Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-29, 17:49
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Varför frågar du inte bara vad folk på flashback tjänar? Alla har 50.000 i månaden här.

Allvarligt, får jag fråga hur gammal du är?

JämO (dvs den myndighet som arbetade med just jämställdhet) gick igenom 700.000 jobb och fann ingenting.

Du länkar till en skitsida där folk själva får ljuga ihop sin lön och meriter och bygger din statistik på runt 20 svar!
20 är lite klent kan jag erkänna, dock finns det yrken med uppåt 500 svar. Jurist tillexempel.

http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Jurist-1067

Oj. Det såg ljust ut.

Lönestatistik är anonymt och det finns ingen poäng med att ljuga, men att någon enstaka person skulle få för sig ljuga kan man ju aldrig veta. Att dessa personer skulle påverka en undersökning på 500 är dock högst osannolikt. Hela världen kretsar för övrigt inte kring flashback, alla är inte som ni.
Citera
2014-04-29, 17:52
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
så hela din indignation grundar sig på resultatet just vårterminen 2009 i engelska på gymnasiet? eller?
Nej, inte på något sätt överhuvudtaget. Min "indignation" grundar sig på att feminister ljuger när de påstår att de jobbar för lika villkor. Folk får, enligt mig, vara sexistiska marxister hur mycket de vill, men att påstå att man jobbar för jämställdhet när man i själva verket är en manshatande fascist är vad som får folk att hata feminister.

För övrigt kollade jag några grundskolerapporter snabbt och hittade samma resultat både 2008 och 2011, med reservation för att jag bara skummade texten.
Citat:
Om vi skulle diskutera någonting väsentligt istället för att bläddra runt i detaljerna.
Så nu passar det att sluta "bläddra runt i detaljerna"? Varför har du tjatat fram tills nu då?
Citat:
Så har du här min syn på utbildningsproblemen vi har idag.
Ja, det var ju trevligt och jag kan säkert hålla med om mycket i vad du skrev där.

Det ändrar förstås inte att man kan ge liknande svar till "problemet" med att inte 50% av alla VD är kvinnor, och det ändrar inte alls det faktum att feminister inte är intresserade av mäns problem överhuvudtaget.
Citat:
Blir inte ett sunt samhälle om 80% av alla jurister i framtiden blir kvinnor. Tycker inte ens jag så feminist jag är.
Så länge folk sköter sitt jobb så bryr jag mig inte om deras kön. Om de alla är feminister är det dock lika oroande som om alla nämndemän skulle vara sverigedemokrater. Vi vet ju redan att en viss feministisk åklagare tycker det är bra om oskyldiga män får sitta i fängelse lite då och då, typ.
Citat:
Nå? överens nu?
Mer än innan iallafall.
Citera
2014-04-29, 17:57
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grumgrum
20 är lite klent kan jag erkänna, dock finns det yrken med uppåt 500 svar. Jurist tillexempel.
Och? De där siffrorna säger absolut ingenting. Vad är "jurist" för yrke ens en gång?
Citat:
Lönestatistik är anonymt och det finns ingen poäng med att ljuga
Det brukar enkäter om antal sexpartners också vara, ändå lyckas män alltid ha fler kvinnliga partners än kvinnor ha manliga partners.

Förklara hur det går till om alla talar sanning.
Citat:
men att någon enstaka person skulle få för sig ljuga kan man ju aldrig veta. Att dessa personer skulle påverka en undersökning på 500 är dock högst osannolikt. Hela världen kretsar för övrigt inte kring flashback, alla är inte som ni.
Du kan argumentera dig blå om du vill: "Lönestatistik.se" är på inget sätt någon referens för lönediskriminering.
Citera
2014-04-29, 18:04
Medlem
[quote=Celeno|48577867]
Citat:
Nej, inte på något sätt överhuvudtaget. Min "indignation" grundar sig på att feminister ljuger när de påstår att de jobbar för lika villkor. Folk får, enligt mig, vara sexistiska marxister hur mycket de vill, men att påstå att man jobbar för jämställdhet när man i själva verket är en manshatande fascist är vad som får folk att hata feminister.

För övrigt kollade jag några grundskolerapporter snabbt och hittade samma resultat både 2008 och 2011, med reservation för att jag bara skummade texten.

