Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-04-27, 18:04
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Kort och gott för det vidriga hyckleriet. De samlar opinion genom att gömma sig bakom ett ädelt ideal (vilket det är - vare sig det är praktiskt genomförbart på alla punkter eller ej) samtidigt som de i praktiken inte bryr sig ett skit om mäns situation och inte har några ambitioner på att börja göra det heller. Det finns alltid någon ursäkt till varför det inte är möjligt.

...Vill du däremot jobba med (påstådda) kvinnoproblem är din manliga medverkan inte alls något hinder utan då välkomnas du istället med öppna armar

Kan du beskriva männens situation lite närmre?
Citera
2014-04-27, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grumgrum
Här har jag inte ens nämnt sexualiseringen av kvinnokroppen vilket också är ett enormt problem. Tänk på alla våldtäkter som sker varje år till följd av det och tänk på hur kvinnor måste anpassa sig efter männens lustar. Var inte ute ensam sent på natten och flirta inte och visa inte för mycket hud för det kan ses som en sexuell invit och då är det ditt fel för du är slampig.

Vem säger det? Vilken domare? Vilken polis? Vilken media?

Ska vi istället strunta i att utreda sexualbrott?

Förklara hur "sexualiseringen" av kvinnokroppen leder till våldtäkter? Som jag ser det leder kanske till högre krav och förväntningar på kvinnor, vilket kan vara jobbigt.
Citera
2014-04-27, 18:06
Medlem
Citat:
Kan du beskriva männens situation lite närmre?

Seriöst?
Citera
2014-04-27, 18:08
Medlem
[Infinite]s avatar
Citat:
Här har jag inte ens nämnt sexualiseringen av kvinnokroppen vilket också är ett enormt problem.
jag får väl tända på va ja´ vill oavsett om d e en bög elle en transa, ha du läst 1984 med george orwell det finns ett Anti-sex sekreteriat där kvinnor har röda band runt sina midjor för att visa att dom e imot sex, d hä uppleve ja håller på att hända inom feminismen att kvinnor väljer bort män.
Citat:
Tänk på alla våldtäkter som sker varje år till följd av det och tänk på hur kvinnor måste anpassa sig efter männens lustar. Var inte ute ensam sent på natten och flirta inte och visa inte för mycket hud för det kan ses som en sexuell invit och då är det ditt fel för du är slampig.
Det här är inget problem kan man inte känna av vilka som är "fel" personer så borde man kanske börja jobba upp sin intuition och inte grina för att man blivit knullad i röven kvällen innan
Citera
2014-04-27, 18:09
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sealo
Lägre lön pga = Självklart idiotiskt och ska inte förekomma. Där är vi överens men ändå förekommer det. Varför tror du att det förekommer? På riktigt, VARFÖR? För att män har mer makt såklart för annars hade ju det där varit ändrat för länge sedan.

Du talar om konkreta problem. Det jag just nämnt är ett konkret problem.

Sedan har vi lite andra "små" problem här, som du var ett knapptryck från att hitta (på google om du undrade). Men att skriva ett inlägg på flashback "vad finns det för problem?" än att faktiskt förmå sig att ta reda på lite själv - det går inte för sig

Kvinnor löper mycket större risk än män att råka ut för våld i nära relationer.
Kvinnor återfinns mycket mer sällan än män på de högsta positionerna i det privata näringslivet (ledningsgrupper och styrelserum).
Det är bara aningen bättre i de statliga bolagsstyrelserna och direktörsrummen.
Kvinnor får betydligt mer sällan än män de allra högsta politiska uppdragen (statsminister, partiledare, finansminister, utrikesminister mm)
Kvinnor måste på ett helt annat sätt än män räkna med att ständigt få sina kroppar bedömda och värderade, och ständigt räkna med att både de själva och deras insatser kommer att kommenteras och bedömas i relation till deras kropp och deras sexualitet.
Betydligt mycket mer av det obetalda hemarbetet utförs av kvinnor än av män.

Vad anser du om det här?

Jag tror att det förekommer för att manlig makt = Valfri fitta. Släpp in kvinnor med lika makt = Inte en tydligt manlig dominant herre med en lika tydlig makt som kan locka till sig kvinnor..
Jag är rätt säker på att mäns motivation till makt är för att kvinnor gillar män med makt. Det är nog så jävla banalt faktiskt. Det är båda könen som måste ändra på sig om det ska bli förändring.

