Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-27, 21:26
  #1
Medlem
Unbalanceds avatar
Godkväll

Ja precis lagom till helgen så försvinner mitt minne helt vad jag har för PIN kod till mitt bankkort. Jag handlar med kortet flera gånger i veckan utan att tänka på PIN koden i vanliga fall.
Men nu är det HELT TOMT.... har vart och provat på bankomaten 2 gånger det blir ingen 3e förräns jag vet att det är rätt.

SÅ hur ska jag gå till väga med detta?

Jag funderar i banorna, jag har internetbanken med dosan. Kan man inte skapa någon situation där man måste docka i sitt VISA i dosan och slå PIN koden eller liknande, är det möjligt? Kortet går väll inte sönder efter 3 felslagna PIN när det kommer till internetdosan?

En annan väg är ju att försöka vid kassan vid deras lilla terminal. Går kortet sönder även där efter att ha slagit PIN fel 3 gånger?

Lite hjälp.
Tack på förhand!
Citera
2014-04-27, 21:28
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Ring till banken imorgon och förklara läget så kommer dom att hjälpa dig.
Citera
2014-04-27, 21:30
  #3
Medlem
FFJJPPs avatar
På visa ställen kan du handla utan kod, att du inte kommer ihåg koden när du väl ska slå in den, tänk inte gör det bara och se om det känns rätt innan du trycker godkänn. Dosan har du också bara tre försök på!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback