Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Notera vilken tråd du sitter i och varför vi diskuterar det vi gör.
Ja, tråden heter "Varför hatar ni feminister?" och en stor anledning är att ni feminister är lögnaktiga manshatande marxister. Uppenbarligen kan ni inte tolka statistik eller dra logiska slutsatser heller.
Citat:
Nej men väldigt många Fb snubbar här som "kräver" att få köpa sex/
Jaså?
Citat:
Ni? hatiska? Och vadå? vad är det som hindrar menar du att ni startar en mansjour ex?
Förutom hela feministmaffian menar du? Det finns faktiskt mansjourer, trots obefintligt stöd.
Vad är det som hindrar att kvinnor blir VD?
Citat:
Jag förstår att det är ett enormt motstånd som absolut inte går att negligera att en pubkväll blev "förstörd" av kivnnor som ville diskutera, och att det skrivs krönikor som är profeministiska (vilket inte är samma sak som manshatande om jag får be) och en protestdesmonstration i canada, det gör det ju också helt oomöjligt för er att samla er under mansfanan. I see.
"Allt åt alla" är en fascist-organisation, inte en "profeministisk krönikör” som "ville diskutera".
Dina argument funkar ju åt båda hållen. "Jag förstår att det är ett enormt motstånd att kvinnor inte glider in som VD utan ansträngning hur som helst" och så vidare.
Citat:
Denna var det jag ansåg du fegade dig ur....så ingen.
Jag frågar igen: Du vet att man har skrivit nationella prov mer än en gång, va?
Citat:
Vi har hittat 2 länkar med statistik en från nationella prov från åk. 3 och en från åk 9.
Inget av dessa bekräftar ditt påstående. Titta själv. Du verkar som sagt ha glömt bort det.
Jag frågar igen;
Du vet att man har skrivit nationella prov mer än en gång, va?
Citat:
Pojkar skriver sämre på 2 delprov flickor skriver bättre på 4 och de skriver lika på 1 av 7 totalt inom matematik. Ändå sitter du och hävdar orättvisa att flickor får bättre betyg i matematik fast pojkarna skriver bättre. Nope det gör de inte.
För det första kan du sluta ljuga, det är väldigt otrevligt. Jag förstår att det är svårt när man inte har några argument. Jag har aldrig påstått "att flickor får bättre betyg i matematik fast pojkarna skriver bättre". Jag tänker inte citera mitt påstående en gång till.
För det andra, jag frågar igen;
Du vet att man har skrivit nationella prov mer än en gång, va?
För det tredje; jag har citerat hur mycket som helst som visar hur fel du har. Jag har citerat regeringens utredning, något som slår ditt googlande. Jag har citerat rubriken från din egen länk. Jag kan citera från nästan varje resultatrapport av de nationella proven. Exempel nedan.
För det fjärde: Att flickor för det mesta presterar bättre på proven betyder inte att de alltid gör det och alltid har gjort det, eller att pojkar inte betygsdiskrimineras, något du med din “matematiska logik” borde kunnat räkna ut vid det här laget. Särskilt när du fått regeringens egen utredning serverad i knät, och särskilt när alla mina OCH dina egna länkar innehåller just det påståendet.
Här har vi lite resultatrapporter från gymnasiet:
http://www.skolverket.se/bedomning/nationella-prov-bedomningsstod/gymnasial-utbildning/kursprov/resultat-av-kursproven/kursprovens-resultatrapporter
Citat från vt 2009 (pdf2317.pdf, sid 42)
Elevernas resultat på de produktiva och receptiva delproven räknades samman
till ett sammanfattande provbetyg. De manliga elevernas provbetyg var något
högre och det berodde framför allt på att de hade bättre resultat beträffande
hör- och läsförståelse och att resultaten på de produktiva delproven inte visade
några nämnvärda könsskillnader. Könsskillnaden är däremot i stort sett utraderad
beträffande det preliminära kursbetyget. Jämfört med provbetyget får kvinnorna
i större utsträckning än männen ett högre kursbetyg. Det är en tendens
som märkts även under föregående år (se tidigare rapporter från på Skolverkets
hemsida11). När hänsyn tas även till annat betygsunderlag tycks det ge utslag
till de kvinnliga elevernas fördel. I Skolverkets studie Könsskillnader i måluppfyllelse
och utbildningsval från 2006 diskuteras liknande frågor och möjliga förklaringar
till könsskillnaderna (www.skolverket.se).
Observera att detta inte är en engångseffekt.
För det femte; Tack för att du ger mig vatten på kvarnen. Precis som jag sa från början så både skiter du i mäns problem och ignorerar att de överhuvudtaget finns.
Citat:
Man betygsätter också mer än dessa prov.
No fucking shit.
Citat:
Tja har du en styrelse som jobbar med nån av dessa frågor så då vill du säkert ha det.
Men visst jag förstår ju nu att det inte intresserar dig alls. Så för säkerhets skull, så du är säker på att snoppen sitter som den ska, så bör du kanske alltid kvotera in män.
Där kom könsorganet med också. Typiskt er sexistiska feminister, ni förnekar er aldrig.
Citat:
Menar du att de skulle vara mindre startade av kvinnor för att de är från förra sekelskiftet?
Nej, det menar jag inte.