2014-04-27, 20:27
Medlem
RolleWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Så pass vanligt är det inte att skottskadade människor kliver in på olika akuter i Sverige, att det skulle spela någon större roll vart i landet man gör det. Speciellt inte om man är bosatt i Stockholm och helt plötsligt dyker upp på en akut i Gävle med ett hål i foten.
Vid skottskador tillkallas ju polisen direkt, och även om man inte lämnat en pöl blod på brottsplaten, sä kommer man länkas ihop med det endå. Så att du tar den närmsta akuten eller akuten som ligger så långt bort det går, spelar ingen större roll

Alltså , nu är det ju inte så att vi alla är dömda förbrytare = ingen igenkännlig DNA .

Men det vad ju också en massa vittnen i lokalen som kanske såg någon som fick en kula i foten,,
Maskerad eller ej !
Citera
2014-04-27, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baldo
Så du menar att om jag kliver in skottskadad med en någorlunda förklaring i Gävle imorgon, så kommer de länka det mot det som hände i Skogås?

Ja det behövs inte särskilt hög intelligens för att fatta att det är någon koppling till en skottlossning om en civil person kommer in och har en kula i foten...Fast om poliskåren har rökat hasch och haft en hård påsk så kanske dom nöjer sig med ett urinprov...
Citera
2014-04-27, 20:37
Medlem
Mixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleWest
Alltså , nu är det ju inte så att vi alla är dömda förbrytare = ingen igenkännlig DNA .

Men det vad ju också en massa vittnen i lokalen som kanske såg någon som fick en kula i foten,,
Maskerad eller ej !

DNA har sparats vid födseln vid blodprov om inte föräldrarna sagt ifrån
Citera
2014-04-27, 20:37
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:

Maskerad eller ej !

Men personen som klev in på Bakfickan med en puffra och sköt en person i ryggen och en i halsen
har säkerligen varit i klammeri med rättvisas förut.

Sen har ju snuten DNA från krogen och kommer killen in med en skottskada så lär dom snuten
vara intresserade att få höra hans historia samt rota runt lite med topsen så oavsett om han mot förmodan är en förstagångsförbrytare eller ej så kan polisen matcha hans DNA mot det på brottsplatsen.
Citera
2014-04-27, 20:38
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:

Maskerad eller ej !

Jo, men även om det inte finns vittnen eller blod, så kommer ens chanser att komma undan inte direkt öka genom att man åker 30 mil och klivet in på akuten. Det är det jag menar.
Så pass vanligt är det fortfarande inte med skottskador som bara trillar in att det inte går att binda det till vissa händelser.
Citera
2014-04-27, 20:42
Medlem
Super-Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorthaur
Han är inte blatte

Är han Vingmutter ( Polack) som Bartek?
Citera
2014-04-27, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bundari
Ja det behövs inte särskilt hög intelligens för att fatta att det är någon koppling till en skottlossning om en civil person kommer in och har en kula i foten...Fast om poliskåren har rökat hasch och haft en hård påsk så kanske dom nöjer sig med ett urinprov...

Det kan vara en enkel jaktskada.

Hursomhelst, istället för att spela smart, försök förstå min poäng. Jag kräver för mycket av dig, jag vet, men försök förstå poängen.
Citera
2014-04-27, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Super-Swede

Jugge.
Citera
2014-04-27, 20:50
Medlem
Gorthaurs avatar
Citat:

svensk
Citera
2014-04-27, 20:52
Bannlyst
Citat:

Syrian.
Citera
2014-04-27, 20:53
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:

Hursomhelst, istället för att spela smart, försök förstå min poäng. Jag kräver för mycket av dig, jag vet, men försök förstå poängen.

Ja just det...

Citat:
Ursprungligen postat av Gorthaur
svensk

Svensk? på pappret då eller?

Citat:
Ursprungligen postat av haraldwin
Syrian.

Troll.
Citera
2014-04-27, 20:54
Medlem
Citat:

Jaktskada när han kommer in med träningskor och liknar ett White thrash leftover...

Jag förstr mycket väl din poäng men den är inte rimlig någonstanns...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in