Födelsemärken kan bildas då och då och jag har alltid varit full av dem hela livet, ofta små (1-2 mm), lite bulliga, en del har kliat. Inget konstigt med det.
Men detta nya är besynnerligt, och hade inte upptäckt det om jag inte bantar just nu, då kollar jag in kroppen runtom då och då så att säga. Har en väggtäckande spegel i sovrummet, har inte kollat min bak på några veckor, men nu fick jag en chock: 5-6mm stort födelsemärke precis mellan skinkorna upptill, och det har kommit till på bara några veckor. Jag fattar inte ens hur nåt kan växa så snabbt från ingenting. Det är helt platt, lite ojämnt, och vad jag kan se (svårt i en spegel) finns det lite mörkare fläck i den.
Vill verkligen inte springa till VC i hysteri för ett jäkla födelsemärke, kan detta vara normalt?
Om den nu har uppkommit så snabbt som du påstår tror jag inte det ar normalt overhuvudtaget. Du borde kolla upp det snarast. Låt det inte ta lång tid! For man vet ju aldrig vad det kan vara.
Okej, har liksom fobi att gå till vården med falskt alarm, hände i höstas med benet som var domnat och jag skämdes, men då går jag till jouren på måndag. Ska försöka mäta det och hålla koll under tiden. Tack för pussen
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!