Men vad gör du för att minska löneskillnaden? några förslag? Lagstifta om fängelsestraff eller dryga böter om man som arbetsgivare gör skillnad på lön pga kön? Vd finns det för förslag från feminismen att stävja detta?

Nu är jag inte intresserad av vad google säger, utan jag vill höra från riktiga levande tjejer vad dom anser att det finns för problem. Och det fick jag veta nu, tack Inget jag kan göra något åt men jag hoppas ni löser problemen iaf.

Och du skriver kvinnor får sällan betydande positioner.. Tror du dessa män fått dem? Inte kämpat som tusan för att komma dit? Utan att sätta sig ner och grina över att Uffe får fan allt han. Observera att jag inte är ett dugg intresserad av makt på något sätt.

Och varför ska kvinnor sträva efter att bli i det närmaste psykopater med makt? Tycker väl snarare män kan lära sig att tagga ner och följa kvinnors ideal snarare än tvärtom.

Och angående jobbet hemma. Gör det inte. Låt det vara skitigt. Det löser sig. Andas och gå ut i skogen istället. Knappast mannen som brukar kräva ren disk och ett perfekt hem.
Citera
2014-04-27, 18:13
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Vem säger det? Vilken domare? Vilken polis? Vilken media?

Ska vi istället strunta i att utreda sexualbrott?

Förklara hur "sexualiseringen" av kvinnokroppen leder till våldtäkter? Som jag ser det leder kanske till högre krav och förväntningar på kvinnor, vilket kan vara jobbigt.

Varför måste man förklara sånthär? Förstår du verkligen inte det själv eller letar du efter luckor i mina argument för att du är såpass emot hela feminismgrejen?

Varför tror du själv att det i princip ALLTID är tjejer som blir våldtagna av killar? Varför kollar killar mer på porr? Varför är tjejer i musikvideor ofta så lättklädda? Varför får tjejer som visar lite för mycket tuttar såpass stor uppmärksamhet? Vad tror du själv?
Citera
2014-04-27, 18:13
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
I tjugoårsåldern visste jag precis hur det var att vara man utan ett vackert yttre och jag känner inte alls igen din beskrivning.

Alltså seriöst pratar du om din klädstil när du menar "yttre" ? Eller menar du seriöst att du gjort skönhetsoperationer. Eller hur löste du ett problem av den här kalibern? Helt otroligt......... Det största problemet, för dig, var dit utseende? Jag blir helt paff.... Helt otroligt jag finner inte ord, vem fick dig att känna så??????? Där är problemet. Inte ditt utseende Eye of the beholder! The beholder är du själv? .......................
Citera
2014-04-27, 18:22
Medlem
Citat:
Varför måste man förklara sånthär? Förstår du verkligen inte det själv eller letar du efter luckor i mina argument för att du är såpass emot hela feminismgrejen?

Varför tror du själv att det i princip ALLTID är tjejer som blir våldtagna av killar? Varför kollar killar mer på porr? Varför är tjejer i musikvideor ofta så lättklädda? Varför får tjejer som visar lite för mycket tuttar såpass stor uppmärksamhet? Vad tror du själv?

Säger man något får man ju svara på det. Du sa att tjejen anses vara skyldig om hon klätt sig utmanande, samt att sexualiseringen av kvinnokroppen leder till våldtäkter. Vilket känns lite för svårsmält för att bra droppas lite sådär utan vidare förklaring.

I Sverige drabbas nästan bara kvinnor ja. Hur många män finns det i Sverige? Hur många har dömts? Och vilka är "sexualiseringsvåldtäkter". Våldtäkter sker pga någon störning hos den som utför dom, annan kulturell bakgrund eller på fyllan av misstag.

Det är fakta att en kvinnas klädsel inte påverkar risken och att dom flesta övergrepp begås av en närstående. Jag har svårt att se sexualisering

Killar kollar inte mer på porr.

Tänker du på hiphop? Där finns ju en skrytsam kultur där billiga och snygga tjejer runt en man visar att han är "the shit" har status, makt etc vilka dessa tycker är mäkta tufft.

