Jag själv är ingen spenderare men ser ofta hur folk ofta spenderar väldigt höga summor (enligt mitt tycke). Jag började undra hur får dessa människor tag på så mycket pengar?
Exempelvis handlas det för kanske 10.000-20.000kr på nån galleria nån gång i månaden, ibland mer.
På matvaruaffären står folk och köar i stort sett varje dag och handlar för kanske ~1000kr.
Resor bokas för 30-50.000kr kanske 3 gånger om året.
Fabriksny bil varje/vartannat år.
Många pensionärer handlar svenska spels lotter/travspel för 300-500kr om dagen. (Jag har nämligen stått i kassa och sett fenomenet över några år)
Bara några exempel.
Det krävs inkomster för att kunna handla för de olika människorna på detta vis. Jag undrar om någon här handlar för många tusenlappar i snitt per månad och hur ni får tag på pengar?
Har ni lön på 30.000 efter skatt och bränner allt utom hyra+mat varje månad och sen lånar till resten som det inte räcker till?
Hus/bostadsrättsinnehavare som omvärderar huset/lägenheten varje år och lånar upp till det nya värdet och konsumerar upp allt?
Aktieägare som får utdelning varje år och lyckas ständigt pricka lågvärderade aktier och sälja högt?
Bedrägerier?
Hur gör ni? Vet ni kanske någon som gör något liknande?
Skriv!
Dela med er

Det är ett intressant fenomen.