Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-04-27, 19:10
Medlem
Om feminism är detsamma som strävan efter jämställdhet med fokus på båda könen(vilket det inte varit historiskt då vi levde i ett patriarkat) kan man säga att maskulinism är detsamma och att alla feminister istället ska börja kalla sig för maskulinister, detta kommer de självfallet aldrig göra.

Feminism = kamp för jämställdhet mellan könen med fokus på orättvisor som drabbar kvinnor.

Dock säger de flesta feminister att de även stödjer kampen där män blir diskriminerade som grupp vilket gör att de inte längre borde kalla sig feminister då fokuset inte längre är på orättvisor mot kvinnorna.

Folk som ogillar feminism gör det nog mest för att bara i namnet så exkluderar man 50% av befolkningen.

Det är svårt att föra en kamp under ett namn som står för något annat idag än vad det gjorde för 100 år sedan.

Är iaf min tes om varför många ogillar feminism. Hatarna däremot brukar ha problem med utövarna mer än ideologin
Citera
2014-04-27, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Alltså seriöst pratar du om din klädstil när du menar "yttre" ? Eller menar du seriöst att du gjort skönhetsoperationer. Eller hur löste du ett problem av den här kalibern? Helt otroligt......... Det största problemet, för dig, var dit utseende? Jag blir helt paff.... Helt otroligt jag finner inte ord, vem fick dig att känna så??????? Där är problemet. Inte ditt utseende Eye of the beholder! The beholder är du själv? .......................
Nej, jag syftade på mitt utseende.
Nej det menar jag inte.
Jag mognade helt enkelt i takt med att jag blev äldre. Att tonårsfinnarna försvann bidrog väl en del antar jag.
Nej jag har inte påstått att det var mitt största problem. Om man bortser ifrån att jag var ganska utan partners så vet jag inte om jag ens såg det som ett direkt problem.
Jag tyckte det framgick rätt tydligt vem eller vilka som fick mig att känna så.
Jo det var mina fysiska attribut som var problemet eftersom i princip ingen försökte titta förbi dessa.
Nej jag var inte "the beholder". Läs vad jag skrev!
Citera
2014-04-27, 19:12
Medlem
[Infinite]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sealo
Innehållet? Knappt läsbart, och jag är seriös.
du kommenterade inte ens d ja skrev din kossa dessutom räcker inte knappt läsbart som ett diskutionsunderlägg för nån som inte vill diskutera
Citera
2014-04-27, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Infinite]
du kommenterade inte ens d ja skrev din kossa dessutom räcker inte knappt läsbart som ett diskutionsunderlägg för nån som inte vill diskutera

Om jag inte kan läsa vad du skriver så kan jag ju inte heller diskutera med dig. Vilket iofs kanske är lika bra med tanke på att jag inte tycker att det du skriver låter det minsta vettigt.
Citera
2014-04-27, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grumgrum
Det är lite det som är problemet tror jag, att ni inte ens verkar uppfatta problemet.

Vi blir dömda utifrån vårt yttre och det är så mycket viktigare för en tjej att se bra ut och sköta sin hygien för att kunna ha ett bra liv och bli sedd på med värdighet. Det är ju inte männens fel att man uppehåller det där, kan man ju tycka, men när man en tjej struntar i sitt utseende för att visa sig själv lite respekt eller vad som helst så förvandlas man till en ful, fet feminist med hår under armarna. En sådan kan man ju inte ta seriöst för de beter sig bara sådär knasigt för de lider av brist på manlig uppmärksamhet.

Jag menar, en man kan vara ful men ha en go personlighet och vara sjukligt åtråvärd ändå. Allt man ser är någon som skiner med sin karisma och det är verkligen allt som behövs. Man ser honom och inte hans skal. En ful kvinna blir alltid sedd just som en ful kvinna och kommer med största sannolikhet få ta skit för det. Jag låter så tråkigt dömande och trångsynt nu men det är ju just så det är och det är så jävla trist.

Det är lite av vår uppgift att passa upp på mannen också, se till att han får den uppmärksamhet han behöver. Se till att han har det bra då han är viktigast. Detta är givetvis inget man gör med flit utan det händer rent automatiskt för att man växt upp med det. En grupp tjejer sitter och snackar och en snubbe slår sig ner och blir genast mittpunkten för allt. Haha det är verkligen så.

