2014-04-27, 13:41
Medlem
Vilken prisklass ska man lägga sig på för att få bra kvalite? Vilka affärer har bäst kvalite? Vilka har sämst? Vad bör jag tänka på när jag anlitar någon för att lägga laminatgolvet?

ps vet ej om tråden ligger rätt. Mod får gärna flytta tråden.
Citera
2014-04-27, 14:37
Medlem
Jag tycker Byggmax för 100 kr och uppåt är helt ok för enklare utrymmen. Annars kan du gå upp en 50-lapp. Idag håller så gott som alla laminatgolv ok kvalitet. Är du beredd att lägga runt 200 kr per kvadrameter får du hyfsad parkett på både Byggmax och Hornbach. Anlitar du någon så se till att dom använder ljuddämpningsfoam av bra kvalitet och inte den allra billigaste sorten.
Citera
2014-04-27, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalmeristen
Jag tycker Byggmax för 100 kr och uppåt är helt ok för enklare utrymmen. Annars kan du gå upp en 50-lapp. Idag håller så gott som alla laminatgolv ok kvalitet. Är du beredd att lägga runt 200 kr per kvadrameter får du hyfsad parkett på både Byggmax och Hornbach. Anlitar du någon så se till att dom använder ljuddämpningsfoam av bra kvalitet och inte den allra billigaste sorten.

Är ljuddämpningsplasten som följer med laminatgolvet inte tillräcklig? Det är stora ojämnheter på det linoliumgolv som jag ska lägga över.Alltså jag vill ha laminatgolv över linoliumgolvet
Citera
2014-04-27, 14:51
Medlem
Jag köpte laminatgolv från Pergo när jag bytte alla golv i min lägenhet, hyffsat billigt och blev rekommenderad det både av golvläggaren och diverse forum.

Här kan du se några alternativ: http://www.fyndmax.se/categories_lis..._4091&limit=60

Gratis frakt också.

Själv körde jag detta golv: http://www.fyndmax.se/p/golv-3782/la...ik-3-stav.html
Citera
2014-04-27, 18:08
Medlem
Jag har aldrig sett att det följer med foam till laminatgolv utan det får man köpa extra. Jag tror jag har sett laminatgolv med något ljuddämpningsmaterial pålimmat men då var det in den högre prisklassen. Hornbach har ett grönt foam på rulle som finns i 2mm och 3mm tjocklek som fungerar bra utan att bli alltför dyrt, kommer tyvärr inte ihåg namnet. Men undvik den där vita tunna sorten som kostar typ 79 kr rullen på Byggmax eller IKEA. Hornbach är mitt bästa tips. Utan bra foam på ett så dåligt underlag kommer du att få stegljud typ brädorna smäller när du går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in