Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-04-29, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grumgrum
Givetvis kan man använda det som källa. Det är en undersökning. Kan du för övrigt förklara VARFÖR män har högre medellön på varenda yrke, i undersökningar på minst 100 personer där både män och kvinnor deltagit? Varför?

På grund av feministisk hjärntvätt, vilket blir uppenbart då du är så pass övertygad om att en "undersökning" med mellan 1-500 deltagare, är bevis för lönediskriminering.

Därutöver tror du på allvar att en sådan "undersökning" står över en riktig undersökning utförd på 700.000 individer och kontrollerad för diverse faktorer.
Men jag hoppas att du förstår att en kvinna som arbetar deltid på postkontoret i Borlänge inte tjänar lika mycket som en man som jobbar heltid på ett privatägt logistikföretag i Sthlm?
Citera
2014-04-29, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Kvinnor som hellre vill gå hemma än jobba borde tänka ett steg till och då kräva att mannen lägger undan lika mycket pengar även till hennes framtid som är hennes helt ( alltså inget han kan snatta tillbaka i händelse av skilsmässa) visst då jämnar det väl ut sig. Men jag som människa hade ändå krympt mentalt om jag skulle tvingas enbart gå hemma. Verkar också korkat att fäder inte ser värdet av att komma sina barn nära.

Här verkar du ju greppa vad jag har menat hela tiden med kvinnor som vill gå hemma med barnen.
Vill hon ställa krav så ska hon göra det, vill han ställa upp på dessa så ska han göra det.
Vill en eller ingen av dem ställa upp på det så får man väl acceptera det och gå skilda vägar.

Kirrat och klart alltså!
Citera
2014-04-29, 22:43
Medlem
salty-sailors avatar
fler reflektioner från mig.

tänk om den astronomiskt gigantiska löneskillnaden faktiskt beror på kön? kanske just inte att patriarkatet sitter och gnuggar händerna runt ett stålbord i en illa upplyst bunker, utan snarare pga fler chefer är män, och män generellt sett knyter helt andra band till män, har samma intressen, värderar samma saker etc, så kan ju det helt enkelt vara så att en man får högre lön för att chefen tycker om honom mera, det är fullkomligt normalt att vara mer generös mot någon man gillar. hur ska feminism "fixa" detta? förbjuda mänsklig natur? tvinga alla att få samma löneökning oavsett prestation?

Sedan undrar jag, om vi lever i ett patriarkat som HATAR kvinnor, där män smyger runt och våldtar dagarna i ända, så väljer man att förtrycka kvinnor med att ge dem just precis exakt 4% lägre lön, varför inte bara slå dom i kedjor och sätta dem i arbetsläger? våldtäkt borde ju i sådana fall inte vara olagligt, utan en självklarhet.

Även undrar jag, hur ska feminism få bot på våldtäkt? det är redan ett brott, vad har "feminismen" för plan att förhindra dessa brott? varför har man inte informerat rättsväsendet om dessa planer/metoder redan?
Citera
2014-04-30, 00:09
Medlem
sluskjohans avatar
Därför dom vill ha kakan samtidigt som dom vill äta den. Inget fel med att tycka att tjejer och killar ska tjäna lika mycket osv. Men vissa feminister är så kaxiga och ska vara så jävla PK. Det är skillnad mellan kvinnor och män, det kommer de alltid vara. På mtt jobb för ex. så tjänar vi lika mycket. På mitt jobb så tjänar man mer om man är äldre. Vissa tjejer fattar inte att män tjänar mer pga att dom kanske har mer krävande jobb.

För exempel så var det en tidningsartikel för ett tag sedan där det stog att män fick ta & klämma på tjejers bröst/rumpa. Det stog det pga att en tjej blev anmäld eftersom hon gav en kille en örfil efter han spanka hon på rumpan. När jag var på krogen så kom en full och ful tjej fram till mej och börja tafsa stenhårt på min rumpa och då skratta jag bara och gick eftersom jag inte vill se hon. Om jag ist skulle slå henne så skulle det bli ett jävla liv och alla skulle kalla mej för värsta kvinnomisshandlaren samt att det skulle säkert bli anmält som grov misshandel eller något liknande. Om kvinnor vill ha jämställdhet så ska det gälla på alla nivåer, inte bara på nivåer som gynnar kvinnor.
Citera
2014-04-30, 00:58
Medlem
Varför jag hatar feminister? Det gör jag inte, eftersom jag ogärna ägnar mig åt att hata. Men problemet för mig är följande:

Vilka feminister är det som kommer till tals i debatten? De mest högljudda, de som generaliserar kring män i allmänhet. "Män är djur", "män våldtar", "män ska betala mansskatt". Extra mycket djur, våldtäktsman och skattesmitare är de vita medelklassmännen.