Trams.
1. All feminism är inte marxistisk, tramsigt antagande, skärp dig. Du har liberal feminister vid makten nu, är de kanske marxister?
2. feminsiter jobbar för att kvinnor ska erhålla lika livsvillkor som män har. Mansfrågor och kivnnofrågor är dessutom oftast inflätade i varandra så hjälper man kvinnor så förbättrar man oftast för männen i samma veva.
3. Extremt få manshatande feminister du. Ytterligare skitsnack. Du pratar precis med en som råkar gilla killar rätt mycket.

Citat:
Så nu passar det att sluta "bläddra runt i detaljerna"? Varför har du tjatat fram tills nu då?

Därför att jag ansåg mig just bevisat att jag hade rätt i denna sak och finner inte att de tär något mer att diskutera., Men visst vill du harva vidare så go ahead.

Citat:
Ja, det var ju trevligt och jag kan säkert hålla med om mycket i vad du skrev där.

Det ändrar förstås inte att man kan ge liknande svar till "problemet" med att inte 50% av alla VD är kvinnor, och det ändrar inte alls det faktum att feminister inte är intresserade av mäns problem överhuvudtaget.

Så länge folk sköter sitt jobb så bryr jag mig inte om deras kön. Om de alla är feminister är det dock lika oroande som om alla nämndemän skulle vara sverigedemokrater. Vi vet ju redan att en viss feministisk åklagare tycker det är bra om oskyldiga män får sitta i fängelse lite då och då, typ.

Mer än innan iallafall.

Well, vänta i ca 10-20 år till så kommer nog situationen vara ungefär lika. (VD-poster)
nej för att feminister nog inte anser att just mäns problem är värre än vad kvinnors fortfarande är.
Och som sagt inget som hindrar att ni själva tar tag i er egen sak, annars får ni hoppa in i feminismen och rumstrera om lite. Det går också, men säkert är att sitta här och gnälla lär inte hjälpa.
Citera
2014-04-29, 18:06
Medlem
Zaco666s avatar
Citat:
Inte jag. Blev du? Vem är "vi"? Jag är skeptisk till att det finns något "vi" här, jag är ingen galen feminist.

Jaha. Låt mig citera vad jag själv skrev till en annan galen feminist alldeles nyligen:

Låter som att det påståendet fortfarande stämmer.

Liksom att det finns ALLA möjligheter för kvinnor att bli IT-tekniker eller starta sina egna bolag.

Edit: Jag måste tacka dig för att du på ett ypperligt tydligt sätt exemplifierar feministernas galna logik och ger mig en bra källa att hänvisa till när de påstår att de står för jämlikhet mellan könen. Tack igen!

Oj oj, här var det taggarna utåt minsann. Jag kan riktigt känna din ilska hela vägen hit!
Kul att du valde att undvika hela biten med kvinnojourer och skyddade boenden då den statistiken presenterades. Men det är klart att män också har problem. Alla har problem i livet, men jag antar att jag är en aning yrkesskadad då jag jobbar inom vården och har sett en hel del våld och hot mot kvinnor. Har dessutom en mor som under många år jobbat som socialarbetare och där bevittnat ett och annat...
Citera
2014-04-29, 18:13
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Och? De där siffrorna säger absolut ingenting. Vad är "jurist" för yrke ens en gång?

Det brukar enkäter om antal sexpartners också vara, ändå lyckas män alltid ha fler kvinnliga partners än kvinnor ha manliga partners.

Förklara hur det går till om alla talar sanning.

Du kan argumentera dig blå om du vill: "Lönestatistik.se" är på inget sätt någon referens för lönediskriminering.
Givetvis kan man använda det som källa. Det är en undersökning. Kan du för övrigt förklara VARFÖR män har högre medellön på varenda yrke, i undersökningar på minst 100 personer där både män och kvinnor deltagit? Varför?
Citera
2014-04-29, 18:13
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Att som vuxen människa helt ställa sig under ekonomiskt beroende av en annan människa är aldrig speciellt smart. Varken i starkt konservativa religiösa samhällen eller i våra västerländska.
Även i muslimska eller kristna samhällen så existerar ex. skilsmässor, relationsvåld, dödsfall, arbetslöshet och sjukdom.
Så rent objektivt sett är det rent korkat att inte se till att bägge parter i en relation äger förmågan klara sig ekonomiskt av egen kraft.

