2014-04-28, 18:20
Medlem
Kronkalle kommer att sälja en lägenhet som jag är intresserad av.

Vet någon hur budgivningen fungerar? Vi säger att kfm anger ett värde på 1 mkr. Det anges att det är priset vid "normal" försäljning.

Vad är det lägsta pris som kfm accepterar? Är det en fast men halvhemlig procent?

Vad händer om budgivningen stannar under det lägsta pris som kfm accepterar? Får man veta det efter auktionen som en kalldusch eller meddelas det före auktionen? Säger kronis "Du bjöd 500 tkr, det var under vårt lägsta pris på 700 tkr, vill du höja?" Eller säger dom bara kallt "Du bjöd under vårt lägsta pris, ny auktion om 14 dagar."

Jag förstår att man i praktiken inte kan klaga på dolda fel. Är det något mer att tänka pånär man lägger bud?
Citera
2014-04-28, 18:25
Medlem
Vad sade KFM när du frågade?
Citera
2014-04-28, 18:27
Medlem
Kolla upp säljaren så att det inte är nån gangster som sedan tycker han ska bo kvar där och tvingar dig att sälja tillbaka lägenheten för 5kr med hjälp av våld och hot
Citera
2014-04-28, 18:30
Medlem
-defekt-s avatar
Största risken är ju att den som bor i lägenheten vägrar flytta ut, då blir det din uppgift att vräka honom med hjälp av kfm= merkostnader. Om han redan inte är vräkt så att säga.
Citera
2014-04-28, 19:12
Medlem
Om du har fått för dig att du ska göra värsting kap - så glöm det. Oroa dig inte, de går ej under marknadspris. De agerar precis som mäklare, fast ännu mer komplicerat.
Citera
2014-04-28, 20:24
Medlem
Självklart kan jag ringa kfm. Det ska jag också göra, men jag har lärt mig att det blir bättre svar om man börjar här på FB.
Citera
2014-04-29, 17:19
Medlem
Mulas avatar
Tänk också på att KFM vill ha handpenningen som är 25% av priset tämligen omgående så du behöver ha likvida medel redo. Enligt uppgift tar de dock gladeligen emot kontanter utan att ställa frågor vilket kan ha sina fördelar om man har mycket sådana liggande hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in