Eftersom jag själv är en vit medelklassman har jag lite svårt att utifrån ovanstående utgångspunkt om vad jag anses företräda ÄLSKA feminismen.

Jag pallar inte läsa de hundratals texterna med negativa attribut som ständigt pådyvlas mig och som jag inte känner igen mig i. Därför tar jag avstånd från feminismen.
Citera
2014-04-30, 02:11
Medlem
Här är ännu en anledning att, kanske inte hata, men starkt ogilla feminism.

http://www.foxnews.com/tech/2013/09/06/wikistorming-colleges-offer-credit-to-corrupt-wikipedia/
Citera
2014-04-30, 03:40
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Här är ännu en anledning att, kanske inte hata, men starkt ogilla feminism.

http://www.foxnews.com/tech/2013/09/06/wikistorming-colleges-offer-credit-to-corrupt-wikipedia/

kan även lägga till att flera colleges is Canada och USA har speciella inrättningar för kvinnor, tid på gymmet för bara kvinnor, tid i bassängen för bara kvinnor, speciella turer för kvinnor så att dom får lära sig hur alla maskiner fungerar etc, ändå betalar män lika mycket.

Eller gym överhuvudtaget som har speciella kvinno delar, eller tider för enbart kvinnor, men erbjuder inte tider för enbart män

Eller när barn som blir våldtagna av vuxna kvinnor tvinngas att betala barnbidrag till sina förövare

När stormar feminister över dessa orättvisor?
Senast redigerad av salty-sailor 2014-04-30 kl. 04:17.
Citera
2014-04-30, 04:07
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
Även undrar jag, hur ska feminism få bot på våldtäkt? det är redan ett brott, vad har "feminismen" för plan att förhindra dessa brott? varför har man inte informerat rättsväsendet om dessa planer/metoder redan?

Finns ytterligare tre saker som de skulle kunna genomföra.
1.Omskolningsläger för alla män.
2.Omvänd bevisbörda vid sexbrott
3.Kemisk kastrering för våldtäktsmän.

Punkt 1 har de mer eller mindre redan genomfört (med skolplikten), där har de dessutom alla andra partierna med på tåget också (även om centerpartiet visade visst motstånd som de dock sedan gav upp). Dock vill feministerna öka omskolningstiden och graden av omskolning ännu mer så på den punkten finns det mer att göra.

De övriga två punkterna har vi sett feminister propagera för, även om de där har varit försiktiga med att gå för långt i sina krav (än så länge). Punkt 2 och punkt 3 är dessutom en rätt intressant kombination. Speciellt då om vi tänker på såna incidenter som den i förra veckan, med snubben som blev oskyldigt dömd för våldtäkt.
Citera
2014-04-30, 04:13
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
De övriga två punkterna har vi sett feminister propagera för, även om de där har varit försiktiga med att gå för långt i sina krav (än så länge). Punkt 2 och punkt 3 är dessutom en rätt intressant kombination. Speciellt då om vi tänker på såna incidenter som den i förra veckan, med snubben som blev oskyldigt dömd för våldtäkt.

Fast det skulle väl bara hjälpa mot återfalls förövare? eftersom man inte kan veta vem som är våldtäcktsperson (kvinnor våldtar också) förens denna våldtar, samma som man inte kan veta vem som är mördare, förens den personen mördar någon-
Citera
2014-04-30, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Du är förstås, liksom grumgrum, fri att dra vilka vilda slutsatser som helst.

Jag kan till och med hålla med dig; delar av skillnaden beror på kön. Hela 1% alltså.

Det är större löneskillnad mellan Stockholmare och Göteborgare.

