Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Är det jobbigt?
Ja, det är ganska jobbigt.
Citat:
Du skrev detta som sagt:
Ja.
Citat:
[i]"Ur de premisser som finns; pojkar får lägre betyg även om de presterar lika bra som flickor, så kan man inte alls dra den slutsatsen, även om man använder "simpel matematisk logik".
Du förstår att med "simpel matematisk logik" så refererade jag till
ditt uttalande, det är inte ett påstående att killar är bättre än tjejer på matte? Förstår du det?
Citat:
"Pojkar får sämre betyg än flickor i samtliga ämnen, förutom idrott.
Ja, pojkar får sämre betyg än flickor i samtliga ämnen förutom idrott.
Är du med på det? Är det något jag slipper argumentera om?
Citat:
Flickor får högre betyg än pojkar, även i ämnen där pojkar skriver högre resultat på de centrala proven."
Ja, även då pojkar skrivit högre resultat på de centrala proven, tex i Engelska vt 2009 enligt den rapporten för gymnasiet jag länkade till, så får pojkar lägre betyg.
Citat:
Så? vad var det du påstod sa du?
Du har nu åtminstone lyckats citera rätt. Så vad jag påstår kan ju alla läsa. Jag citerar igen för säkerhets skull:
Pojkar får sämre betyg än flickor i samtliga ämnen, förutom idrott.
Detta är korrekt. Pojkar får faktiskt sämre betyg än flickor i samtliga ämnen, förutom idrott.
Flickor får högre betyg än pojkar, även i ämnen där pojkar skriver högre resultat på de centrala proven.
Detta är också korrekt. Pojkar får faktiskt sämre betyg än flickor, även de gånger pojkar har fått högre resultat på de centrala proven.
Ovan påstående är väldigt enkla att förstå. Men jag har alltså fått nöta det i femtioelva inlägg och stapla upp det så att till och med en femteklassare i den fallerande svenska skolan bör förstå det.
Citat:
Varför inte bara erkänna ditt fel på en gång så slipper du bli totalt överkörd?
Eller så lär du dig läsa, människa! Det du menar med att jag blir "totalt överkörd" är innebär alltså att du måste ljuga om vad jag har skrivit?
Citat:
Och nationella prov finns i några program på gymnasieskolan ja, inte i alla. Och gymnasieskolan brukar inte räknas till grundskolan.
Och vad skrev jag igen, sa du?
Citat:
men visst, jag kanske ska sätta mig och leta upp resultatet även på gymnasieskolan?
hade det känts bättre?
Leta du.