Detta är väl smågrejer för er men det är hela principen. Att ni är viktigare. Att det är tabu och "bögigt" och "mesigt" att gilla kvinnliga grejer som man, typ smink eller att sticka eller dansa zumba eller vad som helst medan tjejer som spelar är det häftigaste som finns. Det finns hur många exempel som helst på varför det fortfarande är ojämställt och det är bara att öppna ögonen.
Ja, här gick man in i hopp om att faktiskt få läsa något vettigt från så kallade feminister men inte heller denna gång blev man överaskad av något intressant och tänkvärt.

Du lägger nästan hela inlägget åt att förklara att det är MÄNNENS fel att ni kvinnor har möjligheten att markant förbättra erat utseenade? Du inser att det faktiskt är ni kvinnor som skapat den där hetsen om att se perfekta ut? Det är ni som konsumerar produkterna, det är ni som köper alla möjliga tidningar om hur man kan bli snyggare och det är ni som HELA tiden objektifierar(som ni så fint kallar det) varandra genom att hela tiden kommentera varandras utseende. Ansikte, kropp som kläder är ju iprincip det enda majoriteten av det kvinnliga befolkningen pratar med varandra om.

Det är ju snarare så att ni kvinnor som genom diverse smink och annat kan dölja era skavanker och kan trots ett ofördelaktigt utseende gör er relativt snygga ändå. Den möjligheten har inte ful/medelfula killar. Det har skapat en ojämn (orättvis) så kallad "marknad". Idag kan nästan vilken kvinna som helst få en kille medan mycket, mycket mer killar har svårt att få en tjej. Det om något är ojämställt.

Så för att sammanfatta ett svar till ditt minst sagt vilsna inlägg, ditt "kvinnoproblem" är istället ett mansproblem och det är .....bambambam.....skapat av kvinnorna.
Senast redigerad av Zenken 2014-04-27 kl. 19:29.
Citera
2014-04-27, 19:20
Medlem
Citat:
Om jag inte kan läsa vad du skriver så kan jag ju inte heller diskutera med dig.
Citat:
Vilket iofs kanske är lika bra med tanke på att jag inte tycker att det du skriver låter det minsta vettigt.

Aningen motsägelsefullt?
Citera
2014-04-27, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zenken
Ja, här gick man in i hopp om att faktiskt få läsa något vettigt från så kallade feminister men inte heller denna gång blev man överaskad av något intressant och tänkvärt.

Du lägger nästan hela inlägget åt att förklara att det är MÄNNENS fel att ni kvinnor har möjligheten att markant förbättra erat utseenade? Du inser att det faktiskt är ni kvinnor som skapat den där hetsen om att se perfekta ut? Det är ni som konsumerar produkterna, det är ni som köper alla möjliga tidningar om hur man kan bli snyggare och det är ni som HELA tiden objektifierar(som ni så fint kallar det) varandra genom att hela tiden kommentera varandras utseende. Ansikte, kropp som kläder är ju iprincip det enda majoriteten av det kvinnliga befolkningen pratar med varandra om.

Det är ju snarare så att ni kvinnor som genom diverse smink och annat kan dölja era skavanker och kan trots ett ofördelaktigt utseende gör er relativt snygga ändå. Den möjligheten har inte ful/medelfula killar. Det har skapat en ojämn (orättvis) så kallad "marknad". Idag kan nästan vilken kvinna som helst få en kille medan mycket, mycket mer killar har svårt att få en tjej.

Så för att sammanfatta ett svar till ditt minst sagt vilsna inlägg, det är snarare så att det är ojämställt men åt andra hållet och det är bambambam.....skapat av kvinnorna.

Vad bra slutledningsförmåga du har mannen. Ett djävla långt raljerande skitsnack skulle jag vilja påstå.
Kläm några finnar nu och väx upp!
Citera
2014-04-27, 19:29
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenken

Du lägger nästan hela inlägget åt att förklara att det är MÄNNENS fel att ni kvinnor har möjligheten att markant förbättra erat utseenade? Du inser att det faktiskt är ni kvinnor som skapat den där hetsen om att se perfekta ut? Det är ni som konsumerar produkterna, det är ni som köper alla möjliga tidningar om hur man kan bli snyggare och det är ni som HELA tiden objektifierar(som ni så fint kallar det) varandra genom att hela tiden kommentera varandras utseende. Ansikte, kropp som kläder är ju iprincip det ända majoriteten av det kvinnliga befolkningen pratar med varandra om.