Det är till och med större löneskillnad mellan folk som är 160 cm och folk som är 180 cm, enligt vissa.

Och utan att jag orkar leta källor så tjänar en man som är 160 cm i snitt mindre än en kvinna som är 160 cm.

Kanske där den oförklarliga skillnaden ligger? Män är längre!

Ja, det är fritid, inte alls ett jobb.

Att det är jobbigt gör det inte till ett jobb. Mina fritidssysselsättningar är också ansträngande.

1-4 %
Och beräkningen gäller män/ kvinnor inte städer och längd
Skulle man jämföra löner: Stockholmare och Göteborgare så får man räkna med helt andra variabler och dessutom har man ett material som är betydligt mindre än män/ kvinnor, för att bara nämna en detalj.

Källa på att det skulle vara större löneskilland mellan folk som är 180 jämfört med 160 den var ju kul. har du nån forskning på saken?

Nej det är typ det viktigaste jobbet vi människor gör. Vi har några basala uppgifter här i livet:
fixa käk, värme, trygghet och kottar. That's it. Inget av detta är fritid och s.k. hobbies.
Citera
2014-04-30, 10:29
Medlem
forts. på svar på inlägg från igår...

Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Haha, du är för rolig. Jaja, jag låter övriga läsare avgöra vem som hade rätt.
Ganska lätt du.

Citat:
Ja? Hur lång tid brukar det ta för någon att bli VD? En vecka?

Jaså, det säger du? Förvånad jag blir.

Att män har det värre inom nästan alla områden i samhället är inget problem. Jag fetstilar "nästan" så du säkert skall se att jag skrev ordet "nästan". Man vet ju aldrig.
¨

Ekonomiskt: har kvinnor generellt sett sämre än män. Bevisat tillräckligt tycker jag nog.
Sexuellt våld: Här ligger kvinnor också pyrt till.
Makt: Här börjar vi onekligen komma ikapp, men betyder inte att vi är där än, så även här ligger män som grupp bättre till.
Psykisk sjukdom: betydligt fler kvinnor än män går in i väggen och lider av psykiska åkommor, tror siffran är dubbelt så hög som för män.

Så? nå var någonstans menar du att män skulle ha det värre inom NÄSTAN alla områden?

Citat:
Du menar förutom staten, media, "Allt åt alla" och liknande fascistorganisationer?

Du har en korkad ovana svänga dig med massa trams....håll isär vad som är vad. "Allt åt alla" är inte fascister. Om du tror det så har du väldigt dåligt koll på vad fascism står för. Skärp till språket!
Hur menar du staten skulle gå in och hindra er från att ex. starta en ideel organisation/ parti/ eller vad ni nu önskar?? Trams som sagt.

Citat:
Jag gnäller inte. Jag har ett ypperligt liv och bekymrar mig inte. Jag bara tycker det är roligt att avslöja era dåliga lögner.

Konstigt då att det mest är era egna som avslöjas.
Citera
2014-04-30, 10:42
Medlem
Mvks avatar
Stör mig inte på feminister, stör mig på svenska feminister.

Dom lägger fokus på helt fel saker.
Tramsiga "hen", gapar om sexism så fort nån visar en halv tutte.
Belinda belyste allt detta mycket väl i sin dokumentärserie.
Feministerna borde tacka henne men istället blev det ett jävla liv på hönsen.

Utomlands har du riktiga feminister som kämpar för sin frihet med livet som insats.
Vi tittar ner på talibaner och islamister för dom slänger över lakan på sina kvinnor men vi har egna talibaner här i Sverige i form av feminister som lipar så fort en vacker kvinna av egen fri vilja visar upp sin kropp och får bra pengar för det.
Feminism i Sverige är nästan alla ggr inget annat än hederlig avundsjuka.
Så enkelt är det faktiskt.

Sen gillar jag allmänt inte folk med extrema åsikter som ser allt svartvitt och har sina ideer skrivna i sten.
Man ska kunna kompromissa och kunna idka självkritik och inte uteslutas.
Där har feminister mycket gemensamt med SD och nazzar.

En bild som förklarar det här:
http://sincerelyherz.files.wordpress.com/2014/03/middle-east-arab-muslim-women-vs-western-cartoon1.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in