2014-04-28, 03:36
Medlem
Tjo! Jo det är som så att jag tänkte slänga upp en hängmatta på balkongen. Balkongen är ca 3m bred och 1.2m djup. Tänkte då få upp en hängmatta där. Tanken är att man ska kunna ligga och sola i den och liknande. Är det någon som har tips på vilken typ av hängmatta man bör välja. Tanken är att jag ska fästa den på balkongräcket. Ska man ha träreglar i änden på hängmattan eller utan? Vad anser ni om hängmattor?
Citera
2014-04-28, 18:23
Medlem
Tjippmunks avatar
jag hade en hängmatta på balkongen förr. en med trä i ändarna. se bara till att räcket håller för din vikt
Citera
2014-04-28, 18:51
Medlem
detgillardus avatar
Det är världens bästa investering! Mitt tips är att du söker på efter någon som säljer "fatboy" där du bor. De har världens skönaste hängmatta som dessutom är vattentålig så det gör inget om du lämnar den ute dygnet runt. Inga pinnar i ändarna, utan hela är mjuk och skön och väldigt komfortabel. De är tänkta att sitta i en ställning egentligen, men den behöver du ju inte. Det är därför du helst ska hitta en butik som säljer den och sedan be att få köpa bara själva mattan. Jag försökte hitta på nätet men det fanns bara med ställning och allt och det är onödigt dyrt och bökigt. Bästa investering jag gjort av den typen! Och den finns i massa olika färger. Provligg!

Det finns andra mattor som är ok snygga och nästan lika sköna, men då krävs pinne i änden för att den ska bli skön att ligga i. Pinne är inte alls lika bra eftersom du då antingen får kortare snören i ändarna eller sämre liggvinkel. Dessutom slår pinnen i räcket på ett jobbigt sätt när du vill gunga loss lite extra efter två glas rosé.

"Fatboy" är alltså namnet på dom som tillverkar hängmattan om jag var otydligt med det. Ha en skön sommar!
Citera
2015-05-11, 00:59
Medlem
Elementarts avatar
Någon som har tips om en bra hängmatta med stativ? Jag skulle också vilja ha en på balkongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in