Definiera begreppet sexualisering
Citera
2014-04-27, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Har tanken slagit dig, varför gillar du feminister? Kan du förklara det? Är det här en retoriskt bra ton?

Ogillar du en icke feminist? Nu tog jag mig tid till dig. Kan du ge mig din tid nu?

Tanken har slagit mig, och jag gillar alla firhetskämpar som motsätter sig orättvisor och slåss mot ondskan, personifierade av världens oligarker.

Hur man kan vara icke feminist i den kampen förstår jag ej. Det är klart att vi stöder våra systrar likväl som att de stöder oss i denna kamp för frihet från detta förtryck.
Citera
2014-04-27, 18:29
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Säger man något får man ju svara på det. Du sa att tjejen anses vara skyldig om hon klätt sig utmanande, samt att sexualiseringen av kvinnokroppen leder till våldtäkter. Vilket känns lite för svårsmält för att bra droppas lite sådär utan vidare förklaring.

I Sverige drabbas nästan bara kvinnor ja. Hur många män finns det i Sverige? Hur många har dömts? Och vilka är "sexualiseringsvåldtäkter". Våldtäkter sker pga någon störning hos den som utför dom, annan kulturell bakgrund eller på fyllan av misstag.

Det är fakta att en kvinnas klädsel inte påverkar risken och att dom flesta övergrepp begås av en närstående. Jag har svårt att se sexualisering

Tänker du på hiphop? Där finns ju en skrytsam kultur där billiga och snygga tjejer runt en man visar att han är "the shit" har status, makt etc vilka dessa tycker är mäkta tufft.

Men kan du svara på min fråga. Varför tror du att det alltid är kvinnor som drabbas för våldtäkt, sexuella trakasserier och liknande?

Jag sätter min högra hand på att killar kollar på porr i större utsträckning än tjejer.

Hiphop bland annat, ja. Och det du just tog upp är ett exempel på sexualisering. Billiga, snygga tjejer i bikini som bara är dugliga för sex. Kvinnokroppen är sexuellt laddad och det är därför det går hem.
Citera
2014-04-27, 18:30
Medlem
Citat:

1. Beskriv hur man kan våldta någon på fyllan av misstag? MISSTAG? Va? VA?
2. De flesta män i Sverige är inte våldtäktsmän, nej. Det har ingen normalt funtad människa påstått heller. Dock betyder inte heller att alla män som inte har blivit dömda inte har våldtagit - just precis för att det inte går att döma någon när "ord står mot ord", det betyder dock inte att våldtäkten ej har ägt rum, så mycket svårt att säga hur många våldtäktsmän som finns egentligen.
3. Så du menar att kvinnans kropp inte är allmänt sexualiserad i en mycket högre grad än männnes? i vilken grotta har du levt i? DU kanske inte tycker att den är sexualiserad - det betyder inte att vi inte har strukturer och normer som hävdar något annat. Dock fint av dig att inte resonera på det sättet.
Citera
2014-04-27, 18:35
Medlem
Citat:
Men kan du svara på min fråga. Varför tror du att det alltid är kvinnor som drabbas för våldtäkt, sexuella trakasserier och liknande?

Jag sätter min högra hand på att killar kollar på porr i större utsträckning än tjejer.

Hiphop bland annat, ja. Och det du just tog upp är ett exempel på sexualisering. Billiga, snygga tjejer i bikini som bara är dugliga för sex. Kvinnokroppen är sexuellt laddad och det är därför det går hem.

Det är inte bara kvinnor men jag antar att det har att göra med att vår sexualitet är olika. Eller vad tänker du? Dom allra flesta män växer upp och får lära sig från andra män att man aldrig slår en tjej, att våldtäktsmän är jordens avskum. På våra fängelser sitter på dom egna avdelningar för att dom annars skulle slås ihjäl.

Jag tror det är ett mänskligt problem som skulle finnas och är oberoende av porr eller hm reklam på busshållplatsen.

I mitt hiphop exempel handlar det ju dock mer om mannens behov att framhålla sig själv som framgångsrik.

Sen undrar jag, varför är det upp till oss män att ändra på er tjejer? Vi tvingar inte er till nåt och jag lovar att jag skiter i hur du ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in