2014-05-02, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneHutz
Nej. Men att offentligt propagera för intressen som motstrider företagets egna kan vara problematiskt. På samma sätt om du jobbar som ansikte utåt för Coca Cola men samtidigt gör reklam för Pepsi. Inget konstigt med det.

Men Radomir är ju delägare i svt. Det är alla som betalar skatt.
Citera
2014-05-03, 13:08
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Vad menar du? Inte försvarar väl du SD i alla idiothändelser. Eller ja justa ja, det gör ni ju.

Haha, du blir mer komisk för varje dag - jag röstar inte ens på SD- men det är förstås otänkbart i Bullen-hjärnan där det bara finns två steg: rätt och fel, ond och god. Minsta nyans eller komplexitet får hela huvudet att implodera i sig självt, och det blinkar error överallt.
Citera
2014-05-03, 13:16
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Haha, du blir mer komisk för varje dag - jag röstar inte ens på SD- men det är förstås otänkbart i Bullen-hjärnan där det bara finns två steg: rätt och fel, ond och god. Minsta nyans eller komplexitet får hela huvudet att implodera i sig självt, och det blinkar error överallt.

Än mer oförklarligt att du förvarar dom.
Citera
2014-05-03, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tardsowhat
För övrigt, vad är folkmord? Att man samlade massa folk på en hög o dödade? Eller är det ett försök till att utrota ett folk, jag är ganska säker att en "rasiwala" inte ens förstår ordet men hört någon säga det och nu upprepar det. Som vanligt i svensk jävla media när någon annan fattar åsikter åt en.
FN definierar detta som folkmord:

Folkmordskonventionens artikel 2 definierar folkmord, som:
" ... vilken som helst av följande gärningar begångna med uppsåt att förgöra helt eller delvis en nationell, etnisk, raslig eller religiös grupp, såsom

(a) Döda medlemmar av gruppen.
(b) Förorsaka allvarlig kroppslig eller mental skada på medlemmar av gruppen.
(c) Avsiktligt skapa sådana levnadsförhållanden för gruppen som förmodas åstadkomma dess fysiska utrotning i sin helhet eller i delar.
(d) Införa åtgärder som förhindrar födslar inom gruppen.
(e) Tvångsvis överföra barn från gruppen till en annan grupp.
Senast redigerad av 199011x 2014-05-03 kl. 14:12.
Citera
2014-05-03, 16:05
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:

Jag förstår att du tycker att det är oförklarligt, men när hela din världsbild tycks präglas av återvändsgränder och oförklarligheter så är det i ärlighetens namn knappast ovanligt?

Jag föreställer mig att Bullens intellekt påminner lite om gamla plattformspel till Sega Megadrive, där hjälten får hoppa mellan små svävande markbitar och undvika att falla ner.

Det finns således hos Bullen en tanke som går ihop "logiskt", men den sträcker sig bara en liten bit fram och slutar därefter i tomma luften när den antingen säger emot sig själv, eller blir orimlig. Bullen måste då hoppa över tomrummet till nästa plattform av ny "logisk" tanke som snart också den begränsas av sin egen orimlighet på samma sätt.

Det är därför människor som Bullen är så förtjusta i Twitter och vänsterrörelser. Där kan de stå bekvämt på samma lilla plattform och skrika ut sina slagord utan ifrågasättande, och slipper därmed det besvärliga intellektuella hoppandet.
Citera
2014-05-03, 16:22
Medlem
RupertSheldrakes avatar
Citat:

Detta är verkligen bullen i sitt esse! Först inser han (plötsligt) att det är möjligt att inte försvara någon fast man normalt sett är på dess sida (i detta fall en journalistkollega). Sedan när någon annan gör motsatt sak (försvarar en part man inte stödjer) är det fullkomligt obegripligt för honom! =)

Jag vet inte om det ens går att kalla det hela för syntax error. Vi talar snarare om total intellektuell härdsmälta. Samtidigt: vad vore flashback forum utan bullen? Det vore som division 5-fotboll utan självmål och snedsparkar!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in