Kvinnor som hellre vill gå hemma än jobba borde tänka ett steg till och då kräva att mannen lägger undan lika mycket pengar även till hennes framtid som är hennes helt ( alltså inget han kan snatta tillbaka i händelse av skilsmässa) visst då jämnar det väl ut sig. Men jag som människa hade ändå krympt mentalt om jag skulle tvingas enbart gå hemma. Verkar också korkat att fäder inte ser värdet av att komma sina barn nära.

Och läs rätt!
Ett förlöjligande av religion och inget annat. (jag har ytterligt svårt att fördra dogmatiska religioner)
Och starkt religiöst indoktrinerade människor finner du oftast utomlands.

Fetade:
Say what?
Om jag skulle bli ihop med dig och bara vilja vara ledig för att vara nära mitt barn. Borde jag tänka ett steg längre och kräva att du lägger undan en del av din lön till mig? Som jag kan använda till något högst personligt senare? Öl.

Man behöver inte likställa alla män med sitt senaste ligg bara för att man har knullat med fel kille. Däremot borde man lära sig lite om självkritik och vad det kan vara bra för om man vill uppnå något annat än det resultat man fått utav sitt tidigare agerande..

Har du skaffat barn med en kille som inte vill vara hemma alls med barnet så skulle du väl tänkt på det innan? Frågat honom hur han ställer sig till att ta hand om sitt barn..
Jaha, du vill inte ta hand om ditt framtida barn? Hej då. Scott Walter kräver faktiskt mer.
Om han ljuger. Drygt. Bara att bita i det sura äpplet. Eller starta en rörelse mot lögnare..
Jag skulle dock gärna skicka iväg dig på jobb och själv stanna hemma med knodden.
Hela perioden denne behöver det..
För barnet skulle ge mig mer än en karriär någonsin skulle kunna göra.
Vi kanske ska dejtas?

Antagligen har du kommit i kontakt med män av, i dont give a fuck mentalitet eftersom du tänder på dessa herrar.
Då får man leva med konsekvenserna av sin upphetsning över något "typiskt" manligt.
Det är du och ditt kön som borde ta ett allvarligt snack med varandra. Om konsekvenser av sitt handlande. Uppfostra fittan
Om jag nu utgår utifrån det du skriver. "Verkar också korkat att fäder inte ser värdet av att komma sina barn nära."

När de männen som skulle vara väldigt närvarande föräldrar knappt får knulla pga sin "mesighet" och saknad av social status, är det nog dessa klagande tjejers val av partner det hela sitter i? De tjejer som tänkt efter innan dom knullar klagar aldrig. De killar som tänkt efter innan dom knullar klagar aldrig. Båda könen är kapabla till att tänka, tror jag iaf

Jag kan ju inte klaga på pizzor för att jag blir fet och får hjärtproblem.
Det är mitt val att köpa massor med pizzor istället för att gå på ett lite sundare men tråkigare alternativ.
Och att jag är för fet för att orka ta ansvaret över att bära ut pizzakartongerna när jag blivit lämnad av pizzabudet.
Då ringer jag pizzabagaren och skäller istället?
Like this:
Kom och hämta pizzakartongerna för fan. Ta ditt jävla ansvar för vad du gjorde mot mig. Vadmenarduva? Jag bara baka pizza killen. Det moste do förståttva? Vill do beställa?
Jo, jag tar en inbakad Hawaii med två bearnaise och en stor cola
Citera
2014-04-29, 18:21
Medlem
grumgrums avatar
Kvinnors löner, omräknade till heltidslöner, är i genomsnitt ca 17 procent lägre än männens. Skillnaden har varit ungefär densamma den senaste 20 åren, trots en total politisk enighet om det önskvärda i ökad jämställdhet på löneområdet. De omfattande insatserna i form av lagstiftning och propaganda tycks inte ha satt nämnvärda spår i lönerelationerna mellan könen.
(Statistiska Centralbyrån)

Sammanfattningsvis var den ojusterade skillnaden mellan mäns och kvinnors medianårslön 22% bland OECD-länder år 1996, men minskade till 18% år 2006.[1] Inom EU var den ojusterade skillnaden mellan mäns och kvinnors livsinkomst 17,5% år 2008.[2]

