2005-08-15, 16:26
Medlem
Rå fisk och ris borde väl vara en bra diet att träna på, eller är det något viktigt som fattas?
Citera
2005-08-15, 18:01
Medlem
Fittslaktarns avatar
Mer protein?
Citera
2005-08-15, 18:05
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittslaktarn
Mer protein?

Det stämmer bra, för att komma upp i en vanlig måltid om 4-500 kcal måste man äta 12 bitar sushi enligt ett program jag har. 12 bitar sushi ger då 461 kcal:

Fett: 8,4g
Kolhydrat: 67g
Protein: 29g
Fiber: 1,7g

Äter man en "vanlig" sushi på 6-8 bitar kan man halvera siffrorna, och det är väldigt lite näring.
Citera
2005-08-15, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyuss
Det stämmer bra, för att komma upp i en vanlig måltid om 4-500 kcal måste man äta 12 bitar sushi enligt ett program jag har.
Vad är det för ett program du har?
Citera
2005-08-15, 21:29
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resultant
Vad är det för ett program du har?

Hälsovakten plus
Det fanns dock en mängd olika varianter att välja på i programmet så jag tog bara "Sushi" utan krusiduller.
Citera
2005-08-15, 21:42
Medlem
Sushi är utmärkt mat, men som alltid skall man inte basera alla måltider från en källa.

Ser ingen anledning att det skulle vara näringsfattigt eller dåligt med protein heller, bara ät tillräckligt. Proportionerna ser ju bra ut. Dessutom är det mängder med nyttiga fetter etc.
Citera
2005-08-15, 22:28
Medlem
Ninja00s avatar
Kan tillägga att det har argumenterats att sushi är dåligt pågrun av att riset är snabba kolhydrater, men eftersom riset är kallt så stämmer inte detta.

Dock är det lite väl dyrt att basera sin kost på sushi
Citera
2005-08-15, 23:03
Medlem
Kanavanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja00
Kan tillägga att det har argumenterats att sushi är dåligt pågrun av att riset är snabba kolhydrater, men eftersom riset är kallt så stämmer inte detta.

Är det så? Det vore ju asbra. Käkar rätt mycket sushi, men de snabba kolhydraterna har oroat lite grann. Men att det är kallt "saktar" alltså ner kolhydraterna? Låter ju skumt.
Citera
2005-08-15, 23:18
Medlem
Det fungerar så med potatis, jag har inte hittat några siffror som säger samma sak med ris. Även om det är mycket möjligt.

Dock så just sushi har man ju vinäger i och det sänker GI.
Citera
2005-08-15, 23:56
Medlem
Ninja00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanavans
Är det så? Det vore ju asbra. Käkar rätt mycket sushi, men de snabba kolhydraterna har oroat lite grann. Men att det är kallt "saktar" alltså ner kolhydraterna? Låter ju skumt.

Det står i alla fall så på Pauluns hemsida någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in