Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-26, 18:21
  #1
Medlem
Hej.

Jag håller på att starta en svensk sajt som hjälper personer med att göra övergången till att arbeta professionellt på nätet genom att starta ett digitalt marknadsföringsföretag och bli vinst drivande under mindre än ett år och visar dem hur det går till.

Ett digitalt marknadsföringsföretag i denna meningen är ett företag som är helt baserat nätet utan lokaler eller liknande. Det vill säga att den ända fysiska utrustningen är en laptop och en internet uppkoppling. Metoderna kan vara i form av att marknadsföra andra företagsprodukter mot att få 30-60% provisioner, att sälja genom dropshipping, driva en inkomst genererande blogg, driva en webbshop eller annat liknande.

För att starta diskussionen börjar jag med att lite bakgrund:

För år sedan åkte jag till London. Jag var sliten i mitt jobb som försäljare och kände att jag behövde variation. Jag var tokless på att ringa kalla kunder dag ut och dag in.

Jag hade ett par idéer om vad jag ville göra. Dels så vill jag uppleva storstadslivet och dels vill jag upptäcka ett sätt att göra det som jag då drömde om. Uppriktigt sagt var jag ganska osäker på vad det egentligen var. Jag hade en viss uppfattning men inte så mycket mer än så. Däremot var jag säker på att jag ville komma bort från det dagliga livet ett tag och hade inspirerats från flera hålla av bland annat böcker jag läst, personer jag träffat och händelser jag varit med om.

Året innan hade jag varit och rest som backpacker i Thailand. Kanske saknade jag det men jag ville också något annat. Kanske var min dröm om att driva ett eget företag, skapa något storslaget, hjälpa andra, tjäna massor med pengar och etablera mer tillgänglighet och valmöjlighet i mitt liv.

När jag kom till London var jag väldigt inspirerad av att jag läst de berömda böckerna 4-Hour Work Week och Rich Dad Poor Dad som jag köpt när jag var i Thailand på mitt thaiboxning gym under sista månaden på resan.

För er som inte vet vad det är för böcker så bygger den ena på tidsoptimering och parentoprincipen. Genom att fokusera uteslutande på inkomst producerande aktiviteter kan man åstadkomma extraordinära resultat med hjälp av internet och en företagsanda för att slutligen designa en tidsrik och intresse grundad livsstil.

Den andra bygger på att man skapar förhållanden där man går från att jobba för pengar som anställd till att låta pengarna jobba själv lite som en investerare gör när de har cashflow i form av hyra från deras själv ägda fastigheter. Samma princip kan användas för att skapa cashflow som digital entreprenör på internet.

Jag hade en oklar dröm och höga ambitioner. Men det i tankarna åkte jag till London för att se om jag kunde hitta några möjligheter som kunde leda till något.

Upptäcksresan i Thailand som jag gjorde med liknande motiv var väldigt givande och Londonresan hade stor potential. Jag tänkte att genom att träffa människor jag aldrig träffat med nya idéer, människor som jag aldrig kommer träffa utan att ta steget till resan kan jag lyckats leda in mitt liv på en mycket mer spännande väg än tidigare.

När jag anlände till Kings Cross under försommaren och vandrade genom den enorma folkmassan och det ständiga sorlet av brittiska röster hade jag bestämt mig för att börja resan i London med att ta livet med en nypa salt och ha så kul jag bara kunde genom att utbilda mig till bartender under en månad.

Det var egentligen en reservplan för att kunna resa vidare ut i världen. Jag tänkte: Vad är bättre än att vara bartender om man vill kunna resa runt i världen med jobbet när bartenders behövs världen över? Om det fanns något bättre sätt ville jag inget mer än att få reda på det. Tanken var även att så småningom starta företag. Kanske öppna en bar, en webbshop, franschise eller ett affiliate företag.

Efter utbildningen slut bodde jag på ett trevligt ställe med utsikt över London Eye. Det var en litet enkelt rum eftersom jag levde på en budget och ville bo supercentralt. Det var viktigare vilka jag bodde med än hur jag bodde.

Jag hade lägenhetskamrater från världen över och stora möjligheter att se tänka och se från ett nya perspektiv. Genom de nya kontakterna jag lärde känna där började få upp ett intresse för att tjäna hela min inkomst på nätet. Jag insåg vilken enorm potential det fanns i det sättet att jobba och driva företag.

Jag visste hur tufft det skulle vara om jag ville starta ett traditionellt företag och hade det inte varit för reslusten hade jag lätt kunnat göra en uppoffringen. Jag visste att det krävs en väldigt stor uppoffring av tid och pengar och mest troligt många års dedikering och långa nätter av arbete en massa mer försäljning.

En av de kontakterna i london berättade om hur han lyckats att skapa tidsrik livsstil med en med en inkomst på en helt annan nivå än vad jag någonsin skulle kunna tjäna som bartender. Dessutom kunde jag resa samtidigt då man driver denna typ av digitalt företag enbart från sin laptop. Under de kommande månaderna lärde mig allt om att driva denna typen av digitalt företag. Det bästa med denna företagsformen var att de inte fanns något behov av behov av lokaler, stora investeringar, anställda och bäst av allt var att jag inte behövde göra några mer kalla samtal till motsträviga potentiella kunder. Allt tack vare internet.

Nu har det gått en lång tid sedan jag var i London. För dig som undrar hur jag gått tillväga så valde jag på rekommendation av mina kontakter, efterforskning och noga övervägande denna utbildningen http://thesixfigurementorship.com I efterhand kan jag ge den väldigt högt omdöme kvalitetsmässigt. Det ger den praktiska färdigheten som krävs för att driva ett digitalt marknadföringsföretag. Jag kan rekommendera den till alla andra som är seriösa och drivna och vill göra ett genombrott med att börja försörja sig på nätet professionellt från ruta ett och framåt.

Dela med er av era berättelser nu också!

Jag är nu i planeringsfasen och söker hjälp att få vissa frågor besvarade för att kunna sätta upp sajten på ett mer välgrundat sätt.

Jag har 4 frågor som jag vill ha besvarade:

#1: Om du funderar på att starta ett digital marknadsföringsföretag, Vad skulle ditt motiv till att välja just denna typen av företag vara?

#2: Om du driver ett digitalt företag, Vad är bakgrunden till att du i första början valde bort ett traditionellt företag/jobb för att arbeta på internet?

#3: Om du driver ett digitalt företag, Av vilken anledning valde du att driva en online företag framför ett traditionellt?

#4: Om du driver ett digitalt företag, Vad har det haft för betydelse i ditt liv att börja med detta?
Citera
2014-04-26, 19:04
  #2
Medlem
Varning: TS gör reklam för en scam (pyramidspel). Bara att googla "six figure mentors pyramid scheme" så ser ni själva. Tråd rapporterad, hur dumma tror du flashback är?
Citera
2014-04-26, 19:52
  #3
Medlem
Pyramidspel.

Alla bör hålla sig borta och inte ens tänka tanken på att kontakta TS, eller för den delen abonnera på någon form av medlemskap på sidan.
Citera
2014-04-26, 21:21
  #4
Medlem
Hur seriöst är det att bara gå in och kommentera och dra slutsatser utan att göra någon egentlig efterforskning...

Googla ordentligt och läs på innan ni kommenterar och dömer ut istället.

Jag bad om svar på frågorna så kom gärna med något konstruktivt.

Utbildningen jag gått jämförs med en universitetsutbildning är enastående i min mening.

http://www.examiner.com/article/digi...imate-training

Som med vilket företag som helst ska man inte ha för höga förväntningar oavsett hur du går tillväga om du startar på internet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback