med så otåliga så om det finns minsta lilla fel så hoppar många vidare till nästa person. Där vi inte riktigt ger vara en chans att få visa vem vi är med dess egenskaper vi ändå sitter med. Det tar tid att lära känna en ny människa.

Krävs möten i vardagliga situationer/aktiviteter.
Kunna få ta del av varann i personliga möten och i lite djupare dialoger.
Inget man gör på enkafferast. Oftast är det så med att med nya människor på nätet så borde vi nästan göra en riskanalys om vi skojar till det lite. För att kunna gardera oss för oförutsedda händelser och konsekvenser.
Citera
2014-05-31, 03:52
Medlem
crystalbullets avatar
Citat:
:P din sjuka jävel. lås in dig själv och dö!
Citera
2014-05-31, 10:25
Medlem
13 månader av sms, chatt, telefon och att ses irl. Kontakt i timmar varje dag. Hade vi just setts och skilts åt då var det sms efter en minut i princip. Typ helt onödiga sms "kom du med rätt spårvagn?" och där fortsatte en flera timmar lång konversation.

Jag fattar inte hur vi orkade.

Vi är båda mellan 22-25. Tror vi blev "lite" för beroende av varandra. Men det var inte därför det tog slut. Vi har fortfarande kontakt, nästan varje dag, fortfarande i flera timmar men inte som förr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in