Det är ju snarare så att ni kvinnor som genom diverse smink och annat kan dölja era skavanker och kan trots ett ofördelaktigt utseende gör er relativt snygga ändå. Den möjligheten har inte ful/medelfula killar. Det har skapat en ojämn (orättvis) så kallad "marknad". Idag kan nästan vilken kvinna som helst få en kille medan mycket, mycket mer killar har svårt att få en tjej.

Så för att sammanfatta ett svar till ditt minst sagt vilsna inlägg, det är snarare så att det är ojämställt men åt andra hållet och det är bambambam.....skapat av kvinnorna.
Förnekar du att tjejer har ett helt annat krav på att ha ett attraktivt yttre än män? Du själv engagerade dig nämligen just i en "dumpa äcklig dejt" tråd och påstod att en tjej var ful som stryk. Det händer hela tiden att kvinnor blir dömda för sitt utseende men det kanske är något man ska finna sig i som tjej? Vi har ju trots allt grävt vår egen grav tillsammans.
Senast redigerad av grumgrum 2014-04-27 kl. 19:32.
Citera
2014-04-27, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiamondSolo
Vad bra slutledningsförmåga du har mannen. Ett djävla långt raljerande skitsnack skulle jag vilja påstå.
Kläm några finnar nu och väx upp!
Oväntat att du i sann feministanda väljer att inte diskutera och argumentera utan istället börjar med personangrepp. Vad är det nu ni feminister kallar det, ja just det, härskarteknik.
Citera
2014-04-27, 19:36
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Förnekar du att tjejer har ett helt annat krav på att ha ett attraktivt yttre än män? Du själv engagerade dig nämligen just i en "dumpa äcklig dejt" tråd och påstod att en tjej var ful som stryk. Det händer hela tiden att kvinnor blir dömda för sitt utseende men det kanske är något man ska finna sig i som tjej?

Nä, det är inget du ska finna dig i. Och om du skulle kunna lösa det i dig själv hur du gör för att ignorera detta så skulle vi män och kvinnor kunna gå in i framtiden tillsammans, jämlika..

Vi män har lika stort krav på oss från tjejer men av någon anledning skiter vi oftast i hur ni vill vi ska se ut. Nåja, på fester med era kompisar brukar ni kunna få klä upp oss i det ni tycker är snyggt för att använda oss som verktyg för att imponera på era väninnor. Men det bjuder vi på

Du måste förstå att detta bottnar i en osäkerhet hos dig, inte i att män har krav.. Alla har krav. Man väljer själv om man tar till sig eller skrattar lite, och sen gör och klär sig i vad man själv vill istället..
Citera
2014-04-27, 19:38
Medlem
Citat:
Förnekar du att tjejer har ett helt annat krav på att ha ett attraktivt yttre än män? Du själv engagerade dig nämligen just i en "dumpa äcklig dejt" tråd och påstod att en tjej var ful som stryk. Det händer hela tiden att kvinnor blir dömda för sitt utseende men det kanske är något man ska finna sig i som tjej? Vi har ju trots allt grävt vår egen grav tillsammans.
Alla blir dömda för sitt utseenade. Kvinnor ratar män som är fula och tvärtom. Skillnaden är att kvinnor har en möjlighet att påverka det i högre grad än män. Jag kan absolut inte se hur något av det här skulle vara mannens fel eller på något sätt ett jämställdhetsprobelm som har med jämställdhet att göra?
Citera
2014-04-27, 19:39
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Nä, det är inget du ska finna dig i. Och om du skulle kunna lösa det i dig själv hur du gör för att ignorera detta så skulle vi män och kvinnor kunna gå in i framtiden tillsammans, jämlika..

Vi män har lika stort krav på oss från tjejer men av någon anledning skiter vi oftast i hur ni vill vi ska se ut. Nåja, på fester med era kompisar brukar ni kunna få klä upp oss i det ni tycker är snyggt för att använda oss som verktyg för att imponera på era väninnor. Men det bjuder vi på

Du måste förstå att detta bottnar i en osäkerhet hos dig, inte i att män har krav.. Alla har krav. Man väljer själv om man tar till sig eller skrattar lite, och sen gör och klär sig i vad man själv vill istället..
Helt sant. Feminismen bottnar i osäkerhet på sig själv, det är därför alla feminister är fula. Tack för din värdefulla åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in