I Sverige var den ojusterade skillnaden 16% år 1999 och 14% år 2012.[1] Det oförklarade eller justerade lönegapet är mellan 1% och 7% i Sverige för samma arbete, beroende på hur och vad man mäter. Se nedan.
(Wikipedia)

Skillnaderna mellan kvinnors och mäns löner är allt ifrån någon hundralapp till flera tusen kronor i månaden. De här skillnaderna syns tydligt i Visions lönestatistik över anställda i Sveriges olika kommuner. De största löneskillnaderna mellan kvinnor och män inom samma yrke finns bland chefer. Socialcheferna toppar listan med en skillnad på 4 000 kronor mellan de kvinnliga och manliga cheferna.

Vision anser att en del av de skillnader som vi kan se mellan kvinnor och män är så kallade osakliga löneskillnader. Personer som är lika kvalificerade och kompetenta får sämre lön enbart på grund av kön.

De osakliga löneskillnaderna som finns bygger till stor del på traditioner, värderingar och attityder, där kvinnor ofta värderas lägre. Genom att bland annat arbeta med lönekartläggning gör vi skillnaderna synliga och därmed möjliga att förändra. Arbetsgivaren är enligt lag skyldig att genomföra lönekartläggningar. Vision uppmärksammar och sätter press på arbetsgivare som struntar i lönekartläggningar och därmed bryter mot Diskrimineringslagen.
(Vision.se)

http://www.saco.se/forskning--kunskap/vi-arbetar-med/lon-och-livslon/olika-kon-olika-lon/
Citera
2014-04-29, 18:22
Medlem
Celenos avatar
Citat:
1. All feminism är inte marxistisk, tramsigt antagande, skärp dig. Du har liberal feminister vid makten nu, är de kanske marxister?
Nej, all feminism är inte marxistisk, det är helt rätt. Jag pratar om den rådande feminismen som den existerar idag, definierad av makt och media.

Vilka liberala feminister menar du att vi har vid makten?
Citat:
2. feminsiter jobbar för att kvinnor ska erhålla lika livsvillkor som män har. Mansfrågor och kivnnofrågor är dessutom oftast inflätade i varandra så hjälper man kvinnor så förbättrar man oftast för männen i samma veva.
Ja, det är ju vad ni påstår, men det är som sagt inte sant. Feminister jobbar för att tillskansa sig fördelar som ingen man har.
Citat:
3. Extremt få manshatande feminister du. Ytterligare skitsnack. Du pratar precis med en som råkar gilla killar rätt mycket.
Det var ju bra att du inte går omkring och hatar killar.

Lady Dahmer driver Sveriges största feministblogg skriver "Manlighet är vår största folksjukdom".

Gudrun Schyman känner du säkert till och att hon anser mig vara en Taliban.

Alla arga feministkrönikörer som två gånger i veckan skriver i media att män (eller "gubbslem" som vi också kallas) borde hålla käften, flytta på oss eller helt enkelt aldrig födas.

Och så vidare bland höga beslutsfattare och makthavare. Jag har givit otaliga exempel förr och det finns tusentals. Orkar inte fler just nu.

Det finns ytterst få exempel på motsatsen, män med makt som uttalar sig offentligt om kvinnor på samma sätt.

Istället pyr hatet bland anonyma forum.
Citat:
Därför att jag ansåg mig just bevisat att jag hade rätt i denna sak och finner inte att de tär något mer att diskutera., Men visst vill du harva vidare så go ahead.

Haha, du är för rolig. Jaja, jag låter övriga läsare avgöra vem som hade rätt.
Citat:
Well, vänta i ca 10-20 år till så kommer nog situationen vara ungefär lika. (VD-poster)
Ja? Hur lång tid brukar det ta för någon att bli VD? En vecka?
Citat:
nej för att feminister nog inte anser att just mäns problem är värre än vad kvinnors fortfarande är.
Jaså, det säger du? Förvånad jag blir.

