Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
1. All feminism är inte marxistisk, tramsigt antagande, skärp dig. Du har liberal feminister vid makten nu, är de kanske marxister?
Nej, all feminism är inte marxistisk, det är helt rätt. Jag pratar om den rådande feminismen som den existerar idag, definierad av makt och media.
Vilka liberala feminister menar du att vi har vid makten?
Citat:
2. feminsiter jobbar för att kvinnor ska erhålla lika livsvillkor som män har. Mansfrågor och kivnnofrågor är dessutom oftast inflätade i varandra så hjälper man kvinnor så förbättrar man oftast för männen i samma veva.
Ja, det är ju vad ni påstår, men det är som sagt inte sant. Feminister jobbar för att tillskansa sig fördelar som ingen man har.
Citat:
3. Extremt få manshatande feminister du. Ytterligare skitsnack. Du pratar precis med en som råkar gilla killar rätt mycket.
Det var ju bra att du inte går omkring och hatar killar.
Lady Dahmer driver Sveriges största feministblogg skriver "Manlighet är vår största folksjukdom".
Gudrun Schyman känner du säkert till och att hon anser mig vara en Taliban.
Alla arga feministkrönikörer som två gånger i veckan skriver i media att män (eller "gubbslem" som vi också kallas) borde hålla käften, flytta på oss eller helt enkelt aldrig födas.
Och så vidare bland höga beslutsfattare och makthavare. Jag har givit otaliga exempel förr och det finns tusentals. Orkar inte fler just nu.
Det finns ytterst få exempel på motsatsen, män med makt som uttalar sig offentligt om kvinnor på samma sätt.
Istället pyr hatet bland anonyma forum.
Citat:
Därför att jag ansåg mig just bevisat att jag hade rätt i denna sak och finner inte att de tär något mer att diskutera., Men visst vill du harva vidare så go ahead.
Haha, du är för rolig. Jaja, jag låter övriga läsare avgöra vem som hade rätt.
Citat:
Well, vänta i ca 10-20 år till så kommer nog situationen vara ungefär lika. (VD-poster)
Ja? Hur lång tid brukar det ta för någon att bli VD? En vecka?
Citat:
nej för att feminister nog inte anser att just mäns problem är värre än vad kvinnors fortfarande är.
Jaså, det säger du? Förvånad jag blir.
Att män har det värre inom
nästan alla områden i samhället är inget problem. Jag fetstilar "nästan" så du säkert skall se att jag skrev ordet "nästan". Man vet ju aldrig.
Citat:
Och som sagt inget som hindrar att ni själva tar tag i er egen sak
Du menar förutom staten, media, "Allt åt alla" och liknande fascistorganisationer?
Citat:
annars får ni hoppa in i feminismen och rumstrera om lite. Det går också, men säkert är att sitta här och gnälla lär inte hjälpa.
Jag gnäller inte. Jag har ett ypperligt liv och bekymrar mig inte. Jag bara tycker det är roligt att avslöja era dåliga lögner.