2014-04-25, 21:56
Medlem
Hej, har ett problem som är väldigt jobbigt for mig.
Jag får gå på toa och pissa väldigt ofta, kan hålla mig i ca 2-3 timmar.
Även om jag inte har druckit speciellt mycket. Även om jag bara har druckit en klunk vatten på morgonen så får jag ändå gå på toa så ofta. Detta problem är väldigt jobbigt vilket gör att jag inte kan ha ett normalt socialt liv. För ca 1,5 år sedan så behövde jag bara gå på toa ca 2-3 ggr om dagen. Men nu är det ca, 10-18 per dag. Har varit på operation då dom kollade ifall det var något fel på min blåsa. Vilket det inte var. Dom förde in en kamera genom urinröret, kommer inte riktigt ihåg vad denna operation heter. Men dom kunde fylla min blåsa utan problem. Men problemet är inte att den inte kan fyllas normalt, utan att den fylls oerhört fort. Även om jag inte dricker nåt. Dricker jag mycket får jag gå på toa stup i kvarten. Kan gå 10 minuter sen är jag lika pissnödig igen. Har vart på läkarbesök med detta problem minst 5 gånger. Varje gång händer samma sak, pissprov & blodprov sen bli hemskickad. Hatar att inte kunna ha ett normalt socialt liv då man inte kan ta långa bilturer utan att behöva stanna. Det enda som faktist har hjälp en del med detta problem är cannabis. Då blev det lite bättre. Men vill inte gå hög hela tiden då cannabis är inte nåt jag vill bruka för mycket. Mer en social grej. Men vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Riktigt jobbigt problem. Från att kunna hålla sig i minst 6-7 timmar utan problem till 2 timmar. Vad är det för fel på mig???!
Citera
2014-04-25, 22:07
Medlem
Hur gammal är du? Har du kollat upp prostatan?
Citera
2014-04-25, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manzanito
Hur gammal är du? Har du kollat upp prostatan?

Fyller 19 i år. Och har aldrig kollat prostatan.
Citera
2014-04-25, 22:22
Medlem
Glazehs avatar
Kanske diabetes? Men tror inte man kommer upp till din nivå ändå
Citera
2014-04-25, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glazeh
Kanske diabetes? Men tror inte man kommer upp till din nivå ändå

Kanske borde ringa läkaren för ett diabetes test.

Men vi säger nu att jag har diabetes. Och får börja ta insulin, kommer det att hjälpa med besväret?
Citera
2014-04-25, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoWut
Fyller 19 i år. Och har aldrig kollat prostatan.

Okej, ingen gubbe eller medelålders man alltså. När man blir äldre är det vanligt att prostatan växer och trycker på urinblåsan. Detta sker även vid prostatacancer, men det kan vi nog gissa på att du inte har. Blodproven skulle i så fall visa på det då tror jag.
Citera
2014-04-25, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manzanito
Okej, ingen gubbe eller medelålders man alltså. När man blir äldre är det vanligt att prostatan växer och trycker på urinblåsan. Detta sker även vid prostatacancer, men det kan vi nog gissa på att du inte har. Blodproven skulle i så fall visa på det då tror jag.

Nej inte en gubbe hehe. Men får ringa läkaren och be om en tid. Men som sagt, om jag nu har diabetes och jag får insulin. Kommer det att hjälpa med mina urinbesvär.
Citera
2014-04-26, 04:01
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Överaktiv blåsa?

Finns medicin.
http://www.fass.se/LIF/product?userT...20040607007532

Ser att du skriver om problem med avföringen i en annan tråd - du måste söka läkare igen. Måste. Och berätta om alla dina problem, utelämna inget även om det är genant. Be om remiss till urolog eller skriv en egenremiss, om man kan det i ditt landsting. Nämn inte cb.
Citera
2014-04-26, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Överaktiv blåsa?

Finns medicin.
http://www.fass.se/LIF/product?userT...20040607007532

Ser att du skriver om problem med avföringen i en annan tråd - du måste söka läkare igen. Måste. Och berätta om alla dina problem, utelämna inget även om det är genant. Be om remiss till urolog eller skriv en egenremiss, om man kan det i ditt landsting. Nämn inte cb.

Såklart jag inte skulle nämna cannabis. Ska ringa läkaren nu på måndag och boka tid.
Tack för svaren, hoppas att det finns en lösning på detta.
Citera
2014-04-26, 13:55
Medlem
E.W.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoWut
Nej inte en gubbe hehe. Men får ringa läkaren och be om en tid. Men som sagt, om jag nu har diabetes och jag får insulin. Kommer det att hjälpa med mina urinbesvär.

Ja, till stor del i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in