Att män har det värre inom nästan alla områden i samhället är inget problem. Jag fetstilar "nästan" så du säkert skall se att jag skrev ordet "nästan". Man vet ju aldrig.
Citat:
Och som sagt inget som hindrar att ni själva tar tag i er egen sak
Du menar förutom staten, media, "Allt åt alla" och liknande fascistorganisationer?
Citat:
annars får ni hoppa in i feminismen och rumstrera om lite. Det går också, men säkert är att sitta här och gnälla lär inte hjälpa.
Jag gnäller inte. Jag har ett ypperligt liv och bekymrar mig inte. Jag bara tycker det är roligt att avslöja era dåliga lögner.
Citera
2014-04-29, 18:22
Medlem
Somatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grumgrum
Givetvis kan man använda det som källa. Det är en undersökning. Kan du för övrigt förklara VARFÖR män har högre medellön på varenda yrke, i undersökningar på minst 100 personer där både män och kvinnor deltagit? Varför?

Nej.

Inte om du vill bli tagen på allvar.
Citera
2014-04-29, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Fetade:
Say what?
Om jag skulle bli ihop med dig och bara vilja vara ledig för att vara nära mitt barn. Borde jag tänka ett steg längre och kräva att du lägger undan en del av din lön till mig? Som jag kan använda till något högst personligt senare? Öl.

Man behöver inte likställa alla män med sitt senaste ligg bara för att man har knullat med fel kille. Däremot borde man lära sig lite om självkritik och vad det kan vara bra för om man vill uppnå något annat än det resultat man fått utav sitt tidigare agerande..

Har du skaffat barn med en kille som inte vill vara hemma alls med barnet så skulle du väl tänkt på det innan? Frågat honom hur han ställer sig till att ta hand om sitt barn..
Jaha, du vill inte ta hand om ditt framtida barn? Hej då. Scott Walter kräver faktiskt mer.
Om han ljuger. Drygt. Bara att bita i det sura äpplet. Eller starta en rörelse mot lögnare..
Jag skulle dock gärna skicka iväg dig på jobb och själv stanna hemma med knodden.
Hela perioden denne behöver det..
För barnet skulle ge mig mer än en karriär någonsin skulle kunna göra.
Vi kanske ska dejtas?

Antagligen har du kommit i kontakt med män av, i dont give a fuck mentalitet eftersom du tänder på dessa herrar.
Då får man leva med konsekvenserna av sin upphetsning över något "typiskt" manligt.
Det är du och ditt kön som borde ta ett allvarligt snack med varandra. Om konsekvenser av sitt handlande. Uppfostra fittan
Om jag nu utgår utifrån det du skriver. "Verkar också korkat att fäder inte ser värdet av att komma sina barn nära."

När de männen som skulle vara väldigt närvarande föräldrar knappt får knulla pga sin "mesighet" och saknad av social status, är det nog dessa klagande tjejers val av partner det hela sitter i? De tjejer som tänkt efter innan dom knullar klagar aldrig. De killar som tänkt efter innan dom knullar klagar aldrig. Båda könen är kapabla till att tänka, tror jag iaf

Jag kan ju inte klaga på pizzor för att jag blir fet och får hjärtproblem.
Det är mitt val att köpa massor med pizzor istället för att gå på ett lite sundare men tråkigare alternativ.
Och att jag är för fet för att orka ta ansvaret över att bära ut pizzakartongerna när jag blivit lämnad av pizzabudet.
Då ringer jag pizzabagaren och skäller istället?
Like this:
Kom och hämta pizzakartongerna för fan. Ta ditt jävla ansvar för vad du gjorde mot mig. Vadmenarduva? Jag bara baka pizza killen. Det moste do förståttva? Vill do beställa?
Jo, jag tar en inbakad Hawaii med två bearnaise och en stor cola

Orkade inte riktigt läsa hela...
men..
barn är ett gemensam angelägenhet. Det kostar att ha barn alltså får bägge som är ansvariga betala för vad det kostar. Därför du har något som heter försörjningsplikt.
I kostnaden ligger också att det kostar den part som är hemma med barnet mest, pensionspoäng samt lön (deltid). Så ja, tar jag den tid du egentligen skulle ta med din egen unge så bör du betala mig. Könet spelar ingen roll.
Citera
2014-04-29, 18:27
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somaton
Nej.

Inte om du vill bli tagen på allvar.
Gå och lek viktig någon annanstans.

Eller svara på min fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera