2023-04-19, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Detta borde gälla
"Rekommendation. Vi rekommenderar därför alltid att du gör en skriftlig uppsägning (via e-post eller brev) som bevis på att du har sagt upp avtalet. Du kan även be operatören att skicka en bekräftelse på uppsägningen, där datumet för uppsägningen bekräftas, till din e-post eller med brev. Spara alltid en kopia av din skriftliga uppsägning och bekräftelsen på uppsägningen. Viktiga meddelanden som skickats med brev kan det därför också vara bra att skicka rekommenderat. "
https://telekomradgivarna.se/avsluta...0upp%20avtalet.

Mediokert larm där största delen av kostnaden går till alla dörrknackarsäljare. Installation sker av någon med flera veckors erfarenhet. Om du avslutar abonnemang hos dom går ditt larm inte att stänga när du försöker larma av utan det tjuter för fullt. Om man hotar med att avsluta tjänsten får du massor av rabatter. Riktigt skitföretag
Citera
2023-06-09, 18:36
Medlem
SilentVictorys avatar
Verisure hoppar på Woke-tåget och startar samarbete med RFSL https://www.aktuellsakerhet.se/rfsl-...d-pride-month/

Jag låter detta inlägg tala för sig själv vad RFSL är för en pervers organisation (FB) Varför så få i media som skriver om pedofilerna i RFSL/Pride? denna organisation får miljonbelopp av staten, lurar företagare på pengar med svindyra HBTQISKY-certifieringar och ser biologiska kön som en flytande konstruktion.
Citera
2024-07-08, 16:49
Medlem
Fy fan för Verisure. Jag har aldrig varit kund, men de ringer mig varenda jävla dag. Söndagar inget undantag. Förmodligen ringer de upp fem miljoner svenskar i veckan. Det här är värre än Baby Reindeer, och det finns inte ett skit man kan göra åt det. (ja mitt nummer har varit nixat i över 10 år).
Citera
2024-07-15, 14:04
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Fy fan för Verisure. Jag har aldrig varit kund, men de ringer mig varenda jävla dag. Söndagar inget undantag. Förmodligen ringer de upp fem miljoner svenskar i veckan. Det här är värre än Baby Reindeer, och det finns inte ett skit man kan göra åt det. (ja mitt nummer har varit nixat i över 10 år).

Självaste Jan Guillou verkar dela ditt omdöme kring Verisure.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...rat-omdomet-ja
Citera
2024-07-17, 11:00
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Nya riktlinjer från Verisure

Den 28 maj 2024 införde Verisure nya riktlinjer som stoppar möjligheten att friköpa hemlarmet efter avslutat abonnemang. Detta får betydande konsekvenser för de som vill avsluta tjänsten, och för de som vill koppla sitt larmsystem till någon operatör.

Hemlarmet blir obrukbart utan abonnemang,
tidigare har Verisure erbjudit kunder att friköpa larmsystemet (hårdvara och mjukvara). För de som haft systemet i mer än fem år har det varit gratis. Just det argumentet har Verisures säljare använt mycket aktivt när de marknadsfört systemet. Det är en möjlighet som nu har upphört.

Nu är det inte längre möjligt att använda larmsystemet med appen utan att ha Verisures larmcentraltjänst och abonnemang. Det larmsystem kunderna har betalat stora summor för, blir helt enkelt obrukbart som larmsystem. Verisure tillåter fortfarande att kunderna friköper hårdvaran, men den fungerar inte utan den mjukvara (t.ex. app och användarkonto) som krävs.

Hur motiverar Verisure de nya riktlinjerna?

Verisure hävdar att systemet fortfarande kan friköpas, men säger samtidigt att det inte fungerar utan deras tjänster. I praktiken är det endast brandvarnarens siren som fortfarande har en relevant funktion. Det kan jämföras med att sälja en bil utan motor och hävda att det är okej eftersom bilstereon fungerar. Trots detta fortsätter Verisure att marknadsföra att man kan friköpa deras larm (upp till 7000 kr ) – för ett system utan funktion.
Citera
2024-08-01, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Verisure ligger nere. Har inte kunnat larma sedan i onsdags!
Är dessa klåpare hackade?

Nån som vet mer?

