2014-04-26, 18:53
Medlem
Tja, jag gr teknikprogrammet i gymnasiet och ska utbilda mig till pilot efter det. Jag undrar nu om de fr ha synliga tatueringar p t.ex. armen? Jag lste ngonstans att de inte fick ha synliga tatueringar eftersom det kan gra passagerare oroliga p ngot stt. Jag vill tatuera hela min verkropp inkl. hela min hgra arm ner till handlederna, jag vet att man skulle kunna tcka ver den med en lngrmad skjorta men skulle jag fortfarande kunna f jobb som pilot eller prioriterar arbetsgivarna de utan? tacksam fr svar

http://www.flygtorget.se/Forum/Detal...ID=1&ID=100209

https://answers.yahoo.com/question/i...7031430AAs5dJU
Citera
2014-04-26, 19:08
Bannlyst
Det lt ju mrkligt, det borde vl g att bara tcka ver med rocken som piloter brukar ha nr man gr till och frn planet? Sen vet jag inte vilken ldersgrupp som skulle bli nervsa av synen av tatueringar; inte 40-talister eller ungdomar iaf
Citera
2014-04-26, 21:29
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunterbucks
[...]
prioriterar arbetsgivarna de utan?
[...]
Klart de gr.

Att se respektabel ut r viktigt. Kunderna fr inte bli oroliga, d vljer de ett annat bolag nsta gng.
Du kanske kan lyckas dlja dem ett tag men frr eller senare r det antingen personalfest och verkroppen blottas eller s r det ngra timmar ver p ett pass till Kanariearna och skjortan ker av.
Kollegorna ser, men sger nog inget. Nr det s blir ngon som ska befordras eller f en attraktiv position s ligger du pyrt till.

Tnk ver dina prioriteringar.
Citera
2014-04-26, 21:36
Medlem
U-166s avatar
Flygbolagen har 1000tals villiga pilotaspiranter med mer pengar att slsa p att f jobbet n dig. Har du ngot som det anser bara vara lite mindre lmpligt kommer du sllas bort.
Citera
ClintMcPantss avatar

Moderatormeddelande

Postat av ClintMcPants 2014-04-26, 22:24
Medlem
Nu r vl fokus i denna trd p huruvida man kan f jobb efter avslutad utbildning, s vi skickar denna till A&A i stllet.

/Mod.
2014-04-29, 14:35
Medlem
user.1s avatar
Som ngon skrev, klart det gr att dlja men en lng trja eller rock. Sen s brukar vl inte passagerarna se piloten srskillt ofta frutom nr dom gr p planet? Och d har piloterna ofta p sig sina lngarmade kavajer. (Eller vad det nu r fr ngot)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in