Citat:
Ursprungligen postat av
Celeno
Varför hatar man feminister? Tja, detta PM är ett fint exempel på varför:
Citat:
Ursprungligen postat av koko-kanel
fyfan vilken jävla tönt du är. du tror du är så förbannat smart och vet och kan allt och har så bra värderingar. du kommer inte lämna ett enda spår efter dig när du är död. inget du gjort eller kommer att göra kommer någonsin ha någon effekt på omvärlden. för du är en lågbegåvad och osympatisk rasist.
jag AVSKYR verkligen människor i allmänhet, och den svenska mentaliteten i synnerhet (bortskämd, gnällig, girig och oförstående) - men guess what, jag hjälper ändå hemlösa, oavsett hudfärg, kön, antal fingrar eller vad fan det nu må vara. jag är alltid supertrevlig mot kassören i affären, servitör(h)en på restaurangen och den påstridiga telefonförsäljaren, även fast att jag vet att de förmodligen är lika värdelösa och själviska som resten.
ni brukar säga att det inte är någon rättighet att få bo i sverige. varför är det vår rättighet då? bara för att vi haft den otroliga jävla råturen att födas här?
men när det kommer till såna som dig, då går det inte längre. tyck som du vill men sluta pracka på andra dina äckliga (JA, du läste rätt!) åsikter och värderingar. jag har gjort det misstaget här ett par gånger och det slutar här. men du sitter och skriver tusentals inlägg...VARFÖR? vad fan tror du att du gör för skillnad förutom att irritera såna som mig? nej, elaka jävla översittare som du som tror de är så jävla viktiga och upplysta...DET är vad som förstör det här landet och hela planeten. jag hoppas att du är väldigt gammal och snart död, och att du för guds skull inte skaffat en massa ungar som du fyllt med den dynga som verkar vara din livsåskådning.
ÄCKEL.
Ä.C.K.E.L.
mitt första till en enstaka person riktat näthat - kändes något otippat ganska bra ändå. skulle gladeligen lämna ut mitt namn och personnummer till dig för att inte vara anonym, men inser att det inte är en särskilt god idé då såna som du brukar ha en förkärlek för att hänga ut folk. Och det vore lite jobbigt att behöva tvätta bort hakkors eller liknande från ytterdörren - så jag skippar det den här gången.
Jag rasist? Haha, humor.
Men enligt feminister och annat vänsterpack så är man ju nazist om man inte är medlem i AFA.
Tack för att du delade med dig av detta, det finns verkligen idioter i alla läger.
Själv känner jag många som identifierar sig som feminister. En del är riktigt fyrkantiga, doktrinära typer. Men andra är intelligenta och förstående människor som tom hänger en del här på flashback och försöker sätta sig in i kritiken mot riktas mot feminism. Man ska verkligen inte glömma att feminism är ett oerhört brett begrepp, alla är verkligen inte som ärkemuppen koko-kanel.
Själv hatar jag verkligen inte feminister eller feminism som sådan, det skulle exkludera 70% av min bekantskapskrets och släkt. Men jag kan bli oerhört trött på oviljan till självrannsakan, den exkluderande kulturen, den fördummande retoriken osv. Detta gäller (surprise!) i stort sett bara vänsterfeminister. Liberala feminister är generellt sett jävligt vettiga, men "tyvärr" så hörs de inte lika mycket.
Till koko-kanel: Vad är det med dig, seriöst? Förstår du inte hur höstens näthatdebatt bara bleknar när du skriver något sådant? Jag har dykt in i ett flertal trådar på F&J/I&I och försökt agera motvikt till den osunda och hatiska jargong som råder på FB. Men jävlar vad jag tappade lusten nu. Good job, fyfan för dig.