Mitt larm fungerar. Hur funkar ert nu?
Citera
2024-09-06, 05:01
Medlem
ormbitens avatar
Herregud vilka enorma i-landsproblem Aftonbladet rapporterar om... 😂😂

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...kunder-rasande

"Kring lunch åkte Mattias hemifrån. Då kunde han inte larma från bilen via appen som han brukar.
– Det stod att ett fel har uppstått. Jag fick gå tillbaka och låsa manuellt via vårt elektroniska lås som är hopkopplat med Verisures app, säger han.
När Mattias kom hem igen, strax efter klockan 13, lyste gula varningsprickar på Verisures larmpanel.
– När allt är normalt är det sex gröna prickar. Nu var två gula."

Måste ju vara jobbigt och tungt att behöva låsa manuellt. 🤔
Själv har jag inte låst mitt hus en enda gång under dom 25 år jag bott i det.
Citera
2024-09-09, 19:21
Citat:
Ursprungligen postat av saraloppan30
Mitt larm fungerar. Hur funkar ert nu?
Vi får hoppas att det varit uppe åtminstonde delar av de 10 år som gått sedan inlägget du svarade på skrevs.
Citera
2024-10-16, 16:20
Medlem
Limma skinkbits avatar
Nu ska huvudenheterna hemma hos kunderna bytas ut eller kompletteras pga att 2G/3G-näten läggs ner. En kostnad på ett par tusenlappar för kunden enligt vad jag har hört. MEN, är du bra på att snacka eller hotar med att säga upp tjänsten så kommer de att erbjuda bytet gratis!
Samma sak med månadsavgiften. Har hört från flera Verisure-kunder att om man ringer och tjatar lite eller hotar med uppsägning av abonnemanget så slipper man prishöjningar. Trogna kunder som inte krånglar belönas icke!
Det kan man väl tycka vad man vill om men att hålla på och pruta och förhandla om allting känns jäkligt osvenskt. Ska det behöva vara så?
Citera
2024-10-21, 11:55
Medlem
NyGammmmals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Nu ska huvudenheterna hemma hos kunderna bytas ut eller kompletteras pga att 2G/3G-näten läggs ner. En kostnad på ett par tusenlappar för kunden enligt vad jag har hört. MEN, är du bra på att snacka eller hotar med att säga upp tjänsten så kommer de att erbjuda bytet gratis!
Samma sak med månadsavgiften. Har hört från flera Verisure-kunder att om man ringer och tjatar lite eller hotar med uppsägning av abonnemanget så slipper man prishöjningar. Trogna kunder som inte krånglar belönas icke!
Det kan man väl tycka vad man vill om men att hålla på och pruta och förhandla om allting känns jäkligt osvenskt. Ska det behöva vara så?

Nämn en enda annan abonnemangstjänst i Sverige där du som kund automatiskt får rabatter och minskad månadskostnad automatiskt bara genom att du varit kund i ex antal år?

Däremot får trogna kunder sänkta kostnader hos en majoritet av Svenska företag när det kontaktar dem och tycker tjänsten är för dyr, väldigt enkelt dessutom.

Ser inte hur detta är osvenskt, snarare varit praxis sen abonnemangstjänster uppkom. Varför skulle ett företag välja att tjäna mindre pengar bara för att svenskar är konflikträdda?
Däremot är det väldigt osvenskt att göra något överhuvudtaget, knyta näven i fickan och bara betala mentaliteten gör nog den här typen av försäljning mkt framgångsrik i just Sverige.
Citera
2025-02-19, 07:51
Medlem
På TV-reklamen så ringer Verisure upp och säger att de ser i kameran att någon försöker att bryta sej in. Tror ni att det fungerar så eller är det en falsk marknadsföring?
Borde det i så fall anmälas?
Citera
2025-02-19, 08:09
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirunabengt
På TV-reklamen så ringer Verisure upp och säger att de ser i kameran att någon försöker att bryta sej in. Tror ni att det fungerar så eller är det en falsk marknadsföring?
Borde det i så fall anmälas?

Du som kund har förhoppningsvis tecknat ett avtal och därmed läst det finstilta där det framgår att du godkänner denna sorts övervakning.

Att det för några år sedan framkom att några av deras klåpare roade sig med att aktivera kameror mot kunder och glo i dessa i realtid utan att ha något ärende att göra så är en annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in